نوره چیست؟ نحوه استفاده و خواص نوره


طبق روایات استفاده از نوره در روز های چهارشنبه ممنوع است و در صورتی که در این روز از نوره استفاده کنید دچار بیماری خواهید شد.

نوره چیست؟ نحوه استفاده و خواص نورهشفاآنلاین>سلامت جنسی>نوره یا پودر واجبی که به آن حنازرده نیز می گویند ماده ای بسیار قدیمی است که از آن جهت از بین بردن موهای زائد استفاده می شد. نوره در طب سنتی فواید بسیاری دارد و جالب است بدانید روایاتی از اهل بیت در مورد استفاده از این ماده وجود دارد. در ادامه به طور کامل نوره را به شما معرفی خواهیم کرد.
به گزارش شفاآنلاین:نوره (پودر واجبی) که به پودر نظافت نیز معروف است ، ماده ای است که به منظور از بین بردن موهای زائد استفاده می شود. این ماده فواید خیلی زیادی دارد و کاربرد آن محدود به نظافت نمی شود. در گذشته به دلیل اینکه ائمه به استفاده از نوره بسیار تاکید داشتند به همین دلیل آن را واجب می دانستند. درواقع نام واجبی بر گرفته از همین داستان بود.

ساختار شیمیایی این محصول در گذشته شامل آهک و زرنیخ بود اما امروزه به جای استفاده از آرسنیک از سولفید یا باریوم سولفات به منظور تولیدات تجاری استفاده می شود.


تاریخچه استفاده از نوره

طریقه استفاده نوره, نوره, نوره چیست
تاریخچه استفاده از نوره به دوران انسان های نخستین بازمیگردد


جالب است بدانید ماده نوره که امروزه نیز تولید می شود ، تاریخچه آن به انسان های نخستین برمیگردد. در واقع در آن زمان انسان های نخستین با ترکیب کردن صمغ گیاهان با زرنیخ و سنگ آهک ماده ای با ماهیت نوره تولید می کردند.


جالب است بدانید صورت تراشیده و پاک مصریان نیز گواهی از وجود این ماده در آن دوران می دهد. به گفته هرودوت (نخستین تاریخ نگار یونانی) مصری ها معتقد بودند که تنها در دنیای پس از مرگ موهایشان باید رشد کند. مصری ها با ترکیب کردن نشاسته ، اهک و آرسنیک ماده ای هماننده نوره تولید می کردند و از آن برای از بین بردن مو های زائد استفاده می کردند.


نحوه استفاده از نوره

نوره چیست, واجبی یا نوره چیست, نوره کشیدن چیست
برای استفاده از نوره بدن باید کاملا خشک باشد


ابتدا پودر موبر را در یک ظرف بریزید و روی آن مقداری آب گرم (نه زیاد داغ و نه زیاد سرد) بریزید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که پودر واجبی تبدیل به ماده همانند خمیر شود. این ماده نه باید زیاد محکم و خشک باشد و همچنین نباید آنقدر شل باشد که روی بدن قرار نگیرد در واقع خمیر باید حالتی معمولی داشته باشد.


حال نوره آماده استفاده است. کافیست آن را بر روی قسمت هایی که می خواهید موهای زائد را از بین ببرید بکشید. به مدت 5 دقیقه صبر کنید و سپس نوره را با آب خالی بشویید.

توجه داشته باشید ، هنگامی استفاده از نوره بدن باید به صورت کامل خشک باشد.


نکاتی که باید در حین استفاده از نوره بدانید
• طبق گفته امام علی قبل از اینکه از نوره استفاده کنید ، نواحی مورد نظر را یکبار با آب سرد بشوید. این کار مانع از باز شدن منافذ پوست می شود که در نهایت مانع از جوش زدن بعد از نوره می شود.


• برای اینکه پوستی لطیف تر داشته باشید می توانید مقداری حنا را با پودر واجبی ترکیب کنید.


• برای خشبو تر کردن ماده واجبی می توانید از عصاره بابونه استفاده کنید. می توانید عصاره های بابونه را از عطاری ها تهیه کنید.


• سعی کنید قبل از استفاده از نوره آن را کمی بو کنید. به دلیل اینکه نوره حاوی آرسنیک می باشد ، این کار می تواند در پیشگیری از بیماری های زیادی موثر واقع شود. یکی از بیماری هایی که می توان با این کار از آن پیشگیری کرد سرطان است.


اپیلاسیون دائم با نوره, طریقه استفاده نوره, نوره
استنشاق نوره می تواند از بیماری سرطان جلوگیری کند


خواص نوره در طب سنتی
• پیشگیری از ابتلا به سرطان

• درمان بواسیر

• درمان عفونت رحم

• تقویت قوای جنسی

• درمان سیاهی سر زانو

• از بین برنده قاچ های پوستی

• از بین برنده مو های زائد بدن

• درمان لاغری شدید

• درمان لک های برص

• شاداب کننده پوست

• بزرگ شدن غده آدرنالین

• درمان ترک پاشنه

• درمان سودا

• افزایش دهنده شحم کلیه

• مفید برای درد مفاصل

• درمان کم خونی


توجه داشته باشید ، پودر های واجبی که در بازار به نام نوره به فروش می رسند و حاوی اسانس های معطر می باشند ، به دلیل اینکه در ترکیب خود ، آرسنیک ندارند ، خواصی جز موزدایی نخواهند داشت. بنابراین هنگام خرید دقت کنید موبر های طبیعی بدون اسانس تهیه کنید.


همچینن بهتر است بدانید آرسنیک ، گوگرد و آهک که امروزه در شیمی درمان از آن استفاده می شود ، به طور طبیعی در واجبی وجود دارند و این می تواند نقش موثری در پیشگیری انواع سرطان ها مانند سرطان سینه داشته باشد.
پیشنهاد ویژه
انواع رژ,کرم پودر,ادکلنانواع ادکلن های اورجینال با رایحه ای خاص آرایش و زیبایی, لوازم آرایشیباسشوار چرخشی دیگه راحت موهات رو حالت بدهلوازم آرایشی,مکمل غذایی,ضدآفتابپیشنهادهای تخفیف دار لحظه ای رو ازدست نده


روایات ائمه و اهل بیت در مورد نوره کشیدن
امام صادق علیه السلام : "پیامبر خدا در هرجمعه موی زهار و زیر سرین را نوره می کشید."

"زدودن موها با تیغ در هر هفت روز ، و با نوره در هر پانزده روز پسندیده است."


اما کاظم علیه السلام : "موی سر چون بلند شود ، آب کمر از جریان میوفتد ، مفاصل سست می شوند ضعف و سل را به دنبال می آورد. اما نوره آب کمر را افزون می سازد ، بدن را تقویت می کند و بر پی کلیه ها میافزاید و بدن را چاق می کند."


اما صادق : "سنت در مورد نوره ، آن است که هر پانزده روز یکبار انجام شود. اگر بیست روز بر تو گذشت و این کار را انجام ندادی و هیچ چیز هم برای خرید آن نداشتی ، به حساب خداوند قرض کن."


امام رضا علیه السلام : "هفته ای یکبار از نوره استفاده کنید و اگر نتوانستید دو هفته یکبار و اگر نتوانستید ، سه هفته یک بار ، اگر نتوانستید ماهی یکبار و حتی اگر پول نداشتید، قرض کنید و این کار را انجام دهید و اگر چهل روز بگذرد و کسی از نوره استفاده نکند مسلمان نیست."


طرز تهیه نوره در خانه

نوره چیست, واجبی یا نوره چیست, نوره کشیدن چیست
با تهیه سنگ اهک و زرنیخ می توانید نوره خانگی درست کنید


ابتدا مقداری سنگ آهک درجه یک تهیه کنید. برای مثال ما 8 کیلو سنگ اهک تهیه می کنیم. حال آن ها را در یک ظرف بزرگ بریزید و مقداری روی آن آب بریزید که آهک خیس شود اما در آب حل نشود. برای 8 کیلو سنک اهک 2 لیتر اب کافیست.


حال منتظر بمانید تا سنگ اهک خشک شود ، توجه داشته باشید فقط تا زمانی که آهک حالت مرطوب دارد صبر کنید و اجازه ندهید مانند خاک خشک شود.

حال اهک را با الک ریز الک کنید.

به نسبت اهک الک شده باید مقداری زرنیخ به ان اضافه کنید برای مثال هنگامی که از 8 کیلو سنگ اهک استفاده کردیم ، 4 کیلو نرم اهک حاصل از الک را با یک کلیو زرنیخ سیاه ترکیب می کنیم.


ماده حاصل که باید 5 کیلوگرم باشد را با یک کیلو زرنیخ سبز ترکیب می کنیم. در این مرحله ماده تشکیل شده باید 6 کیلو گرم باشد.

و در مرحله اخر ، 1 کیلو گرم زرنیخ زرد را به ماده اضافه می کنیم.

با این روش می توانید نوره کاملا طبیعی بسازید فقط دقت داشته باشید برای نگهداری از این ماده ابتدا نوره را داخل کیسه نایلکس قرار دهید ، سپس آن را در یک ظرف فلزی در دار نگه داری کنید.


چند توصیه مهم در استفاده از نوره
• برای جلوگیری از سوزش دست هنگام تماس با نوره می توانید از دستکش استفاده کنید.

• طبق روایات استفاده از نوره در روز های چهارشنبه ممنوع است و در صورتی که در این روز از نوره استفاده کنید دچار بیماری خواهید شد.

• جالب است بدانید حتی درصورتی که هر روز نوره بزنید هیچ مانعی وجود ندارد و بلکه برای بدن مفید نیز است.

و در اخر مستحب است تا قبل از استفاده از نوره ، دعاهای نوره را بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول