به گزارش ایسنا و به نقل از نیوز ، این تحقیق توسط محققان دانشگاه Tübingen آلمان در بین ۸۱ دانشآموز با سنین ۱۰ تا ۱۳ ساله انجام گرفت.
در این تحقیق، نزدیک بودن به معلم و تأثیر آن بر یادگیری توسط واقعیت مجازی در کلاس مورد بررسی قرار گرفت.
برای بررسی این فرضیه یک کلاس مجازی تشکیل شد و با استفاده از واقعیت مجازی به دانشآموز در ابتدا و انتهای کلاس تکلیف داده شد.
در این کلاس مجازی، حل مسائل ریاضی آموزش داده و درس تکرار شد.
نتایج این تحقیق نشان داد دانشآموزانی که در ابتدای کلاس و نزدیک به معلم مینشینند تکالیف ریاضی خود را بسیار سریعتر از دانشآموزان انتهای کلاس انجام میدهند و در نتیجه نزدیک بودن به معلم، موجب فراگیری و توجه بیشتر دانشآموزان میشود.
البته در این تحقیق مشخص شد که این وضعیت نشستن در دانشآموزان مبتلا به ADHD (بیشفعالی) نیز با سایرین برابر است. البته این دانشآموزان نیاز به وسایل آموزشی و توجه بیشتر دارند.
محقق این تحقیق اظهار کرد: برای اینکه تمامی دانشآموزان از آموزش یکسان بهره گیرند معلم باید طی تدریس در کلاس درس حرکت کند.
انتهای پیام