تشریح سیستم تعلیق جناغی دوبل در موتورسیکلت


تشریح سیستم تعلیق جناغی دوبل در موتورسیکلت

اگر از علاقمندان به دنیای موتورسیکلت باشید احنمالا میدانید که در سال میلادی گذشته هوندا از آخرین مدل کروزر قدرتمند خود گلدوینگ با سیستم تعلیق منحصربه فرد جناغی دوبل وارد بازار کرده است. بزرگ‌ترین مشکل دوشاخ تلسکوپی عدم تعادل آن است. در هنگام دور زدن وقتی موتورسیکلت خم شده است طول کمک‌فنرهای دوشاخ به‌طور مساوی... The post تشریح سیستم تعلیق جناغی...

اگر از علاقمندان به دنیای موتورسیکلت باشید احنمالا میدانید که در سال میلادی گذشته هوندا از آخرین مدل کروزر قدرتمند خود گلدوینگ با سیستم تعلیق منحصربه فرد جناغی دوبل وارد بازار کرده است.

تشریح سیستم تعلیق جناغی دوبل در موتورسیکلت
بزرگ‌ترین مشکل دوشاخ تلسکوپی عدم تعادل آن است. در هنگام دور زدن وقتی موتورسیکلت خم شده است طول کمک‌فنرهای دوشاخ به‌طور مساوی تغییر نمی‌کند و باعث زاویه‌دار شدن چرخ جلو می‌شود. این مورد در مواقعی که تنش زیادی به محور جلو وارد می‌شود نیز اتفاق می‌افتد و باعث به هم خوردن تعادل موتورسیکلت می‌شود.

تشریح سیستم تعلیق جناغی دوبل در موتورسیکلت
هوندا در سال گذشته مدل جدید کروزر قدرتمند خود گلدوینگ را وارد بازار کرد. مهم‌ترین به‌روزرسانی در این موتورسیکلت سیستم تعلیق جناغی دوبل در محور جلو است.

تشریح سیستم تعلیق جناغی دوبل در موتورسیکلت
این سیستم توسط هوندا برای حذف مشکل دوشاخ جلو یعنی زاویه گرفتن چرخ به طرفین طراحی و ساخته‌شده است.
این سیستم تعلیق باعث حذف مشکل زاویه گرفتن چرخ و کاهش ۳۰ درصدی انتقال شوک‌های ناشی از سطح به دسته‌فرمان شده است. به دلیل اینکه طبق‌ها اساساً فقط به‌صورت عمودی حرکت می‌کنند، می‌توان محور جلو را زاویه‌دار طراحی کرد. در این موتورسیکلت با این کار موتور جلوتر از حالت معمول قرارگرفته است و موقعیت راکب نیز حدود ۳۶ میلی‌متر به جلو رانده‌شده است. این مورد باعث تنظیم دقیق‌تر وزن و کنترل بهتر موتورسیکلت می‌شود.

تشریح سیستم تعلیق جناغی دوبل در موتورسیکلت
وزن متعلقات فرمان با کاهش ۴۰ درصدی روبه‌رو شده است. این مورد باعث افزایش ثبات موتورسیکلت خواهد شد. طراحی فرمان تغییر زیادی نسبت به انواع مرسوم کرده است. دوشاخ تلسکوپی جای خود را به دوشاخ صلب داده و میل‌فرمان به بلبرینگ‌های بزرگی مجهز شده تا سیستم فرمان در نرم‌ترین حالت خود به انجام‌ وظیفه بپردازد.

تشریح سیستم تعلیق جناغی دوبل در موتورسیکلت
دسته‌فرمان به‌طور غیرمستقیم به میل‌فرمان متصل شده است تا از انتقال شوک‌های ناشی از سطح به دستان راکب جلوگیری کند.

تشریح سیستم تعلیق جناغی دوبل در موتورسیکلت
دسته‌فرمان نیز دارای بلبرینگ‌های مختص به خود شده است.

این سیستم فرمان توسط هوندا اختراع و ثبت‌شده است. امیدواریم در آینده مدل‌های بیشتری از این ژاپنی کهنه‌کار به این سیستم مجهز شوند.

تشریح سیستم تعلیق جناغی دوبل در موتورسیکلت
در ادامه نظر شمارا به مشخصات فنی هوندا گلدوینگ جلب می‌نمایم:

موتور

حجم: 1833 سی‌سی
ضریب تراکم: 10.5/1
نوع: شش سیلندر تخت 24 سوپاپ آب‌خنک
حداکثر توان: 127.7 اسب‌بخار در 5500 دور دردقیقه
حداکثر گشتاور: 170 نیوتن‌متر در 4500 دور دردقیقه
گیربکس: شش دنده با دنده عقب برقی

تشریح سیستم تعلیق جناغی دوبل در موتورسیکلت

تشریح سیستم تعلیق جناغی دوبل در موتورسیکلت

ابعاد و اوزان

ابعاد (طولxعرضxارتفاع): 1,340x925x2,475 میلی‌متر
ظرفیت مخزن سوخت: 21.1 لیتر
مصرف سوخت: 5.6 لیتر در 100 کیلومتر
وزن: 365 کیلوگرم


تشریح سیستم تعلیق جناغی دوبل در موتورسیکلت

تشریح سیستم تعلیق جناغی دوبل در موتورسیکلت


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)