مسلماً در طول 67 سال، وقت برای تغییر زیاد هست…
ماه گذشته شورولت، کوروت 2020 را پس از سالها تکذیب اخبار، پروتایپها و اخبار مختلف به عنوان خودرویی موتور وسط معرفی کرد. با شاسی جدید و کابینی نو که در هیچ کوروتی تاکنون دیده نشده است. این کابین بر راننده تمرکز دارد و بخش راننده و سرنشین کنارش را به کلی از هم مجزا کرده است.
طراحی بیرونی و درونی کوروت در طی نسلهای مختلفش تغییر کرده است، این تغییرات 67 سال طول کشیدهاند.
علاقهمندان به کوروت در Budget Direct با مجموعهای از طرحها آمدهاند تا نشان دهند که کابین کوروت از زمان معرفیاش در 1953 چطور تکامل یافته است. آنها از نسل C1 تا C8 را نشان دادهاند. سه نسل اول کوروت دارای نمای درونی تقریباً قرینهای بودهاند که به واسطه پنل مرکزی به وجود آمده بود. این مورد با نسل C4 که کابینی با تمرکز بر راننده داشت شکسته شد، این کابین علاوه بر آن، راننده را از سرنشین کنارش جدا کرد.
جداسازی راننده در C5 و C6 وجود نداشت تا دوباره در C7 حضور خود را اعلام کند. در نسل هشتم، تقسیم فضا حتی بیشتر هم شده است. کنترلهای HVAC هم در مکانی خاص جای گذاری شدهاند. با وجود تغییرات بسیار در نمای داخلی کوروت، باید گفت که همه چیز متفاوت نیست؛ رادیو، سرعت سنج و نشان گرها و فرمان و … هنوز سرجایشان هستند! با این وجود کابین از قبل پیچیدهتر شده است و اطلاعات بیشتری هم در دسترس راننده قرار دارد.
هر اسکچ از درون کابین کوروت نه تنها تاریخچه کوروت، بلکه تاریخچه صنعت خودروسازی را در دورهای خاص بیان میکند. باید اذعان داشت که کوروت خودروی مهمی است. برای برخی دارندگانش، کابین این خودرو همچون خانه دومشان است.
منبع: motor1