فرمول یک ایران – اریک بولیر، مدیر مسابقه ای سابق مک لارن فاش کرد که از همان اولین جلسه شان با هوندا، احساس بدی درباره ی امضاء شدن قرارداد داشته است.
مک لارن پس از جدایی از هوندا در سال 2018 و آغاز همکاری با رنو هدفشان را کسب سکو تعیین کرده بودند اما در همان شروع فصل گذشته آن ها باز هم ضعیف عمل کردند و به اهداف توسعه خود نرسیدند و همین باعث شد تا بولیر از سمتش در مک لارن استعفا دهد.
هوندا در 2015 با مک لارن به فرمول یک بازگشت اما پس از سه فصل ناامید کننده از تیم بریتانیایی جدا شد و بولیر این عدم موفقیت را پیش بینی کرده بود:
در همان اولین جلسه متوجه شدم که آن ها برای چالشی که پیش رو دارند، آماده نیستند. من فورا به ران دنیس گفتم که برای رسیدن به صدر جدول ما حداقل به سه الی چهار سال توسعه نیاز داریم اما قرارداد پیش از آن امضاء شده بود و دنیس مطمئن بود که می تواند موفقیت های گذشته را تکرار کند.
موتورهای فعلی بسیار پیچیده هستند و فقط مرسدس آماده بود تا بر اساس سال ها توسعه رقابت کند.
مک لارن برای فصل 2018 به قرارداد خود با هوندا پایان داد و رنو را جایگزین کمپانی ژاپنی کرد اما اوضاع برای این تیم تغییری نکرد، بولیر افزود:
در آپریل سال گذشته بود که متوجه شدیم که شرایط خودرو کاملا از دست ما در رفته است و در کسب دیتا با مشکلات جدی مواجه بودیم و تقریبا هیچ راه حلی را پیدا نکردیم و [و وقتی هم پیدا شد] خیلی دیر شده بود.
در برخی موارد ما نسبت به 2017 حالت رقابتی کمتری داشتیم و کنار آمدن با این موضوع دشوار بود.