معرفی پورشه پانامرا GTS 2019 + قیمت
نسل گذشته پورشه پانامرا GTS به لطف داشتن پیشرانه V8 تنفس طبیعی ۴.۸ لیتری با قدرت ۴۴۰ اسب بخار، هیولای خوشصدایی بود؛ درحقیقت GTS نسل اول، تنها پورشه پانامرا با پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی بود و دیگر مدلهای پانامرا GTS یا توربوشارژ بودند...
نسل گذشته پورشه پانامرا GTS به لطف داشتن پیشرانه V8 تنفس طبیعی ۴.۸ لیتری با قدرت ۴۴۰ اسب بخار، هیولای خوشصدایی بود؛ درحقیقت GTS نسل اول، تنها پورشه پانامرا با پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی بود و دیگر مدلهای پانامرا GTS یا توربوشارژ بودند یا از نمونه ۶ سیلندر توربو و سوپرشارژ استفاده میکردند؛ اما تمام مدلهای نسل دوم پانامرا توربوشارژ هستند. پانامرا GTS جدید به سیستم مدیریت تعلیق هوشمند پورشه مجهز شده است تا کاهش ارتفاع، به فرمان پذیری و سواری راحت لطمه وارد نکند.
همانند تمام تیپ های GTS محصولات مختلف پورشه، پانامرا GTS هم با تغییرات مشخصی در طراحی داخلی و خارجی همراه است. تزئینات سیاه رنگ جلو و عقب بدنه، رینگ های ۲۰ اینچ، نشان GTS و روکش آلکانترا و چرم سیاه کابین از این جمله هستند.
باتوجه به اینکه GTS باید مدل میانه ی پانامرا باشد، نهایت قدرت V۸ آن به ۴۶۰ اسب بخار محدود شده است. جعبه دنده ی دو کلاچه ی ۸ سرعته و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک (AWD) مسئولیت مدیریت و کنترل ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور (دور موتور ۱۸۰۰ تا ۴۵۰۰) این سدان و استیشن اشتوتگارتی را پذیرفته اند. هر دو مدل سدان و استیشن پورشه پانامرا GTS در زمان ۴.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسند، اما نهایت سرعت مدل سدان با ۲۹۱ کیلومتر بر ساعت، یک کیلومتر بر ساعت بیشتر از استیشن پانامرا GTS است.
در طراحی نسل دوم پورشه پانامرا GTS، استفاده از تزئینات سیاه رنگ، اولویت اول بوده است. البته در فضای داخلی، سفارشی سازی آلومینیومی و دوخت روکش های صندلی هم اضافه شده است، تا کابین چندان دلگیر نباشد. پنل تمام دیجیتال پشت فرمان و فناوری نمایش اطلاعات فنی روی شیشه (HUD) که برای اولین بار در مدل های پانامرا وجود دارد، به مدرن تر بودن GTS کمک فراوانی کرده است.
پیش فروش هر دو مدل سدان و استیشن (اسپرت توریزمو) پورشه پانامرا GTS مدل 2019 با قیمت پایه ی به ترتیب 128 هزار و 300 دلار و 134 هزار و 500 دلار آغاز شده است؛ محصول جدید پورشه، سال آینده به بازار جهانی می رسد.