فردا طرح ساماندهی بازار خودرو به صحن مجلس می‌رود


بهرام پارسایی افزود: یک فوریت طرح مزبور در دوم اردیبهشت ماه سال جاری با 160 رای در مجلس مصوب و جهت بررسی بیشتر به کمیسیون صنایع و معادن این نهاد قانون گذاری ارجاع شد. وی همچنین اظهارداشت: طبق قاعده 45 روز پس از تصویب طرح در خانه ملت...

بهرام پارسایی افزود: یک فوریت طرح مزبور در دوم اردیبهشت ماه سال جاری با 160 رای در مجلس مصوب و جهت بررسی بیشتر به کمیسیون صنایع و معادن این نهاد قانون گذاری ارجاع شد.

وی همچنین اظهارداشت: طبق قاعده 45 روز پس از تصویب طرح در خانه ملت بایستی از سوی کمیسیون صنایع و معادن به صحن مجلس ارائه می شد که متاسفانه این روند با تاخیر زمانی بیش از شش ماه مواجه شده است.

فردا طرح ساماندهی بازار خودرو به صحن مجلس می‌رود

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: نکته قابل توجهی که در این بین وجود دارد اینکه خواست و ایده اولیه طرحان طرح ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون صنایع و معادن بطور کامل تغییر کرده است.

وی همچنین در خصوص شکل گیری طرح ساماندهی بازار خودرو افزود: شکایات زیادی از طرف مردم در خصوص بازارآشفته خودرو به کمیسیون اصل 90 مجلس واصله و به تبع پرونده ای در این زمینه مفتوح شد.

پارسایی بیان داشت: با توجه به بررسی های صوت گرفته معلوم شد بخش عمده این نابسامانی ها در بازار خودرو به علت خلاء قانونی است.

وی گفت: بر این اساس به مدد مشاوران و کارشناسان توانمند و همینطور مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طرحی در راستای ساماندهی وضعیت فعلی بازار خودرو تهیه و تدوین شد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: هدف اصلی از تدوین طرح مزبور ایجاد یک فضای رقابتی در بازار خودروی داخلی بود که شوربختانه این فضا در حال حاضر بطور کامل انحصاری و غیر رقابتی است.

وی تصریح کرد: انحصاری بودن صنعت خودرو طی چند دهه گذشته ضمن عدم پیشرفت رو به جلو در واحدهای خودروسازی خدمات و پاسخگویی به تعهدات در این مجموعه نیز رضایت بخش نیست.

پارسایی گفت: جلوگیری از آلودگی هوا به خصوص در کلانشهرها از دیگر اهداف مهم تدوین این طرح بود.

وی افزود: مطابق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عامل 82 درصد بروز آلودگی هوا درکلانشهر تهران مربوط به خودروهاست.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: نا امن بودن خودروهای تولید داخل هدفی دیگری بود که در این طرح مورد توجه طراحان قرار گرفت.

وی گفت: متاسفانه به دلیل ضعف شدید ایمنی خودرهای تولید داخل هرساله جامعه و مردم در اثر تصادفات جاده ای تلفات و هزینه های سنگینی جانی و مالی پرداخت می کنند.

پارسایی در ادامه افزود: تمامی این موارد در طرح ساماندهی خودرو لحاظ تا فضا به سمت شرایط رقابتی و تامین حقوق مصرف کنندگان سوق پیدا کند.



دیدن پورن توسط بچه ها، چگونه برخورد کنیم؟