هیچ کس در قبال سرگردانی ثبتنام کنندگان خودرو پاسخگو نیست!؟
سکوت واحدهای نظارتی در بازار بلاتکلیف خودرو و افزایش مدام قیمتها باعث شده خریداران خودرو برای احقاق حقوق خود چارهای جز شکایت و تجمع مقابل شرکتهای خودروسازی نداشته باشند. چند ماهی است که موعد تحویل بسیاری از خودروهای داخلی و خارجی به...
سکوت واحدهای نظارتی در بازار بلاتکلیف خودرو و افزایش مدام قیمتها باعث شده خریداران خودرو برای احقاق حقوق خود چارهای جز شکایت و تجمع مقابل شرکتهای خودروسازی نداشته باشند.
چند ماهی است که موعد تحویل بسیاری از خودروهای داخلی و خارجی به مشتریان آغاز شده اما متأسفانه شرکتها همانند روال گذشته خود خلف وعده کرده و خبری از تحویل محصولات آنهم در زمان مقرر نیست.
نکته قابل توجه در این خلف وعدهها درخواست مبالغ بیشتر از مردم است به نحوی که مشتری برای یک خودرو 70 میلیون تومان پیش پرداخت داشته است اما شرکت نوسانات نرخ ارز و افزایش هزینههای تولید را بهانه کرده و از مشتریان مبالغ بیشتری برای دریافت خودرو طلب میکند این در حالی است که رقمهای جدید اصلاً برای مردم قانع کننده و حتی به صرفه نیست. متأسفانه در این شرایط هیچ یک از واحدهای نظارتی هم پاسخگویی رفع مشکلات مردم نبوده و همچنان روزه سکوت را گرفته اند.
سکوت واحدهای نظارتی در حالی ادامه دارد که خریداران خودرو برای احقاق حقوق خود چارهای جز شکایت و تجمع مقابل شرکتهای خودروسازی را ندارند و مدام با وعده های متعددی برای رفع مشکلات خود روبه رو میشوند.
به عنوان نمونه اخیراً مشتریان خودروی B30 باید مابقی هزینه پیش خرید این خودرو را مطابق با قیمتهای جدید پرداخت کنند. جالب اینجاست این خودرو در مردادماه امسال 79 میلیون تومان قیمت داشت اما در جدیدترین تصمیم شرکت این خودرو با چند مرحله افزایش قیمت از 106 میلیون تومان به 124 میلیون تومان رسیده است.
در همین رابطه یکی از کاربران مینویسد: خودروی بسترن b30 با پیش پرداخت ۴۰ میلیون تومان ثبت نام کرده بودم. در حال حاضر شرکت بهمن خودرو می گوید که باید حدود ۸۲ میلیون دیگر باید پرداخت کنم که به هیچ وجه در توان بنده نیست. بنابراین تصمیم گرفتم حواله خودرو را طبق شرایط قرارداد صلح نمایم که شرکت نمایندگی به من می گوید صلح این خودرو بسته شده است. هر چه من می گویم که شرایط قرارداد را نمی شود یکطرفه تغییر داد، کسی گوشش بدهکار نیست. در واقع شرکت بهمن خودرو می خواهد که من را مجبور کند تا قرارداد را فسخ کنم و آنها تنها سود ۱۲ درصد انصراف را به من بدهند.
کاربر دیگری در همین زمینه مینویسد: "در آذرماه سال 96 یک دستگاه خودرو BYD s7 پیش خرید کردیم که اون موقع 129 ملیون قیمتش بود ما 60 ملیون پیش پرداخت کردیم وقرار بود شهریور خودرو را تحویل بگیریم در واقع پیش پرداخت ما مشارکت در تولید بود ولی تاالان خودرو را نداده اند هیچ وقتی هم زنگ میزنیم می گویند ایشالله تا بهمن دستتون میاد ولی باقیمتی بالای 250 ملیون من از شما خواهش میکنم صدای ما رو به مسئولین برسونید که چرا پول ما که باهاش ماشین الات مونتاژ خریدن همون مقدار پارسال باشه با چندر غاز سود ولی قیمت ماشین بروز حساب بشه کجا چنین بی عدالتی در حق مردم میشه؟؟؟ما از کجا باید دو برابر پول ماشین رو بیاریم به اینا بدیم تکلیف ما چیه؟؟؟؟
مدیران خودرو هم اعلام کرده افزایش نرخ ارز مورد استفاده برای واردات قطعات برای مونتاژ خودروها در ایران از نرخ ارز مرجع به نرخ سامانه نیما، باعث افزایش 55 درصدی قیمتها شده است. مابقی شرکت ها هم با استدلال افزایش نرخ ارز و هزینه های تولید نیز همین روال را پیش گرفته و در محصولات مونتاژی و داخلی خود افزایش قیمت ها را اعمال کردهاند.
به عنوان نمونه خریداران ساندرو، پژو207 ،کوئیک، پژو2008 ، ال 90 ، سیتروئن C3 و حتی محصولات پژو206 هم با بدقولی شرکتهای خودروساز روبه رو و حتی نتوانسته محصولات خود را تحویل بگیرند جالب اینجاست در برخی از محصولات شرکت اعلام میکند این خودرو امکان تحویل نداشته و مشتری باید محصول دیگری را از شرکت تحویل بگیرد.