به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدرضا جوادی یگانه با تاکید بر اینکه امسال نمایشگاههای عطر سیب و زنان و تولید ملی خانواده محور هستند، اظهارداشت: تلاش کردهایم با تلفیق این دو نمایشگاه ملزومات اعضای خانواده در تمامی سنین را فراهم کنیم تا در نمایشگاه حضور پیدا کنند.
وی درباره پانزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: شهرداری تهران حامی اصناف است و نمایشگاه بخشهایی را پوشش می دهد که اصناف کمتر به آنها ورود میکنند.
جوادی یگانه با اشاره به حضور ۳۶ شرکت در این دوره از نمایشگاه زنان و تولید ملی و حمایت از اشتغال زنان سرپرست خانوار افزود: ۵۰ غرفه توسط زنان خودسرپرست که در زمینه کسب و کارهای خرد فعالیت می کنند و از سوی سازمان بهزیستی معرفی شدهاند، اداره میشود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با بیان اینکه در پانزدهمین دوره از نمایشگاه زنان و تولید ملی ۱۵ غرفه به سیل زدگان استان گلستان اختصاص داده میشود، اظهارداشت: علاوه بر اینکه ۱۵ غرفه پوشاک مربوط به محرم را ارائه میکنند، در این غرفه ها ملزومات نمایشگاه عطر سیب نیز ارائه میشود.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی نمایشگاه عطر سیب فرهنگی و خانوادگی است، گفت: تلاش کردیم در این دوره مخاطبان نمایشگاه صرفاً هیئات مذهبی نباشند و برای اولین بار به تمام شهروندان خدمات یکسان ارائه شود.
جوادی یگانه با تاکید بر اینکه در این دوره از نمایشگاه کودکان از جایگاه ویژهای برخوردارند، تصریح کرد: تلاش کردیم محصولاتی که کودکان را با فرهنگ عاشورایی آشنا میکند به مخاطبان ارائه و در کنار آن حسینیه مخصوص کودک ایجاد کنیم.
معاون شهردار تهران بخش دیگری از کارکرد نمایشگاه عطر سیب را ارائه اقلام فرهنگی دانست و گفت: تاکید ما در این نمایشگاه عرضه محصولات ملی است؛ در این راستا در ۶۰ غرفه پرچم، کتاب، پیکسل، سربند، محصولات صوتی و تصویری و ... متناسب با عزاداری اباعبدالله(ع) عرضه میشود.
وی با بیان اینکه از سال گذشته روند عرضه بن به هیئات مذهبی متوقف شده است، افزود: تلاش کردیم فرصتی فراهم شود تا تولیدکننده و مصرف کننده بتوانند در فضایی که به لحاظ اقتصادی به صرفه است اجناس مورد نظر خود را ارائه و تهیه کنند.
جوادی یگانه درباره تهیه اقلام موردنیاز هیات ها اظهارداشت: بخشی از اقلام موردنیاز هیاتها از طریق برخی از شعب منتخب فروشگاههای شهروند، اتکا و سازمان میادین میوه و تره بار با حداقل سود ارائه میشود که هیاتها با معرفی سازمان تبلیغات میتوانند به این شعب مراجعه کنند.
بوستان گفتگو در کوی نصر(گیشا)، انتهای خیابان پیروزی شرقی واقع شده است.
تهرام/۷۲۴۵//۱۳۴۸