آغاز تست های فنی خودروی جدید سایپا در جاده ها
سایپا در نمایشگاه خودروی شیراز ۹۷، سدان ملی جدید خود را رونمایی کرد. سایپا رهام به عنوان جدیدترین خودروی ملی شناخته می شود که با پلتفرم بومی SP100 این خودروساز دولتی وارد بازار خواهد شد. بر اساس گفته ی مدیران سایپا، رهام تا...
سایپا در نمایشگاه خودروی شیراز ۹۷، سدان ملی جدید خود را رونمایی کرد. سایپا رهام به عنوان جدیدترین خودروی ملی شناخته می شود که با پلتفرم بومی SP100 این خودروساز دولتی وارد بازار خواهد شد.
بر اساس گفته ی مدیران سایپا، رهام تا پایان سال جاری به صورت رسمی عرضه می شود. با توجه به ویدیوها و تصاویر منتشر شده از کارخانه ی سایپا هم مشخص است که تجهیز خط تولید به ابزار مورد نیاز مونتاژ و تولید رهام آغاز شده است.
کارشناسان خودرویی معتقد هستند که سایپا رهام در این روزها سعی دارد تا هماهنگی بیشتری را میان پیشرانه و جعبه دنده ی اتوماتیک خود به دست آورد. زیرا طبق اطلاعات رسمی منتشر شده از خودروسازی سایپا، این خودروی ملی به پیشرانه ی ۱٫۶۵ لیتری برلیانس مجهز است. این پیشرانه در حال حاضر بر روی برلیانس های سری H300 نیز نصب می شود و انتقال قدرت آن توسط جعبه دنده ی ۴ سرعته ی اتوماتیک و یا ۵ سرعته ی دستی به چرخ های جلو انجام می شود. اما در سایپا رهام، جعبه دنده ی اتوماتیک از نوع ۶ سرعته ی اتوماتیک است و باید این ارتقا فنی با عملکردی بهتر نسبت به برلیانس سری H300 برای مشتریان و کارشناسان قابل لمس باشد.