روکُن تریل بریکر: یونیماگ دوچرخ


روکُن تریل بریکر: یونیماگ دوچرخ

طی 60 سال گذشته روکُن به‌جای استفاده از طرح‌های رادیکال و هیجان‌انگیز، توجه خود را معطوف به تکامل دقیق و تصحیح پیوسته نواقص موتورسیکلت دوچرخ محرک تریل بریکر کرده است. نتیجه این تلاش مستمر، تولید یک اسطوره است. ماشینی مشهور به‌سادگی که به انتخاب ارتش‌های جهان بدل شده است. این آفرودر دوچرخ هنوز به طرح... نوشته روکُن تریل بریکر: یونیماگ دوچرخ به...

طی ۶۰ سال گذشته روکُن به‌جای استفاده از طرح‌های رادیکال و هیجان‌انگیز، توجه خود را معطوف به تکامل دقیق و تصحیح پیوسته نواقص موتورسیکلت دوچرخ محرک تریل بریکر کرده است. نتیجه این تلاش مستمر، تولید یک اسطوره است.

روکُن تریل بریکر: یونیماگ دوچرخ
ماشینی مشهور به‌سادگی که به انتخاب ارتش‌های جهان بدل شده است.

روکُن تریل بریکر: یونیماگ دوچرخ
این آفرودر دوچرخ هنوز به طرح اصلی مخترع خود چارلز فِن وفادار مانده اختراعی که برای عبور از روی زمین‌های شکنجه‌گر طراحی‌شده است.

روکُن تریل بریکر: یونیماگ دوچرخ
تام بلیز مدیرعامل روکُن اینترنشنال: تریل بریکر اصلی تنها دو عیب داشت و آن‌هم سروصدا و ناراحتی آن بود.

این شرکت برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ میلادی با معرفی مدل رنجر که از موتور چهارزمانه 5.5 اسب بخاری هوندا استفاده می‌کرد شناخته شد.

روکُن تریل بریکر: یونیماگ دوچرخ
تریل بریکرهای مدرن از موتور قدرتمندتر کوهلر با ۷ اسب بخار توان استفاده می‌کنند و برای حل مشکل ناراحتی نیز محور جلو مجهز به سیستم تعلیق هوشمندی شده که با سیستم انتقال قدرت جلو همکاری می‌کند.

تاریخچه

اولین تریل بریکر در صنایع نیدرکات واقع در کالیفرنیا ساخته شد اما در سال ۱۹۶۳ میلادی بعد از انتقال خط تولید به ورمونت تولیدات افزایش یافت. این کارخانه قبل از انتقال به نیوهمپشابر طی دهه‌ها گسترش پیدا کرد.

موتور

موتور کوهلر تریل بریکرهای مدرن دارای دو نوع استارت برقی و هندلی است.

بلیز: ما سرعت را فدای گشتاور کردیم تا ظرفیت بار را افزایش دهیم.

این موتورسیکلت توانایی حمل ۲۷۰ کیلوگرم بار روی شاسی، کشیدن ۱۳۶۰ کیلوگرم با تریلر و ۳۶0 کیلوگرم بر روی سطح زمین را دارد.

طراحی

در حال حاضر ۵ مدل از این غول بی شاخ و دم تولید می‌شود. از مدل Scout به‌عنوان ضعیف‌ترین مدل تا مدل Rokon به‌عنوان جان‌سخت‌ترین مدل. قوی‌ترین مدل دارای کیت تعمیر و نگهداری موتورسیکلت، وسایل نجات و وسایل آشپزی است.

امکانات

روکُن دارای اتصال سه‌نقطه‌ای (اتصال مخصوص انواع تراکتور) و توانایی تبدیل به پمپ مایعات و ژنراتور برق است.

روکُن تریل بریکر: یونیماگ دوچرخ
با استفاده از اتصال سه‌نقطه‌ای، این موتورسیکلت عملاً تبدیل به تراکتور می‌شود و توانایی استفاده از وسایلی همچون گاوآهن و پخش‌کننده کود را نیز دارد.

روکُن تریل بریکر: یونیماگ دوچرخ
چرخ‌های توخالی این چاقوی سوئیسی هر یک توانایی حمل 9.5 لیتر آب یا سوخت رادارند.

درنتیجه به‌صورت بالقوه باعث افزایش ۳۲۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتری حداکثر مسافت قابل پیمایش می‌گردند.

بلیز اعتراف می‌کند که مدل کسب‌وکار شرکت چندان سودآور نیست.

سود شرکت‌های سازنده‌ی موتورهای چهارچرخ درفروش محصولاتشان نیست، بلکه بیشتر درآمد آن‌ها از تعمیرات محصولاتشان به دست می‌آید.

او می‌گوید ما مخالف این کار هستیم، مشتریان ما به خاطر طول عمر بیشتر محصولات ما، نسبت به عمر ۵ تا ۷ سال انواع مشابه، مشتری ما شده‌اند.

دستاوردها

دولت محلی از روکُن برای کنترل حشرات ناقل بیماری استفاده می‌کند.

کشاورزان از آن برای بازرسی ردیف‌های کشت یا دسترسی به زمین‌های دور از دسترس به کار می‌برند.

گروه‌های جستجو و نجات از تریل بریکر برای جستجو و دسترسی سریع به افراد گمشده یا کوهنوردان مجروح استفاده می‌کنند.

نیروهای نظامی نیز برای انتقال تجهیزات و عملیات شناسایی آن را مورداستفاده قرار می‌دهند.

روکُن تریل بریکر: یونیماگ دوچرخ
این موتورسیکلت‌ها در میان برف‌های رشته‌کوه آند واقع در شیلی و در منطقه تقریباً غیرقابل‌عبور دارین (Darien Gap) بین پاناما و کلمبیا رانده‌شده‌اند.

این وسیله آزادی درحرکت، است آزادی در اکتشاف. اگر شما در کشوری زیبا و هیجان‌انگیز زندگی می‌کنید، قابلیت‌های حرکتی و توانایی اکتشاف این وسیله برایتان اعتیادآور خواهد بود.

منبع: motorcyclist


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بهترین فیلم‌ها و سریال‌های سال 2024 به انتخاب مجله تایم