فرمول یک ایران – ماساهاشی یاماموتو، مدیر کل هوندا موتوراسپورت می گوید که این سازنده ژاپنی حالا که دو تیم را در فرمول یک تامین می کند، باید عملکرد بهتری داشته باشد.
پس از بازگشت هوندا به فرمول یک در سال 2015، فصل گذشته بهترین فصلی بود که این سازنده شرقی تجربه می کرد و همکاری شان با تورو روسو خوب جواب داد.
این عملکرد مناسب باعث شد که تیم اول ردبول هم با هوندا قرارداد ببندد و برای اولین بار از سال 2008 سازنده ای مسئولیت تامین دو تیم را بر عهده داشته باشد.
یاماموتو اشاره کرد که پیشرفت حاصل شده ولی قدم های رو به جلوی بیشتری هستند که برای سال 2019 به برداشتن شان نیاز دارند:
در سال گذشته پیشرانه خود را در زمینه های عملکرد و پایداری تقویت کردیم، که این را مدیون تلاش های زیاد مهندسین و مکانیک های مان هستیم.
همه کارکنان در اسکودریا تورو روسو و همچنین راننده ها نقش موثری در این پیشرفت داشتند، نه فقط در بحث تکنولوژی، بلکه به خاطر ذهن باز، رفتار مثبت و خوی حمایت کننده شان. این عوامل مشوق اعضای تیم هوندا بودند.
ما رابطه نزدیک و صادقانه ای با آن ها درست کردیم، که بر پایه احترام متقابل و عملکرد خوب ایجاد شده است، مثل عملکردمان در بحرین، مجارستان، و تعیین خط مان در سوزوکا. به این خاطر از کل تیم متشکریم.
بعد از این صحبت ها، یاماموتو به فاصله ای که آن ها با رقبایشان دارند اشاره کرد.
او ادامه داد:
هر چند مشخص است که پیشرانه ما از نظر عملکرد در سطح پیشرانه تیم های برتر قرار ندارد و در زمینه پایداری هم هنوز جا برای پیشرفت دارد.
فصل بعد، برای اولین بار از وقتی که در سال 2015 به فرمول یک برگشتیم باید دو تیم را تامین کنیم. ما باید بهتر عمل کنیم و با این ذهنیت، هر کسی که در این پروژه دخیل است بی وقفه مشغول به کار می باشد تا با فرم مناسبی به پیش فصل در فوریه برسیم.
همین طور که برای سال دوم مان با تورو روسو و سال اول مان با ردبول آماده می شویم، هدف ما این است که به پیشرفت ادامه دهیم و بالاتر برویم.