اجرای خط 2 متروی شیراز مستلزم مجوز 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت است / استفاده 13 درصدی از حمل و نقل عمومی


اجرای خط 2 متروی شیراز مستلزم مجوز 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت است / استفاده 13 درصدی از حمل و نقل عمومی

اسکندرپور با اشاره به کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی به 13 درصد، گفت: اگر مجوز 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت بانک مرکزی صادر کند اجرای خط 2 سرعت می بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور» امروز (شنبه 29 دی) در مراسم «روز ملی هوای پاک» با بیان اینکه امروز از رانندگان اتوبوس رانی و حمل و نقل ععمومی تقدیر می شود، گفت: در شهرداری شیراز با دنبال گسترش حمل و نقل عمومی هستیم و مترو قطعا یکی از با کیفیت ترین و پاک ترین در واقع وسیله حمل و نقل عمومی است که در تلاشیم در سال 98 خط 2 و 3 افزوده شود.

شهردار شیراز افزود: در راستای پایدار ماندن هوای پاک شیراز باید توجه به حمل و نقل عمومی در اولویت قرار بگیرد، اگر مجوز 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت بانک مرکزی صادر کند اجرای خط 2 سرعت می بخشد.

وی با تأکید بر تشویق مردمی در استفاده از حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: در حال حاضر در رتبه سه حمل و نقل با مترو قرار داریم که در صورت عدم پیشرفت خط 2 مترو ممکن است شهرهای دیگر از ما پیشی بگیرند و خط سه را ادامه خط یک تلقی کردیم تا بتوانیم در بودجه سال 98 بتوانیم هزینه ها را تأمین کنیم.

اسکندرپور با بیان اینکه باید برای افزایش تعداد مسافران مترو تلاش کرد، عنوان کرد: تلاش کردیم تا زمان انتظار را از 15 دقیقه به 12 دقیقه کاهش دهیم و باید این مدت زمان را به پنج دقیقه رساند.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: سهم دوچرخه با گذشت زمان کاهش یافته که با مسیر ویژه دوچرخه سواری امیداوریم این سهم ارتقا یابد، سهم حمل و نقل عمومی ما در سال 84 حدود 26 درصد بوده است و اکنون به 13 درصد کاهش پیدا کرده است که یکی از دلایل ان استفاده بیشتر از خودروهای شخصی است و مترو هننوز جایگاه خود را نیافته است.

پایان پیام/588


یک میلیون و 100 هزار برگ جریمه برای ناوگان حمل بار در تهران صادر شده است