شاید شورولت کوروت استینگری 2020 این روزها اکثر خبرهای خودرویی را به خود اختصاص داده باشد اما طرفداران خودروهای عضلانی آمریکایی بیصبرانه منتظر ورود قویترین خودروی جادهای تاریخ فورد به بازار هستند. جزئیات بیشتری از موستانگ شلبی GT500 منتشر شده و حالا میدانیم که این هیولای تازهنفس میتواند تنها در عرض 10.6 ثانیه سرعت خود را از سکون به 161 کیلومتر در ساعت رسانده و دوباره سرعتش را صفر کند.
یکی از دلایل چنین عملکرد قابلتوجهی به گیربکس 7 سرعته و دوکلاچه فورد مربوط میشود که با همکاری کمپانی Tremec توسعه یافته است. این گیربکس که به مکانیسم کنترل کامپیوتری مجهز است که باعث میشود دندهها در 80 میلیثانیه یا به عبارتی سریعتر از چشم بر هم زدن تعویض شوند. علاوه بر این وجود پیشرانهی 8 سیلندر 5.2 لیتری سوپرشارژردار با قدرت 760 اسب بخار و گشتاور 847 نیوتون متر نیز باعث میشود موستانگ شلبی GT500 همانند یک تیر از چله رها شود.
گیربکس یاد شده بهصورت خودکار قابل تطبیق است زیرا رفتارهای متفاوتی بسته به حالت رانندگی انتخابی خواهد داشت. فورد میگوید تعویضهای این گیربکس در حالت نرمال رانندگی فوقالعاده نرم بوده و در حالت درگ نیز میتوان تعویضهای قدرتمندانهای را تجربه کرد. به لطف این گیربکس هوشمند و پیشرانهای قلدر، شلبی GT500 میتواند مسافت 400 متر را زیر 11 ثانیه طی کند.
یکی دیگر از دلایل مهم برای ثبت رکورد بسیار خوب صفر-161-صفر کیلومتر در ساعت وجود ترمزهای برمبو است. با وجود روتورهای دوتکهای 16.5 اینچی در جلو، فورد ادعا میکند پرچمدار موستانگ از بزرگترین ترمزهای جلو در تمامی خودروهای کوپه و اسپورت آمریکایی سود میبرد. این ترمزها 20 درصد وسیعتر از ترمزهای GT350 بوده و 30 درصد انتقال گرمایی بیشتری در گوشههای جلویی دارند.
به عنوان یادآوری باید گفت این خودرو قیمت پایهی 73995 دلاری دارد اما با سفارش آپشن ها میتوان قیمت آن را بالا برد. برای مثال پکیج فیبر کربنی تراک 18500 دلاری شامل مواردی همچون رینگهای کربنی 20 اینچی، بال عقب قابل تنظیم و اسپلیتر جلو میباشد. پکیجهای هندلینگ و تکنولوژی نیز به همراه نوارهای رنگی بدنه وجود دارند.