وی با بیان اینکه طبق نظرسنجی انجام شده، این طرح با استقبال رانندگان تاکسی نیز مواجه شده است، افزود: امیدواریم باتلاش همکارانمان در حوزه حمل و نقل مسافر، این سیستم مکانیزه و تکنولوژی پیشرفته هرچه سریعتر در سطح شهر فراگیر و همگانی شود تا بخشهای مختلفی چون، ناوگان تاکسیرانی، مدیریت شهری و شهروندان از مزایای آن بهره مند شوند.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورا با اشاره به شرایط جمعیتی وترافیکی کلانشهر شیراز، اجرا و بهره گیری از این سیستم هوشمند را ضروری دانست و گفت: با توجه به مسائل و مشکلاتی که در محاسبه و تعیین کرایه و نحوه پرداخت کرایه تاکسی برای رانندگان ومردم وجود دارد، سعی داریم تا با تجهیز تاکسیها به زیرساختهای مورد نیاز، امکان محاسبه و دریافت الکترونیکی کرایه بر مبنای پیمایش فراهم شود تا بتوانیم این مشکلات را تا حدود زیادی رفع کنیم که در این راستا تسهیلاتی نیز برای رانندگان تاکسی جهت تامین و تهیه این تجهیزات پیش بینی خواهد شد.
قائدی افزود: سازمان حمل و نقل و مسافر مکلف شد تا همزمان با هفته شیراز در سال آینده، سامانه هوشمندسازی ناوگان تاکسی را راه اندازی کند، تا از این طریق هم دغدغه رانندگان و شهروندان در پرداخت کرایه برطرف و هم شاهد اثربخشی این سامانه هوشمند بر مدیریت حمل و نقل در کلانشهر شیراز باشیم.
سخنگوی شورای شهرشیراز همچنین از اجرایی شدن فاز دوم پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی (BMS) خبر داد و گفت: برنامه ریزی و زمانبندی لازم برای تحقق این مهم انجام شده است و این فاز حداکثر تا 7 ماه آینده از سوی سازمان حمل و نقل مسافر اجرایی خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز در ادامه این جلسه، مشکلات آسفالت معابر شهر را نیز مورد بررسی قرار داد و افزود: با توجه به مشکلات موجود در روکش آسفالت معابر شهری و هزینه ای که سالانه شهرداری برای تعمیر، روکش و مرمت آسفالت متحمل می شود، این موضوع توسط کمیته فنی این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهاداتی جهت ارتقای کیفیت آسفالت معابر ارائه شده است، که این مسئله نیازمند برنامه ریزی مدون در یک بازه زمانی چندساله و پیش بینی بودجه لازم است و شهرداری نیز باید برنامه های خود را در این باره ارائه کند.
وی با بیان اینکه طبق نظرسنجی انجام شده، این طرح با استقبال رانندگان تاکسی نیز مواجه شده است، افزود: امیدواریم باتلاش همکارانمان در حوزه حمل و نقل مسافر، این سیستم مکانیزه و تکنولوژی پیشرفته هرچه سریعتر در سطح شهر فراگیر و همگانی شود تا بخشهای مختلفی چون، ناوگان تاکسیرانی، مدیریت شهری و شهروندان از مزایای آن بهره مند شوند.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورا با اشاره به شرایط جمعیتی وترافیکی کلانشهر شیراز، اجرا و بهره گیری از این سیستم هوشمند را ضروری دانست و گفت: با توجه به مسائل و مشکلاتی که در محاسبه و تعیین کرایه و نحوه پرداخت کرایه تاکسی برای رانندگان ومردم وجود دارد، سعی داریم تا با تجهیز تاکسیها به زیرساختهای مورد نیاز، امکان محاسبه و دریافت الکترونیکی کرایه بر مبنای پیمایش فراهم شود تا بتوانیم این مشکلات را تا حدود زیادی رفع کنیم که در این راستا تسهیلاتی نیز برای رانندگان تاکسی جهت تامین و تهیه این تجهیزات پیش بینی خواهد شد.
قائدی افزود: سازمان حمل و نقل و مسافر مکلف شد تا همزمان با هفته شیراز در سال آینده، سامانه هوشمندسازی ناوگان تاکسی را راه اندازی کند، تا از این طریق هم دغدغه رانندگان و شهروندان در پرداخت کرایه برطرف و هم شاهد اثربخشی این سامانه هوشمند بر مدیریت حمل و نقل در کلانشهر شیراز باشیم.
سخنگوی شورای شهرشیراز همچنین از اجرایی شدن فاز دوم پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی (BMS) خبر داد و گفت: برنامه ریزی و زمانبندی لازم برای تحقق این مهم انجام شده است و این فاز حداکثر تا 7 ماه آینده از سوی سازمان حمل و نقل مسافر اجرایی خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز در ادامه این جلسه، مشکلات آسفالت معابر شهر را نیز مورد بررسی قرار داد و افزود: با توجه به مشکلات موجود در روکش آسفالت معابر شهری و هزینه ای که سالانه شهرداری برای تعمیر، روکش و مرمت آسفالت متحمل می شود، این موضوع توسط کمیته فنی این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهاداتی جهت ارتقای کیفیت آسفالت معابر ارائه شده است، که این مسئله نیازمند برنامه ریزی مدون در یک بازه زمانی چندساله و پیش بینی بودجه لازم است و شهرداری نیز باید برنامه های خود را در این باره ارائه کند.