بهترین خودروهای آفرود در خارج از ایران با قیمت کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان

در اینجا به بهترین خودروهای ارزان قیمت آفرود در خارج از ایران نگاهی خواهیم داشت که میتوانند بهترین تجربه سفر در خارج از جاده و طبیعت گردی را به شما هدیه دهند.بازار خودروهای آفرود در ایران طی سالهای گذشته، به خودروهای ژاپنی پرافتخاری مثل تویوتا...
در اینجا به بهترین خودروهای ارزان قیمت آفرود در خارج از ایران نگاهی خواهیم داشت که میتوانند بهترین تجربه سفر در خارج از جاده و طبیعت گردی را به شما هدیه دهند.
بازار خودروهای آفرود در ایران طی سالهای گذشته، به خودروهای ژاپنی پرافتخاری مثل تویوتا لندکروز و پیکاپ هایلوکس، نیسان پاترول و پیکاپ یا میتسوبیشی پاجرو محدود شده است. در این میان برخی ترجیح میدهند تا با هزینههای بیشتر و خرید پرچمداران گردن کلفت ژاپنی مثل تویوتا FJ کروز یا پرادو، لذت بیشتری را از آفرود کسب کنند. همچنین پیکاپهای چینی مثل آمیکو آسنا، جک T۸، دانگ فنگ ریچ پلاس، فوتون تونلند در کنار تازه وارد هایی مثل پیکاپ و شاسی بلند یواز پاتریوت از کشور روسیه، سعی داشتهاند تا این رقابت را داغتر از همیشه کنند.
پیکاپ آمیکو آسنا اما قیمت غیر منطقی محصولات چینی و روسی (برخی از پیکاپها با قیمت بالای ۷۰۰ میلیون تومان و برای یواز پاتریوت، ۱,۲ میلیارد تومان) در کنار ضعف فنی در برابر رقبای کهنسال ژاپنی، باعث میشود تا طبیعت گردان باز هم برای سفرهای آفرودی خود به همان عتیقههای ژاپنی بسنده کنند. در ادامه به کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی سفر میکنیم تا ببینیم شهروندان این کشورها با پرداخت کمتر از نیم میلیارد تومان، با چه خودروهایی به دل کوه و جنگل و کویر میزنند.
معرفی ۱۰ مورد از مناسب ترین خودروهای آفرودی با قیمت زیر ۵۰۰ میلیون تومان در بیرون از ایران
۱- لندرور دیسکاوری مدل ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان
دیسکاوری یکی از بهترین شاسی بلندهای انگلیسی است که از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۲ تحت مسئولیت لندرور و بعد از آن با نظارت جگوار، در خیابانهای و مناطق جنگلی دنیا جولان میدهد. این شاسی بلند کامپکت موتور جلو با قابلیت ۴WD و AWD همراه با طراحی خشن و بدنه مقاوم، یکی از بهترین گزینههای طبیعت گردان به شمار میرود.
نسل سوم دیسکاوری با کد L۳۱۹ که در خاورمیانه با نام LR۳ شناخته میشود، یکی از بهترین خودروهای ارزان قیمت آفرود در خارج از ایران است که نمونههای سالم آن را میتوانید با قیمت ۲۵۰۰ پوند یعنی ۱۰۰ میلیون تومان پیدا کنید. البته در بازار اروپا، هنوز هم میتوان یک لندرور LR۳ را با قیمت ۲۰ هزار پوند یعنی ۸۰۰ میلیون تومان، خریداری کرد.
دیسکاوری LR۳ با سه پیشرانهی V۶ با حجم ۴ یا ۲,۷ لیتر (نسخه دیزل) و V۸ با ظرفیت ۴.۴ لیتر همراه گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک یا دستی، تمام نیازهای یک آفرودر را برآورده میکند.
۲- سوزوکی SJ مدل ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۵ با قیمت ۱۴۸ میلیون تومان
مگر میشود که به سراغ آفرود برویم و با ژاپنیها کاری نداشته باشیم؟ سوزوکی ۴۱۰ و ۴۱۳ یا همان سامورایی و در کشورهای آسیایی با نام جیمنی، یک جیپ ژاپنی با الهام از خودروهای آمریکایی است که در زمان خود با قابلیتهای RWD و AWD خود، سر و صدای زیادی به پا کرد و حتی به ارتش ژاپن هم فرستاده شد.
نسل دوم سوزوکی جیمنی در کشورهای اندونزی، هند، اسپانیا، ژاپن، پاکستان، تایلند، کنیا، نایروبی و کلمبیا با پیشرانههای ۳ و ۴ سیلندر خطی مونتاژ میشد و اکنون میتوانید نمونههای سر پای جیمنی نسل دوم را با قیمت ۳۷۰۰ پوند یعنی ۱۴۸ میلیون تومان پیدا کند.
البته اگر به دنبال یک جیمنی سر حال و کلکسیونی میگردید، باید ۱۰ هزار پوند یعنی ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کنید.
۳- فولکس واگن توارگ مدل ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰ با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان
توارگ برخلاف ظاهر خانوادگی خود، یکی از بهترین خودروهای ارزان قیمت آفرود در خارج از ایران است که میتواند تجربهی طبیعت گردیِ بی دردسری را در اختیار شما قرار دهد.
در توارگ نسل اول با پیشرانههای ۳,۲ لیتر شش سیلندر تا ۴.۲ لیتر هشت سیلندر خورجینی طرف هستیم که میتوانند به ترتیب ۲۱۷ و ۳۰۶ اسب بخار قدرت را از طریق سیستم ۴Motion فولکس واگن به تمامی چرخهای توارگ منتقل کنند.
اما در بالاترین نسخهی توارگ نسل اول، پیشرانه W۱۲ فولکس واگن را خواهیم داشت که ۴۴۴ اسب بخار قدرت تولید میکند. همچنین نمایشگاهی از پیشرانههای ۴ تا ۱۰ سیلندر دیزلی هم برای این شاسی بلند خانوادگی معرفی شده است. در حال حاضر میتواند توارگ نسل اول را در بازه قیمت ۷ تا ۲۸ هزار پوند یعنی ۳۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان (در مدلهای بالا و تقریبا کم کارکرد) پیدا کنید.
۴- تویوتا هایلوکس مدل ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۴ با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان
اگر از آفرود سخت با یک پیکاپ نرم و گردن کلفت لذت میبرید، بدون شک باید به سراغ هایلوکس بروید. تویوتا هایلوکس علاوه بر اینکه یکی از بهترین خودروهای ارزان قیمت آفرود در خارج از ایران است، واقعا میتواند تا سالهای سال به عنوان یک دوست در کنار شما باقی بماند.
این پیکاپ از سال ۱۹۶۸ تا به امروز حتی بدون یک سال غیبت و با ۸ نسل مختلف، به مردم سراسر جهان خدمت کرده است. نسل پنجم و ششم با پیشرانههای ۱,۸ لیتری ۴ سیلندر خطی و ۳ لیتری ۶ سیلندر خورجینی به همراه گیربکسهای ۴ و ۵ دنده دستی و ۴ سرعته اتوماتیک طراحی شده بود.
هر چند جدیدترین هایلوکس نسل پنج، تقریبا بیش از ۳۰ سال میگذرد اما با اطمینان به شما میگوییم که اگر این پیکاپ عتیقه را بخرید، میتوانید بدون نگرانی به دل جنگل بزنید. نسل پنجم و ششم هایلوکس را میتوانید در کشورهای خارجی با قیمت ۵ تا ۷ هزار پوند یعنی ۲۰۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان خریداری کنید.
۵- تویوتا لندکروز مدل ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۷ با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان
قابل اعتماد و جان سخت بودن، اولین مواردی هستند که با دیدن لندکروز به یاد آنها خواهید افتاد. خودرویی که از استرالیا تا مکزیک و خاورمیانه، همه و همه عاشق آن هستند.
داستان لندکروز از سال ۱۹۵۵ و با مدل J۲۰ شروع میشود و تا به امروز هم ادامه دارد. متاسفانه پیشرانه قدرتمند V۸ از لندکروز سری ۳۰۰ یا همان لندکروز مدل ۲۰۲۳ حذف شده است اما شما میتوانید با گشتی در میان نسخههای دست دوم، هنوز هم لذت آفرود با موتور V۸ را تجربه کنید.
البته بد نیست بدانید که برخی از لندکروزهای قدیمی مثل J۴۰ با قیمتهای فضایی مثل ۴۰ هزار پوند خرید و فروش میشوند اما اگر به سراغ مدلهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ بیایید، بازار جهانی کمی متعادلتر میشود. در این قسمت یکی از بهترین تستهای آفرود تویوتا لندکروز را برای شما آماده کردیم تا از دیدن آن لذت ببرید.
در حال حاضر میتوانید یک با هزینهی ۴۰۰ میلیون تومانی یعنی فقط ۱۰ هزار دلار در کشورهای خارجی، یک تویوتا لندکروز VX با پیشرانه ۴,۷ لیتری V۸ را به گاراژ خانه خود ببرید.
۶- جیپ چروکی مدل ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۰ با قیمت ۲۴۰ میلیون تومان
نسخههای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۰ چروکی با نام سری XJ و فقط برای بازار آمریکا ساخته شدهاند پس شاید به مانند بقیهی اعضای لیست، برای ما شناخته شده نباشند. همچنین XJ با نام «رانگلر لیمیتد» هم شناخته میشود.
در زیر کاپوت چروکی XJ میتوانید نمایشگاهی از پیشرانههای مختلف یعنی از ۲,۵ لیتری ۴ سیلندر خطی تا ۴ لیتری ۶ سیلندر خطی را پیدا کنید و اگر هم به بنزین علاقه مند نیستید، شرکت چیپ، پیشرانههای دیزل را در اختیار شما قرار میدهند.
عاشقان آمریکایی جیپ میتوانند با پرداخت ۶ هزار پوند یعنی ۲۴۰ میلیون تومان، نسخههای سرحال و سالم XJ را داشته باشند و اگر به دنبال مدلهای فوق تمیز و تیونینگ شده برای آفرود بگردند، باید تقریبا ۹۰۰ میلیون تومان هزینه کنند که چنین عددی برای خرید یک ماشین شاسی بلند ۲۲ ساله، کمی عجیب است.
۷- لندرور دیفندر ۱۱۰ مدل ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۶ با قیمت ۲۵۰ میلیون تومان
دیفندر ۱۱۰ از نظر ابعاد، دقیقا بین دیفندر ۱۳۰ با ظرفیت ۸ سرنشین و دیفندر ۹۰ که یک شاسی بلند کامپکت یا همان جمع و جور است قرار میگیرد. دقیقا سال ۱۹۸۳ بود که ۱۱۰ چشم به جهان گشود. علت نامگذاری این شاسی بلند متوسط، به سایز آن بازمیگردد که فاصله محوری آن تقریبا برابر ۱۱۰ اینچ یا همان ۲۸۰۰ میلی متر است.
فاصله محوری دیفندر ۹۰ تقریبا ۹۰ اینچ یا ۲۳۶۲ میلی متر و دیفندر ۱۳۰ تقریبا ۳۳۰۲ میلی متر است. در ادامه به پیشرانههای نسل سوم دیفندر ۱۱۰ میرسیم که از ۲,۲۵ لیتری ۴ سیلندر تا ۳.۵ لیتری V۸ هستند و در کنار گیربکسهای LT یکی از بهترین خودروهای ارزان قیمت آفرود در خارج از ایران محسوب میشوند.
در حال حاضر میتوانید با پرداخت ۶,۵ هزار پوند یعنی ۲۵۰ میلیون تومان، یکی از مدلهای تمیز و سالمِ ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ را تهیه کنید و از رانندگی با یک شاسی بلند کلاسیک بریتانیایی لذت ببرید. اما اگر به دنبال یک دیفندر ۱۱۰ بی دردسر هستید، باید با یک هزینهی ۲۰ هزار پوندی یا همان ۸۰۰ میلیون تومانی، به سراغ مدلهای جدیدتر بروید.
۸- فولکس واگن T۳ Syncro مدل ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۲ با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان
اگر قصد دارید تا با یک مینی ون خاطره انگیز اما قدرتمند به دل جاده بزنید تا هم شما از مسیر لذت ببرید و هم عابرین با دیدن یک خودرو جذاب، روز بهتری را داشته باشند، حتما باید به سراغ فولکس واگن T۳ Syncro بروید.
شاید این مینی ون علاوه با قیمت ۱۶ هزار پوند، یکی از بهترین خودروهای ارزان قیمت آفرود در خارج از ایران محسوب نشود اما پیشرانهی سرسخت توربو دیزل ۱,۶ لیتری به همراه فضای فوق العادهی کابین، طعم جدیدی از مسافرت در جنگل و طبیعت را خلق میکنند.
۹- نیسان اکسترا مدل ۲۰۱۵ با قیمت ۵۳۰ میلیون تومان
اکسترا که اکثر ما آن را در ایران با نام رونیز اشتباه میگیریم، یکی از شاهکارهای ژاپنیها برای بازار آمریکا است که با پیشرانه ۳,۳ لیتری V۶ میتواند ۱۸۰ اسب بخار قدرت را به سفرهای آفرودی شما تزریق کند.
همچنین یک توربو شارژ اختصاصی برای این پیشرانه طراحی شده است که میتواند قدرت آن را به ۲۱۰ اسب بخار افزایش دهد.
اکسترا شاید به اندازهی دیگر آمریکاییها یا ژاپنیهای لیست ما مشهور نباشد اما با شاسی قدرتمند و پیشرانه جان سخت و قیمتی کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان، یکی از بهترین خودروهای ارزان قیمت آفرود در خارج از ایران محسوب میشود.
۱۰- جیپ رانگلر YJ مدل مدل ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۶ با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان
این شاسی بلند دو درب را شاید در فیلمهای تینیجری هالیوودی دیده باشید. قیمت فوق العاده رقابتی به همراه هزینههای نگهداری پایین و رایحهای از جوانی، تمام ویژگیهایی هستند که رانگلر YJ را به اولین خودرو جوانان آمریکایی تبدیل میکنند.
در زیر کاپوت این شاسی بلند ۷ هزار پوندی (کمی کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان)، میتوانید یکی سه مورد از شاهکارهای شرکت AMC آمریکا را پیدا کنید که با آرایش ۴ و ۶ سیلندر خطی، چرخهای رانگلر YJ را به حرکت وادار میکنند.
در پایان به یک سوال بسیار مهم میرسیم؛ به نظر شما جای کدام خودرو شاسی بلند آفرودی در لیست ما خالی است؟ آیا در رقابت ساخت خودروهای آفرود، ژاپن دست بالا را دارد یا آمریکا؟
جذاب ترین مطالب دنیای خودرو:
باگی جدید برابوس، یک هیولای صحرایی با قدرت ۹۰۰ اسب بخار و قیمت دیوانه کننده است + ویدیو
جک هانتر Green Demon Edition؛ همان T۹ اما آفرودیتر و با حس و حال مانستر! + ویدیو
بهترین و بدترین شاسی بلندهای تویوتا در طول تاریخ
زیباترین بازسازی تویوتا لندکروز مدل ۱۹۸۰؛ یک شاهکار هنری ۱۳۵ هزار دلاری