اولین تجربه رانندگی با مینی الکتریک 2019


اولین تجربه رانندگی با مینی الکتریک 2019

بیایید با پیش پا افتاده ترین اما مهم‌ترین فاکتور یعنی محدوده حرکتی شروع کنیم! مینی الکتریک جدید با یک‌بار شارژ حداقل 196 کیلومتر را طی خواهد کرد و وقتی بدانید که پژو 208 الکتریکی برد فراتر از 322 کیلومتری خواهد داشت عملکرد مینی را چندان گیرا نخواهید دانست. اگر این موضوع را با یکی از... The post اولین تجربه رانندگی با مینی الکتریک 2019 appeared...

بیایید با پیش پا افتاده ترین اما مهم‌ترین فاکتور یعنی محدوده حرکتی شروع کنیم! مینی الکتریک جدید با یک‌بار شارژ حداقل 196 کیلومتر را طی خواهد کرد و وقتی بدانید که پژو 208 الکتریکی برد فراتر از 322 کیلومتری خواهد داشت عملکرد مینی را چندان گیرا نخواهید دانست.

اولین تجربه رانندگی با مینی الکتریک 2019
اگر این موضوع را با یکی از مدیران مینی در میان بگذارید پاسخ او کاملاً سرراست خواهد بود. او می‌گوید:

هیچ‌کسی در شهر نیازمند برد زیاد نیست و این موضوعی روانشناسی است. متوسط مسافتی که مالک یک مینی در روز طی می‌کند 37 کیلومتر است بنابراین مشتریان ما در تئوری می‌توانند یک هفته را با یک‌بار شارژ طی کنند.

همچنین سؤالاتی درباره‌ی هزینه‌ها و وزن خودرو وجود دارد. استفاده از باتری بزرگ‌تر باعث گران‌تر و سنگین‌تر شدن خودرو می‌شود و این امر روی هندلینگ و پرفورمنس تأثیر منفی می‌گذارد؛ بنابراین مینی از باتری جمع‌وجور 32.5 کیلوواتی استفاده کرده و می‌گوید این امر بهترین توازن بین قیمت، محدوده حرکتی و هندلینگ را ایجاد کرده است.

اولین تجربه رانندگی با مینی الکتریک 2019
مینی قبلاً بیش از 40 هزار پیش سفارش برای این خودرو دریافت کرده است. قیمت مینی الکتریک از 24300 پوند آغاز می‌شود که این مبلغ شامل مشوق‌های دولتی نیز هست. مدیر مینی اضافه می‌کند:

ما 35 سال است که در صنعت خودرو حضور دارم و هرگز چنین واکنشی ندیده بودم.

اولین شانس ما برای قرار گرفتن پشت فرمان مینی الکتریک چندان زیاد نبود ولی در کل توانستیم چند دوری را در پیست فرمول E بزنیم. ما اصلاً قصد قضاوت نهایی را نداریم اما خب فرصت اولیه برای فهمیدن اینکه واکنش خریداران به این خودرو چگونه بوده به ما دست داده است.

اولین تجربه رانندگی با مینی الکتریک 2019
شما می‌توانید درباره‌ی ظاهر مینی نظر خودتان را داشته باشید اما از نظر ما طراحی منحصربه‌فردی را می‌بینیم که بدون زیاده‌روی ظاهر مناسبی را ایجاد کرده است. البته می‌توان جزئیات زردرنگ زیر بدنه را حذف کرد تا ظاهر یکدست‌تری ایجاد نمود.

اولین تجربه رانندگی با مینی الکتریک 2019
معماری الکتریکی این خودرو نسخه‌ی اصلاح شده از پلتفرم دیگر محصولات مینی است. باتری خودرو در محدوده‌ای که تونل گیربکس وجود دارد نصب شده ولی خب این امر تأثیر چندانی روی ظرفیت بار خودرو نداشته و همچنان 211 لیتر گنجایش را دارد.

اولین تجربه رانندگی با مینی الکتریک 2019
با ورود به کابین سریعاً شاهد فضای آشنایی خواهید بود. تنها تغییر واقعی در این بخش حذف پشت آمپرهای آنالوگ و جای دادن یک صفحه‌نمایش جدید پشت فرمان است که سرعت و شارژ باقی مانده را نشان می‌دهد.

اولین تجربه رانندگی با مینی الکتریک 2019
ارتفاع این خودرو 15 میلی‌متر بیشتر از هاچبک سه درب مینی بوده اما از پشت فرمان حس جمع‌وجور بودن و ارتفاع کمتر به راننده دست می‌دهد. همچنین فرمان و صندلی تنظیمات زیادی داشته و به راحتی می‌توان موقعیت رانندگی مناسب را به دست آورد.

اولین تجربه رانندگی با مینی الکتریک 2019
دکمه‌ی استارت پیشرانه در بخش پایین داشبورد قرار گرفته است. حالت‌های رانندگی اسپورت، نرمال و گرین برای مینی الکتریک وجود داشته اما با توجه به زمان محدودی که در اختیار داشتیم ما حالت اسپورت را انتخاب کردیم. اولین چیزی که متوجه می‌شوید شتاب گیری گیرای خودرو است. مینی می‌گوید پیشرانه‌ی 181 اسبی این خودرو باعث ایجاد شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 7.3 ثانیه‌ای می‌شود اما در واقعیت احساس سریع‌تری خواهید داشت.

اولین تجربه رانندگی با مینی الکتریک 2019
دیگر موضوعی که وجود دارد وزن نسبتاً پایین این خودرو است. باتری 32.5 کیلووات ساعتی خودرو حدود 130 کیلوگرم وزن داشته و باعث شده وزن کلی خودرو به 1350 کیلوگرم برسد که آن را به یکی از سبک‌ترین خودروهای الکتریکی بازار تبدیل می‌کند. این به معنی وجود خودرویی چابک‌تر و مشتاق‌تر در مقایسه با نسخه استاندارد سه درب بوده است.

اولین تجربه رانندگی با مینی الکتریک 2019
نشانی از تکان های بدنه در پیچ‌های تند به چشم نمی‌خورد اما میزان کم موجود هم باعث می‌شود شما میزان چسبندگی باقی مانده در پیچ‌ها را بدانید. فرمان نیز سنگین بوده و فوراً پاسخ می‌دهد و این مینی الکتریکی حس واقعی اسپورت بودن را به راننده منتقل می‌کند.


ما برای قضاوت نهایی درباره این خودرو باید منتظر بررسی‌های بیشتر باشیم اما سواری خودرو در بخش‌های ناهموار پیست کمی سفت نشان داد.
شاید ما فرصت زیادی برای بررسی این خودرو نداشتیم اما مینی الکتریک خود را اثبات کرده است. این خودرو همانند یک مدل الکتریکی ارزان‌قیمت که برای استفاده از مزیت قوای محرکه‌ی الکتریکی طراحی شده حس می‌شود و روی پرفورمنس، چابکی و جذابیت تمرکز کرده است.

مشخصات مینی الکتریک

قیمت: 24300 پوند پیشرانه: تک واحد الکتریکی، باتری 32.5 کیلووات ساعتی گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 7.3 ثانیه حداکثر سرعت: 150 کیلومتر در ساعت محدوده حرکتی: 196 کیلومتر

منبع: autoexpress


[دانلود ویدئو]

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

دانلود آهنگ علی زند وکیلی غمگین ترین آهنگ