اگر قیمت خودرو افزایش نیابد فعالیت خودروسازان متوقف می شود!؟
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به بیان راهکارهایی برای برون رفت از مشکلات صنعت خودرو کشور پرداخت. ولی ملکی در خصوص راههای برون رفت از مشکلات صنعت خودرو در شرایط سخت ارزی اظهار داشت: در شرایط بحران ارزی، یکی از راهکارها می...
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به بیان راهکارهایی برای برون رفت از مشکلات صنعت خودرو کشور پرداخت.
ولی ملکی در خصوص راههای برون رفت از مشکلات صنعت خودرو در شرایط سخت ارزی اظهار داشت: در شرایط بحران ارزی، یکی از راهکارها می تواتد ممنوعیت واردات خودرو و به تبع آن جلوگیری از خروج ارز از کشور باشد.
نماینده مردم مشکین شهر در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: راهکار دوم این است که دست کم ارز ثانویه برای خودروساز و همچنین به منظور تامین قطعات ضروری تخصیص داده شود زیرا درصورتیکه همین تعداد خودروی حداقلی نیز تامین نشود بازار قابل کنترل نخواهد بود و اوضاع بدتر می شود.
وی افزود: راهکار دیگر این است که در مورد قیمت های مصوبی که در حال حاضر خودروسازان داخلی اقدام به فروش بر اساس آن می کنند و خودروسازان و بخصوص قطعه سازان در مورد آن معترض هستند تجدید نظر صورت گیرد، در غیر اینصورت مشکل حاد دیگری پیش خواهد آمد و ممکن است فعالیت این اصناف متوقف شود.
ملکی با اشاره به تصویب طرحی در کمیسیون صنایع و معادن که بر اساس آن خودروسازان موظف به اسقاط یک خودرو فرسوده به ازای هر 4 خودرو تولیدی هستند گفت: طرح ساماندهی خودرو را همکاران دیگر ارائه کرده و کمیسیون صنایع موظف بود این طرح را تعدیل کند، بنابراین بندی به طرح اضافه شد و بر اساس آن خودروسازان موظف شدند به ازای هر 4 خودرو تولیدی، یک خودرو فرسوده را از رده خارج کنند.
وی افزود: هر زمان که واردات خودرو از سر گرفته شود وارد کنندگان نیز موظف یه اسقاط خودرو فرسوده مطابق با ضوابط هستند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص زمزمه های واردات اتوبوس دست دوم به منظور استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: تولیدکنندگان داخلی تقریبا به حالت توقف رسیده اند و نیاز کشور از این طریق برطرف نخواهد شد.
وی افزود: برای بهبود ناوگان حمل و نقل بار و مسافر، دولت لازم است برنامه خود را اعمال کند.