اولین شاسیبلند هیبریدی تویوتا ؛ راو 4 مدل 2019
تویوتا طیف پیشرانههای نسل جدید کراس اوور راو 4 مدل 2019 را پیش از عرضه در استرالیا تأیید کرده است. این خودروی جدید از سهماهه دوم سال آینده وارد این بازار خواهد شد. راو 4 جدید اولین شاسیبلند هیبریدی تویوتا در این کشور خواهد بود و از...
تویوتا طیف پیشرانههای نسل جدید کراس اوور راو 4 مدل 2019 را پیش از عرضه در استرالیا تأیید کرده است. این خودروی جدید از سهماهه دوم سال آینده وارد این بازار خواهد شد.
راو 4 جدید اولین شاسیبلند هیبریدی تویوتا در این کشور خواهد بود و از سیستم چهار چرخ محرک جدیدی سود خواهد برد که حداکثر کشش و راندمان بالایی را ارائه میکند. البته جدای از سیستم چهار چرخ محرک الکتریکی جدید یک نمونه مکانیکی نیز در دسترس است اما خب کارایی آن به اندازهی نمونهی الکتریکی نیست.
چهارمین نسل راو 4 با سه پیشرانه 4 سیلندر جدید عرضه میشود: نسخه 2 لیتری بنزینی دیفرانسیل جلو، نمونه 2.5 لیتری بنزینی با سیستم چهار چرخ محرک مکانیکی و نهایتاً نسخه 2.5 لیتری هیبریدی با دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک الکتریکی.
خریداران مدل غیر هیبریدی 2.5 لیتری از قدرت 206 اسب بخاری و گشتاور 243 نیوتون متری لذت خواهند برد. قدرت و گشتاور این پیشرانه در مقایسه با نمونه 2.5 لیتری فعلی به ترتیب 15.2 و 4.3 درصد افزایش را نشان میدهد. همچنین بجای یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک در نسخه قبلی، این پیشرانه با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک جدید جفت خواهد شد. این گیربکس نسبت دنده یک پایینتر به منظور پرفورمنس بهتر در شروع به حرکت را ارائه خواهد کرد.
پیشرانه 2 لیتری جدید هم قدرت 172 اسبی و گشتاور 203 نیوتون متری دارد. این پیشرانه هم با گیربکس CVT یا 5 سرعته دستی مجهز به سیستم هماهنگی دور پیشرانه همکاری میکند.
اما مدل هیبریدی دارای پیشرانه 2.5 لیتری بنزینی و واحد الکتریکی بوده و قدرت کل آن 210 اسب بخار میباشد. بسته به شرایط رانندگی تا 80 درصد گشتاور میتواند به چرخهای عقب انتقال یابد. سیستم چهار چرخ محرک الکتریکی این نسخه جمع و جورتر بوده و وزن کمتری دارد.
معاون بخش فروش و بازاریابی تویوتا در استرالیا اظهار داشته است:
نسل جدید راو 4 جذابیت بیشتری برای افرادی خواهد داشت که به دنبال راحتی و اشرافیت در سفرهای روزانه و آفرود خارج از جاده است. قوای محرکهی جدید این خودرو پرفورمنس مطمئن و چابکی بالا را ارائه میکنند که نتیجه آن افزایش جذابیت و لذت رانندگی است.
از آنجایی که باتریهای نسخه هیبریدی زیر صندلی عقب جای گرفته است بنابراین همهی مدلهای بنزینی و هیبریدی دارای فضای بار یکسانی هستند.