پورشه آمادهی معرفی تایکان 2020 در هفتهی آینده میشود اما تایکان تنها خودروی الکتریکی این برند آلمانی نخواهد بود.
چند ساعت پیش خودروی الکتریکی 99X به عنوان کلید ورود این برند به دنیای مسابقات فرمول E معرفی شد.
پورشه امیدهای زیادی به این خودرو دارد زیرا دو بار استفاده از شمارهی 9 به منظور تأکید روی اهمیت پروژهی فرمول E برای این خودروساز صورت گرفته است. پورشه همچنین گفته خودروی مسابقهای موردبحث به عنوان پلتفرم توسعهای محصولات الکتریکی آتی این شرکت مطرح خواهد بود.
از نظر استایل و طراحی چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد چراکه 99X عمدتاً برای مسابقه طراحی شده و همین نکته را هم نشان میدهد. البته پورشه از پوشش موتور اسپورت سنتی خود که دارای رنگهای مشکی، سفید و قرمز میباشد استفاده کرده است. این خودرو همچنین از نشانهای پورشه و لیبل های متنوع شرکتهایی همچون هوگو باس و وودافون سود برده است.
پورشه خاطرنشان ساخته قوانین فرمول E باعث استانداردسازی شاسی و باتری شده اما سیستم حرکتی خودرو در اختیار سازندگان بوده است. به همین خاطر پورشه قوای محرکهی ویژهای را توسعه داده که ماحصل تجربیات به دست آمده در لمانز بوده است.
این قوای محرکه قدرت 335 اسب بخاری داشته اما در حالت مسابقه و حمله به ترتیب به 268 و 316 اسب بخار محدود شده است. این خودرو بدون هرگونه محدودیتی میتواند شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 2.8 ثانیهای و حداکثر سرعت 280 کیلومتر در ساعتی داشته باشد.
خودروی مسابقهای پورشه در تیم فرمول E تگ هور پورشه حضور خواهد داشت. یکی از مدیران موتور اسپورت پورشه گفته است:
با معرفی 99X الکتریکی ما قدم بزرگ رو به جلویی در ورود به فرمول E برمیداریم. ما بیصبرانه منتظر ورود این خودرو به پیست هستیم.