اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید


اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید

بریتانیا بزرگ‌ترین بازار پیکاپ های اروپاست. میتسوبیشی هم یکی از بازیگران مهم در این بخش بوده و در واقع از هر سه خودرویی که این برند ژاپنی در بازار به فروش می‌رساند یکی از نوع L200 می‌باشد. این خودرو که چهلمین سالگرد حضورش در بازار را جشن می‌گیرد به تازگی نونوار شده و از ظاهری... The post اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید appeared first...

بریتانیا بزرگ‌ترین بازار پیکاپ های اروپاست. میتسوبیشی هم یکی از بازیگران مهم در این بخش بوده و در واقع از هر سه خودرویی که این برند ژاپنی در بازار به فروش می‌رساند یکی از نوع L200 می‌باشد. این خودرو که چهلمین سالگرد حضورش در بازار را جشن می‌گیرد به تازگی نونوار شده و از ظاهری برجسته سود برده اما خب این خودرو یک پوست‌اندازی کامل را تجربه نکرده است.

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید
به‌طور خلاصه باید گفت L200 2019 همان شاسی و کابین مدل قبلی را حفظ کرده اما پیشرانه‌ای کم‌حجم و جدید را به همراه سیستم تعلیق بهبود یافته و تکنولوژی‌ها و سیستم‌های کمک‌راننده‌ی متفاوتی را دریافت کرده است.

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید
ابعاد محفظه بار هم تغییری نکرده و طول و عرض 1520 و 1470 میلی‌متری دارد بنابراین در این بخش با سانگ یانگ موسوی ارزان‌تر قابل‌مقایسه است اما کمی عقب‌تر از نیسان ناوارا و مرسدس بنز X کلاس قرار می‌گیرد. البته تفاوت بین این خودروها زیاد نبوده و تنها چند سانتی‌متر اختلاف بینشان وجود دارد. همچون همیشه میتسوبیشی طیف گسترده‌ای از پوشش محفظه بار و وسایل جانبی را ارائه می‌کند.

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید
نسخه‌ی کلاب کب که ظرفیت حمل 4 نفر را داشته و طول محفظه‌ی بار آن به 1850 میلی‌متر رسیده آغاز کننده‌ی این خانواده‌ی تازه‌نفس است. البته ما مدل بزرگ‌تر دابل کب X که دارای ظرفیت حمل 5 نفر بوده و پرچم‌دار جدید خانواده‌ی L200 است را تست کرده‌ایم. این خودرو به‌صورت استاندارد از گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک و تمامی تکنولوژی‌های جدید میتسوبیشی سود می‌برد.

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید
از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به هشدار نقاط کور با دستیار تغییر لاین حرکت، هشدار خروج از مسیر، دستیار کمک به حرکت در سربالایی، هشدار ترافیک عقب، هشدار برخورد جلو با ترمز اضطراری خودکار و دستیار پایداری تریلر اشاره کرد. تکنولوژی‌های جدید بخشی از تلاش‌های میتسوبیشی برای ارائه‌ی تجربه‌ی سواری مشابه با خودروهای استاندارد بوده و در این مورد کیفیت کابین هم نشان دهنده‌ی درستی مسیر انتخاب شده است.

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید
البته اصول اساسی کابین L200 تغییر نکرده و اگرچه طراحی آن خیلی سطح بالا و یا خیلی پیش پا افتاده نیست اما از نظر عملکردی خوب بوده و مشکل خاصی ندارد. فضای زیادی هم در کابین وجود داشته و این برای یک پیکاپ ویژگی مهمی است.

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید
صفحه لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی هم تغییر نکرده اما به برنامه‌های ارتباط با گوشی‌های هوشمند و دوربین 360 درجه مجهز شده است. صفحه‌نمایش رنگی جدیدی هم بین پشت آمپرها جا خوش کرده و مدل‌های سفارشی Barbarian X از ویژگی‌های لوکس‌تری برخوردار هستند. غربیلک فرمان گرم شونده، صندلی‌های جلوی برقی و گرم شونده و پوشش چرم و آلکانترا جزو ویژگی‌های این مدل هستند.

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید
این خودرو در حال حرکت هم ما را تحت تأثیر قرار داد. زیرساخت فنی پیکاپ ها به ندرت باعث ایجاد سواری راحتی می‌شود اما به نظر می‌رسد L200 عملکرد بهتر دارد. بخشی از این عملکرد به شاسی قوی‌تر، فنرهای جدید و دامپرهایی با میزان حرکت بهتر در اکسل جلو اشاره کرد. همچنین مجموعه‌ی فنر تخت عقب هم پیچیده‌تر و بهتر شده است. قطعاً سواری این خودرو پذیرفتنی‌تر از نسخه‌های پیشین L200 می‌باشد.

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید
پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.3 لیتری دیزلی جدید میتسوبیشی اگرچه تنها 148 اسب بخار قدرت داشته و چنین قدرتی برای به حرکت درآوردن جثه‌ی 2 تنی L200 چندان کافی به نظر نمی‌رسد اما گشتاور 400 نیوتون متری آن کاملاً گیراست. سرعت گرفتن با این خودرو مشکل چندانی نداشته و حرکت در بزرگراه‌ها به خوبی صورت می‌گیرد و صدای باد و جاده‌ی زیادی وجود ندارد.


با نصب پیشرانه‌ی جدید در این خودرو تغییرات بیشتری مدنظر بوده و به همین خاطر یک باک ادبلوی 21 لیتری هم اضافه شده که بنا به ادعای میتسوبیشی تنها در هر 20 هزار کیلومتر باید آن را پر کرد.
این نیروگاه جدید در تست‌های جدید WLTP مصرف سوخت ادعایی 8.8 لیتری در هر صد کیلومتر را ثبت کرده است.
فرمان خودرو سنگین بوده و عملکرد کاملاً کندی دارد بنابراین L200 مانورپذیرترین پیکاپ در بازار نیست. گیربکس اتوماتیک خودرو هم خیلی نرم نیست و تعویض دنده‌های آن به خوبی صورت نمی‌گیرد؛ اما پیکاپ هایی همچون میتسوبیشی L200 برای سواری‌های مطلوب و مشابه خودروهای لوکس طراحی نشده‌اند و در کل باید گفت این خودرو از نظر رضایت پشت فرمان اندکی پایین تر از فورد رنجر قرار می‌گیرد.

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید
با وجود سیستم چهار چرخ محرک، دنده‌سنگین و سبک، دیفرانسیل مرکزی قفل شونده و حالت‌های آفرود مختلف استاندارد، این پیکاپ حتی با وجود لاستیک‌های جاده‌ای استاندارد هم حرف‌های زیادی برای گفتن در خارج از جاده دارد.

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید
از نظر ظرفیت بار هم باید گفت سیستم تعلیق اصلاح شده و ترمزهای جلوی بزرگ‌تر باعث شده‌اند حداکثر ظرفیت بار این خودرو به 1080 کیلوگرم برسد. ظرفیت بکسل تمامی مدل‌ها هم 3500 کیلوگرم بوده که البته این میزان برای تریلرهای سه اکسلی است و تریلر دو اکسل ظرفیت 3100 کیلوگرمی دارد. یدک کشی هرگونه باری بیشتر از این میزان باعث ابطال گارانتی خواهد شد.


ششمین نسل میتسوبیشی L200 کمی دیر عرضه شده و به حضور در جوایز خودروی سال 2019 نمی‌رسد اما به نظر می‌رسد این خودرو حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و می‌تواند فورد رنجر را به دردسر بیندازد. این خودرو ترکیبی از سواری خوب جاده‌ای، تجهیزات زیاد و قیمتی رقابتی است. در واقعیت باید گفت بسیاری از خریداران شاسی بلندهای خشن به راحتی می‌توانند L200 را انتخاب کرده و مالیات کمتری بپردازند.

مشخصات میتسوبیشی L200 دو کابین Barbarian X

قیمت: 32200 پوند پیشرانه: 4 سیلندر 2.3 لیتری توربودیزل قدرت/گشتاور: 148 اسب بخار/400 نیوتون متر گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: اعلام نشده حداکثر سرعت: 170 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 9.7 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

مرد جوان پسر مورد علاقه مادرزنش را به قتل رساند!