چند ماهی از پخش آخرین ویدئوی مربوط به روند تکاملی خودروهای نمادین دنیا میگذرد و این یکی قطعاً ارزش چند بار مشاهده را دارد. برندهای بسیار معدودی میتوانند از نظر پرفورمنس، تاریخچه و ارزش با فراری رقابت کنند. Cars Evolution در جدیدترین ویدئوی تهیه شده بهترینهای فراری طی چند ده سال اخیر را بررسی کرده و هر مدل نیز ویژگیهای جالبی دارد.
این سفر مجازی از گرانترین خودروی تاریخ که در سال 2018 با بهای 48.4 میلیون دلاری فروخته شد آغاز میشود. فراری 250 GTO 1962 به لطف استایل زیبا و پیشرانهی 12 سیلندر 3 لیتری کلمبو با قدرت 300 اسب بخاری به یک اسطوره تبدیل شده است. به خاطر داشته باشید که این خودرو در زمانی پدیدار شد که خودروها بهصورت استاندارد حدود 150 اسب بخار قدرت داشته و وزن آنها نیز دو برابر فرای بود. اگرچه 250 GTO تنها خودروی پیشرانه جلوی این لیست است اما 36 دستگاه تولید شده در روزگار کنونی ارزش بسیار بالایی دارند.
سپس شاهد سفری دگرگون شده خواهیم بود و تمامی محصولات مهم این برند در ویدئو به چشم میخورند. مدل معمولاً دست کم گرفته شدهی 288 GTO و مدل F40 افسانهای نیز در این ویدئو ظاهر میشوند. در این بخش مشاهدهی شباهتهای دو سوپرکار نمادین دههی 80 میلادی واقعاً جالبتوجه خواهد بود. مدل F50 شباهت کمتری با پیشینیان خود داشته اما از پیشرانهی فوقالعادهی 12 سیلندر استفاده کرده و آن را میتوان پایانی بر پرچمداران آنالوگ فراری دانست.
فراری انزو 2003 نه تنها فصل جدیدی را برای این خودروساز گشود بلکه از سیستمهای رایانهای پیشرفته به منظور کمک به راننده سود میبرد. لافراری هم در سال 2013 یک حرکت انقلابی برای فراری بود و قوای محرکهی هیبریدی آن قدرت ترکیبی 963 اسب بخاری داشت. این خودرو همهچیز از لانچ کنترل تا مدیریت پایداری را در خود جا داده بود.
خودرویی نهایی حاضر در این ویدئو SF90 استراداله است. این خودرو اولین پرچمدار فراری از زمان F40 است که پیشرانهای 8 سیلندر داشته اما خب قوای محرکهی پلاگین هیبریدی آن خروجی 986 اسبی داشته و آن را به قویترین فراری جادهای تاریخ تبدیل کرده است.
[دانلود ویدئو]