اعلام قیمت جدید خودروهای تولید داخل در بازار تهران - 7 آذرماه 97
آشفتهبازار خودرو هر روز وضعیت بدتری را تجربه میکند؛ از خودروسازانی که به تعهدات خود در ثبتنام خودروها عمل نمیکنند و از واردکنندگانی که به بهانههای مختلف، از ایفای تعهدات خود در قبال مشتریان سر باز میزنند. دلالان هم که همچنان دست به کار...
آشفتهبازار خودرو هر روز وضعیت بدتری را تجربه میکند؛ از خودروسازانی که به تعهدات خود در ثبتنام خودروها عمل نمیکنند و از واردکنندگانی که به بهانههای مختلف، از ایفای تعهدات خود در قبال مشتریان سر باز میزنند. دلالان هم که همچنان دست به کار هستند و از حاشیه قیمتی که میان نرخ نمایندگیهایی که به صورت قطرهچکانی، خودرو به بازار عرضه میکنند و عطشی که برخی برای خرید خودرو دارند، بیشترین سود را میبرند.
داستان ساماندهی بازار خودرو همچون هزار و یک شب، قصه درازی دارد. مدتها است طرحی در مجلس تدوین شده و با فراز و نشیبهای بسیار به کمیسیون صنایع مجلس رسیده و این کمیسیون در آن تغییراتی ایجاد کرده است و علیرغم اینکه مهلت قانونی برای ارایه این طرح از کمیسیون به صحن علنی مجلس به اتمام رسیده ، هنوز به صحن علنی ارائه نشده است؛ برخی بر این باورند که با تغییرات ایجاد شده در این طرح ، عملا خاصیت اصلی آن از دست رفته است و دیگر به نفع مصرفکنندگان در بازار خودرو نیست.
البته برخی نیز نگاه بدبینانهای به این تغییرات دارند و بر این باورند که نظر مافیای خودرو در ایجاد این تغییرات بدون تاثیر نبوده است. این در شرایطی است که بر اساس آییننامه های داخلی مجلس، هر طرح یک فوریتی حداکثر ۴۵ روز فرصت دارد که برای بررسی به صحن بیاید؛ در حالیکه این طرح شش ماه مسکوت مانده بود.