پس از ثبت رکوردی غیرعادی در پیستی ناتمام توسط کاین توربو S E-Hybrid، پورشه یکبار دیگر مزیتهای استفاده از قوای محرکهی الکتریکی شده را با خودروی جدید تایکان نشان داده است. این خودروی الکتریکی توانسته یک دور پیست مشهور نوربرگ رینگ را در زمان قابلتوجه 7 دقیقه و 42 ثانیه طی کرده و رکورد جدیدی را برای خودروهای الکتریکی چهار درب ثبت کند. این خودرو تنها 4 ثانیه کندتر از پانامرا توربویی است که رکورد 7 دقیقه و 38 ثانیهای را در سال 2016 ثبت کرده است.
تایکان پیشتولیدی که در دستان لارس کرن رانندهی تست پورشه خودنمایی میکرده مسافت 20.6 کیلومتری پیست را طی کرده است. پورشه با رکوردشکنی در نوربرگ رینگ کاملاً آشناست چراکه قبلاً نیز با خودروی بدون محدودیت 919 هیبرید اوو توانسته رکورد کل این پیست را بشکند.
اما تایکان حاضر در نوربرگ رینگ از نوع پرچمدار بوده و از دو پیشرانه استفاده کرده است. این خودروی الکتریکی به سیستمهای چهار چرخ محرک و فرمانپذیری تمام چرخها مجهز بوده و قدرت بیش از 600 اسب بخاری آن از طریق رینگهای 21 اینچی به کف پیست منتقل شده است.
تایکان از سیستمی به نام کنترل شاسی 4D پورشه سود میبرد که وظیفهاش تحلیل و سنکرونیزه کردن تمامی سیستمهای شاسی این سدان الکتریکی است. از جملهی این سیستمها میتوان به سیستم تعلیق بادی تطبیقی و پایدارکننده های الکترومکانیکی اشاره کرد که به منظور ایجاد حداکثر پرفورمنس باهم کار میکنند. البته کارکرد این سیستمها به نوع حالت رانندگی انتخابی بستگی دارد به گونهای که در حالت اسپورت پلاس همهچیز تیزتر خواهد شد.
پورشه تایکان در چهارم سپتامبر و طی سه رویداد جداگانه و همزمان در آلمان، چین و کانادا معرفی خواهد شد.
به عنوان سخن پایانی باید گفت رکورد پانامرا توربو در بخش طویلتر نوربرگ رینگ (طول 20.8 کیلومتر) به دست آمده است.