به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در ابتدای این ویژه برنامه پروین خالدی مربی مسئول مرکز شماره یک سقز ضمن خوشامدگویی به اعضای نوجوان مرکز شماره دو به جهت حضور در این برنامه با تاکید بر اهمیت آشنایی کودکان و نوجوانان با متون کهن ادبی و اشعار ارزشمند و شعرای نامآور شعر فارسی هدف از اجرای این ویژه برنامه را آشنایی هر چه بیشتر اعضای نوجوان با مقوله ادبیات و به ویژه ادبیات کودک و نوجوان و علاقمند نمودن کودکان و نوجوانان به فرهنگ بومی و ملی، کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان در زمینه های فاخر فرهنگی، استمرار فرهنگ شاهنامه خوانی و انتقال درست آن به نسل های آینده به منزله حفظ میراث ملی و فرهنگی و اشاعه و ترویج این متون در میان کودکان و نوجوانان عنوان کرد .
در ادامه شب بو حسینی مربی ادبی مرکز با معرفی شخصیت و زندگینامه فردوسی شاعر بزرگ و حماسه سرای پارسی با اشاره به این نکته که شاهنامهخوانی به نوعی ابزار تربیتی محسوب میشودافزود: بافت داستانی شاهنامه فردوسی به گونهای است که همه افراد، از کودکان گرفته تا بزرگسالان را به خود جذب میکند و جذابیت نهفته در شاهنامه به گونه ای است که کودکان و نوجوانان به صورت غیر مستقیم نکات آموزشی، اخلاقی، عرفانی آن را فرا میگیرند.
از جمله برنامه های اجرایی این کارگاه توسط اعضای نوجوان مراکز سقز میتوان به تهیه ماسک مقوایی شخصیت رستم، شعرخوانی گروهی اشعار آغازین شاهنامه، شعرخوانی بصورت نقالی داستان رستم و اسفندیار با استفاده از تصاویرکتاب و فضاسازی مرکز، قصه گویی داستانهایی از شاهنامه از جمله رستم و سهراب، سیاوش، زال و سیمرغ، رستم و اکوان دیو، داستان ضحاک مار به دوش، کاوه آهنگر، آرش کمانگیر اشاره نمود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در ابتدای این ویژه برنامه پروین خالدی مربی مسئول مرکز شماره یک سقز ضمن خوشامدگویی به اعضای نوجوان مرکز شماره دو به جهت حضور در این برنامه با تاکید بر اهمیت آشنایی کودکان و نوجوانان با متون کهن ادبی و اشعار ارزشمند و شعرای نامآور شعر فارسی هدف از اجرای این ویژه برنامه را آشنایی هر چه بیشتر اعضای نوجوان با مقوله ادبیات و به ویژه ادبیات کودک و نوجوان و علاقمند نمودن کودکان و نوجوانان به فرهنگ بومی و ملی، کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان در زمینه های فاخر فرهنگی، استمرار فرهنگ شاهنامه خوانی و انتقال درست آن به نسل های آینده به منزله حفظ میراث ملی و فرهنگی و اشاعه و ترویج این متون در میان کودکان و نوجوانان عنوان کرد .
در ادامه شب بو حسینی مربی ادبی مرکز با معرفی شخصیت و زندگینامه فردوسی شاعر بزرگ و حماسه سرای پارسی با اشاره به این نکته که شاهنامهخوانی به نوعی ابزار تربیتی محسوب میشودافزود: بافت داستانی شاهنامه فردوسی به گونهای است که همه افراد، از کودکان گرفته تا بزرگسالان را به خود جذب میکند و جذابیت نهفته در شاهنامه به گونه ای است که کودکان و نوجوانان به صورت غیر مستقیم نکات آموزشی، اخلاقی، عرفانی آن را فرا میگیرند.
از جمله برنامه های اجرایی این کارگاه توسط اعضای نوجوان مراکز سقز میتوان به تهیه ماسک مقوایی شخصیت رستم، شعرخوانی گروهی اشعار آغازین شاهنامه، شعرخوانی بصورت نقالی داستان رستم و اسفندیار با استفاده از تصاویرکتاب و فضاسازی مرکز، قصه گویی داستانهایی از شاهنامه از جمله رستم و سهراب، سیاوش، زال و سیمرغ، رستم و اکوان دیو، داستان ضحاک مار به دوش، کاوه آهنگر، آرش کمانگیر اشاره نمود.