به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، خرده فروشی آنلاین علی بابا به زودی از ربات های خدمتکار استفاده می کند تا خدمات اتاق در هتل را فراهم کند. شاخه A.I.Labs این شرکت از یک ربات به نام Space Egg رونمایی کرده که با استفاده از هوش مصنوعی در هتل ها خدمت می کند.
این ربات می تواند غذا یا لباس به اتاق ببرد و با کمک Tmall Genie (دستیار صوتی مخصوص علی بابا) دستورات صوتی را تشخیص دهد. در ربات ترکیبی از حسگرهای لیزر و لیدار به کار رفته تا در هتل به طور خودکار مسیریابی کند. همچنین نقشه هتل را می توان در ربات آپلود کرد تا از برخورد آن با موانع جلوگیری شود.
همچنین این ربات به طور افقی نوری منتشر می کند تا مسیر پیش روی مهمانان را روشن کند. علاوه برآن مجهز به وای فای است و می تواند آسانسور را متوقف کند و در طبقه درست پیاده شود.
هنگامیکه یک مهمان با استفاده از دستیار صوتی علی بابا سفارشی یا دستوری را می دهد، ربات آلومینیومی سفارش او را از کارمند انسانی هتل یا ربات دیگر دریافت می کند و به دست مهمان می رساند.
ربات مذکور هنگام رسیدن به مقصد با استفاده از دستیار صوتی به کاربر هشدار می دهد. در مرحله بعد با فناوری شناسایی صورت، تشخیص می دهد فرد درست را انتخاب کرده یا خیر.
همچنین این ربات با کمک یک نمایشگر لمسی یا حرکات دست می تواند دستورات را شناسایی و درک کند.
در حال حاضر این ربات در برخی هتل ها به طور گزینشی آزمایش می شود. پس از اتمام مرحله تست، A.I.Labs تعیین می کند که آیا ربات ها برای استفاده در بیمارستان ها، رستوران ها و دفاتر اداری مناسب هستند یا خیر.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، خرده فروشی آنلاین علی بابا به زودی از ربات های خدمتکار استفاده می کند تا خدمات اتاق در هتل را فراهم کند. شاخه A.I.Labs این شرکت از یک ربات به نام Space Egg رونمایی کرده که با استفاده از هوش مصنوعی در هتل ها خدمت می کند.
این ربات می تواند غذا یا لباس به اتاق ببرد و با کمک Tmall Genie (دستیار صوتی مخصوص علی بابا) دستورات صوتی را تشخیص دهد. در ربات ترکیبی از حسگرهای لیزر و لیدار به کار رفته تا در هتل به طور خودکار مسیریابی کند. همچنین نقشه هتل را می توان در ربات آپلود کرد تا از برخورد آن با موانع جلوگیری شود.
همچنین این ربات به طور افقی نوری منتشر می کند تا مسیر پیش روی مهمانان را روشن کند. علاوه برآن مجهز به وای فای است و می تواند آسانسور را متوقف کند و در طبقه درست پیاده شود.
هنگامیکه یک مهمان با استفاده از دستیار صوتی علی بابا سفارشی یا دستوری را می دهد، ربات آلومینیومی سفارش او را از کارمند انسانی هتل یا ربات دیگر دریافت می کند و به دست مهمان می رساند.
ربات مذکور هنگام رسیدن به مقصد با استفاده از دستیار صوتی به کاربر هشدار می دهد. در مرحله بعد با فناوری شناسایی صورت، تشخیص می دهد فرد درست را انتخاب کرده یا خیر.
همچنین این ربات با کمک یک نمایشگر لمسی یا حرکات دست می تواند دستورات را شناسایی و درک کند.
در حال حاضر این ربات در برخی هتل ها به طور گزینشی آزمایش می شود. پس از اتمام مرحله تست، A.I.Labs تعیین می کند که آیا ربات ها برای استفاده در بیمارستان ها، رستوران ها و دفاتر اداری مناسب هستند یا خیر.