ایسنا نوشت: محسن هاشمی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور با اشاره به «اهمیت و نقش موثر احداث و توسعه متروی تهران در راستای توسعه پایدار، کاهش مصرف سوخت، رفع مشکلات ترافیکی، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، صرفه‌جویی در وقت و عدالت محوری، خواهان کمک دولت به مترو شد.»

وی در این نامه که در اختیار ایسنا قرار گرفت، نوشت: «تاکنون به نرخ امروز بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی سرمایه گذاری در متروی تهران و حومه انجام شده؛ اما متاسفانه به دلیل عدم تکمیل و تجهیز مناسب و بهره‌مندی از ناوگان کافی امکان مسافرگیری تا ۷ میلیون سفر در روز محقق نشده و عملاً مترو با یک سوم ظرفیت در حال فعالیت است و ادامه این روند نه تنها وضعیت ترافیک و آلودگی هوا را به مراتب بحرانی‌تر خواهد کرد بلکه حرکت در سطح مجموعه‌ شهری تهران نیز با پیشروی ترافیک قفل می‌شود.»

در بخشی از این نامه آمده است: «در حال حاضر شمار واگن‌های متروی تهران، حدود ۱۳۰۰ دستگاه است و این در حالی است که مترو به ۳۰۰۰ واگن و تکمیل تجهیزات ثابت برای سرویس دهی مناسب نیاز دارد و این در حالی است که مدیریت شهری طی سالهای گذشته تمامی توان خود را در زمینه گسترش نگهداشت شبکه و ناوگان ریلی انجام داده است اما شهرداری به علت بدهی انباشته شده به شبکه‌ی بانکی عملاً از امکان دریافت کمک از دولت، سیستم بانکی، و.... محروم است و تنها دخالت موثر آقای روحانی راه حل این مساله است.»

هاشمی در ادامه با اشاره به «قوانین و ظرفیت‌های متعدد جهت حمایت از سامانه‌های حمل و نقل ریلی از جمله قانون تاسیس شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، قانون مدیریت مصرف سوخت و قانون حمایت از سامانه‌های حمل و نقل ریلی»، نوشت: «در همین راستا با ملاحظات اهمیت موضوع و اوامر مقام معظم رهبری خواهشمند است با نظر ویژه در صورت صلاحدید دستور برگزاری جلسه ویژه با جناب عالی، معاون اول ریاست جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر کشور، رئیس کل بانک مرکزی و شهردار تهران انجام گیرد تا موانع و مشکلات در سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران هر چه زودتر مرتفع شود و شاهد تکمیل شبکه‌ متروی تهران و افزایش ظرفیت مسافر پذیری سامانه باشیم.»