22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید


22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید

سرانجام اولین خودروی تمام الکتریکی پورشه با نام تایکان معرفی شد. تایکان که قرار است پرچم‌دار میراث پورشه در عصر نوین و اولین رقیب جدی برای تسلا در بازار خودروهای الکتریکی سطح بالا باشد به‌صورت هم‌زمان در کانادا، چین و آلمان معرفی گردید. هم‌اکنون اکثر مشخصات این خودرو منتشر شده و ما هم می‌خواهیم 22... The post 22 نکته مهم درباره پورشه تایکان...

سرانجام اولین خودروی تمام الکتریکی پورشه با نام تایکان معرفی شد.

22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید
تایکان که قرار است پرچم‌دار میراث پورشه در عصر نوین و اولین رقیب جدی برای تسلا در بازار خودروهای الکتریکی سطح بالا باشد به‌صورت هم‌زمان در کانادا، چین و آلمان معرفی گردید.

هم‌اکنون اکثر مشخصات این خودرو منتشر شده و ما هم می‌خواهیم 22 نکته‌ی مهم درباره‌ی تایکان را خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم. با ما همراه باشید.

در ابتدا دو مدل توربو و توربو S قابل سفارش خواهد بود

22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید
در زمان عرضه دو نسخه‌ی فول تایکان قابل انتخاب و سفارش خواهد بود. مشتریان می‌توانند از بین دو مدل توربو و توربو S یکی را انتخاب کنند. این مدل‌ها توانایی‌های عملکردی قابل‌توجهی دارند.

تایکان کمترین میزان ضریب درگ را بین تمامی محصولات پورشه دارد

22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید
پورشه ادعا می‌کند این خودرو ضریب درگ بین 0.22 تا 0.25 دارد که کمترین میزان بین تمامی محصولات این برند می‌باشد. به منظور مقایسه بد نیست بدانید ضریب درگ پانامرا برابر با 0.28 بوده و این میزان در 911 توربو به 0.31 می‌رسد. همچنین ضریب درگ تسلا مدل S هم 0.24 اعلام شده است.

ابعاد پورشه تایکان

22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید
طول/عرض/ارتفاع این خودروی الکتریکی به ترتیب برابر با 4963/1966/1378 میلی‌متر بوده و فاصله‌ی بین محوری آن نیز 2900 میلی‌متر می‌باشد. وزن این خودرو 2323 کیلوگرم اعلام شده است.

تایکان ارتفاع و مرکز ثقل کمتری در مقایسه با پانامرا داشته و مرکز ثقل آن مشابه 911 است.

پرفورمنس قابل‌توجه

22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید
هیچ‌یک از مدل‌های توربو و توربو S از نظر پرفورمنس کمبودی ندارند. مدل توربو قدرت 670 اسبی و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 3 ثانیه‌ای و شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت 9.8 ثانیه‌ای دارد.

اگر خواهان قدرت بیشتر باشید می‌توانید مدل توربو S با خروجی 750 اسبی را انتخاب کنید که شتاب صفر تا 96 و صفر تا 200 کیلومتر در ساعت آن به ترتیب برابر با 2.6 و 9.8 ثانیه می‌باشد.

پیشرانه‌ی جلویی باعث تمایز دو مدل می‌شود

22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید
در تایکان دوال موتور، هر دو مدل توربو و توربو S دارای پیشرانه‌ی عقب مشترک با قدرت 449 اسب بخار و گشتاور 550 نیوتون متر هستند.

تفاوت این دو خودرو به ابعاد پیشرانه‌ی جلویی مربوط می‌شود. پیشرانه جلویی مدل توربو قدرت 234 اسبی داشته درحالی‌که پیشرانه جلویی مدل توربو S خروجی 256 اسب بخاری دارد.

محدوده‌ی حرکتی تایکان

22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید
پورشه می‌گوید تایکان توربو برد 450 کیلومتری خواهد داشت درحالی‌که برد مدل توربو S به 412 کیلومتر می‌رسد. این محدوده حرکتی با استانداردهای WLTP اندازه‌گیری شده است.

درب شارژ خودکار برای تایکان

22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید
پورت AC شارژ تایکان در سمت راننده قرار دارد درحالی‌که پورت DC در سمت سرنشین جایگذاری شده است.

تایکان توربو و توربو S با درب شارژ خودکار برای هر دو طرف در دسترس است و می‌تواند با استفاده از کنترل حرکتی یا با دکمه‌ای در کنسول مرکزی آن را باز کرد. این درب شارژ همچنین دارای ویژگی یخ‌شکن در آب‌وهوای سرد است. درگاه شارژ استاندارد این خودرو مشابه نمونه‌ای است که در پانامرا هیبرید بکار رفته است.

شارژ 80 درصدی باتری 22.5 دقیقه طول می‌کشد

22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید
پورشه ادعا می‌کند باتری تایکان را می‌توان با استفاده از شارژر 270 کیلوواتی در عرض 22.5 دقیقه و تا حد 80 درصد شارژ کرد. پورشه در آمریکای شمالی با شرکت Electrify America برای گسترش شبکه شارژ خود همکاری می‌کند. ظاهراً شارژر 350 کیلوواتی هم تا سال 2021 در دسترس خواهد بود.

چگونگی شارژ تایکان در خانه

22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید
تایکان را می‌توان با استفاده از شارژر AC سطح 1 در خانه شارژ کرد. پورشه می‌گوید با استفاده از شارژر 9.6 کیلوواتی، حدود 11 ساعت طول خواهد کشید تا این خودرو به‌صورت کامل شارژ شود.

سه بخش اصلی شارژر تایکان عبارت‌اند از: شارژر متحرک پورشه، داک شارژ و مدیریت انرژی خانگی سفارشی. شارژر متحرک را می‌توانید هر جا که خواستید ببرید. داک شارژ نیز برای قرار دادن کابل شارژ است. مدیریت انرژی خانگی نیز باعث مدیریت جریان برق در خانه شده و از داغ شدن آن جلوگیری می‌کند.

پورشه به منظور نصب هرچه آسان‌تر شارژر توسط مشتریان با شریک نصاب خانگی ملی آمریکا همکاری خواهد کرد. بررسی خانه‌ی مشتریان به منظور یافتن بهترین راه‌حل شارژ توسط پورشه رایگان خواهد بود.

بررسی وضعیت تایکان با برنامه‌ی موبایلی

22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید
شما می‌توانید تایکان را با استفاده از برنامه‌ی موبایلی توسعه یافته توسط پورشه بررسی کنید. در این برنامه می‌توانید مواردی همچون اطلاعات خودرو، وضعیت باتری و مقایسه زمان شارژ فوری و خانگی را ببینید. همچنین می‌توان نزدیک‌ترین محل‌های شارژ را پیدا کنید.

وجود بیش از 200 هزار نقطه شارژ جهانی برای تایکان

22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید
پورشه می‌گوید بیش از 200 هزار نقطه شارژ در جهان برای تایکان وجود خواهد داشت.

در آمریکا حدود 2700 نقطه شارژ وجود داشته و 55 هزار نقطه دیگر نیز پذیرای کارت اعتباری هستند. پورشه در اروپا با شرکت Ionity برای تهیه‌ی حدود 100 هزار نقطه شارژ همکاری خواهد کرد. همچنین 100 هزار نقطه شارژ در چین و 18 هزار نقطه دیگر هم در کشورهای دیگر وجود دارند.

5 حالت رانندگی وجود دارد

22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید
رانندگان می‌توانند 5 حالت رانندگی Range، نرمال، اسپورت، اسپورت پلاس و شخصی را انتخاب کنند. هر حالت باعث تنظیم مواردی همچون آئرودینامیک، شاسی و سیستم‌های کمکی می‌شود. برای مثال در حالت‌های Range و اسپورت پلاس ارتفاع تایکان 22 میلی‌متر پایین‌تر می‌آید تا آئرودینامیک بهتری ایجاد شود. همچنین در حالت اسپورت پلاس شاهد سفتی بیشتر سواری هستیم.

در تمامی‌ حالت‌های رانندگی به‌جز Range تایکان به‌صورت چهار چرخ محرک عمل می‌کند. در حالت Range تایکان به‌صورت دیفرانسیل عقب بوده و حداکثر سرعت 120 کیلومتر در ساعتی دارد.

صندلی‌های عقب تا شونده

22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید
به منظور ایجاد فضای بیشتر، صندلی‌های عقب تایکان را می‌توان تا کرد. این صندلی‌ها وضعیت تاشوندگی 40/60 یا 40/20/40 دارند.

تایکان دارای محفظه بار عقب است

22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید
برای اولین بار در تاریخ پورشه بجای قسمت هاچبک از محفظه بار عقب در محصولاتش استفاده کرده است. محفظه بار عقب تایکان گنجایش 400 لیتری داشته و در بخش جلویی هم 82 لیتر فضا تدارک دیده شده است.

2 موقعیت دینامیک اسپویلر در زمان رانندگی

22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید
اسپویلر تایکان دو موقعیت متفاوت را دارد که در حالت‌های اکو و پرفورمنس پدیدار می‌شود. در حالت اکو اسپویلر باعث بهبود راندمان و برد الکتریکی شده درحالی‌که در حالت پرفورمنس کاملاً باز می‌شود تا به پایداری بیشتر خودرو کمک کند. با خاموش شدن خودرو نیز این اسپویلر جمع می‌شود.

سلول‌های باتری تایکان توسط LG تأمین می‌شوند

22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید
LG مسئولیت تأمین سلول‌های باتری لیتیوم-یونی تایکان را بر عهده دارد. این باتری‌ها از کارخانه‌ای در لهستان به دست پورشه می‌رسند. باتری تایکان دارای 33 ماژول و 396 سلول است.

تایکان دارای سقف شیشه‌ای کاملاً جدید است

22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید
تایکان با سقف شیشه‌ای کاملاً جدیدی عرضه می‌شود. کراس ممبری بین ستون B به منظور تقسیم سقف وجود ندارد. به جای آن سقف یاد شده دارای حفاظت 100 درصدی در برابر اشعه‌ی ماورا بنفش بوده که این امر به لطف 7 لایه از متریال در سقف میسر شده است. این سقف در کانادا به‌صورت استاندارد عرضه شده درحالی که در آمریکا سقف دو حبابی به‌صورت استاندارد وجود دارد.

پی‌نوشت: کراس ممبر قطعه‌ی ساختاری عرضی است که پشتیبانی بیشتری برای شاسی یا دیگر بخش‌های ساختاری خودرو ایجاد می‌کند.

ابعاد رینگ و لاستیک

22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید
دو نوع سایر مختلف رینگ و لاستیک برای تایکان توربو و توربو S وجود خواهد داشت. مدل توربو با رینگ‌های 20 اینچی و لاستیک‌های جلوی 245/45/R20 و لاستیک‌های عقب 285/40/R20 عرضه می‌شود؛ اما مدل توربو دارای رینگ‌های 21 اینچی و لاستیک‌های جلو و عقب 265/35/R21 و 305/30/R21 است.

لاستیک‌های تایکان به برند خاصی محدود نبوده و پورشه با چندین شرکت مختلف برای تولید لاستیک‌های این خودرو همکاری کرده است.

احیای ترمز

22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید
پورشه می‌گوید تایکان می‌تواند در زمان ترمز گرفتن تا 265 کیلووات انرژی را حتی در رانندگی پرفورمنس احیا کند. در واقع 90 درصد از انرژی ترمز تایکان قابل احیا می‌باشد که بخش اعظم این کار در ترمزهای جلو صورت می‌گیرد.

ابعاد ترمزها

22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید
ازآنجایی‌که بخش اعظم فرایند ترمز با احیای آن صورت می‌گیرد بنابراین پورشه می‌گوید طول عمر سیستم‌های ترمز تایکان به‌طور قابل‌توجهی بیشتر است. گفتنی است لنت‌های ترمز این خودرو را باید هر 6 سال تعویض کرد!

ترمزهای جلوی مدل توربو دارای 10 پیستون بوده و دیسک‌های آن از نوع 415 میلی‌متری است. در اکسل عقب نیز 4 پیستون با دیسک‌های 365 میلی‌متری قرار گرفته است.

اما دیسک‌های ترمز جلوی مدل توربو S از نوع 420 میلی‌متری و 10 پیستونی بوده و جنسشان از سرامیک کامپوزیت است. اکسل عقب پذیرای دیسک‌های 410 میلی‌متری و 4 پیستون است.

ویژگی‌های ایمنی

22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید
تایکان با طیف وسیعی از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده عرضه می‌شود. پورشه سیستم‌هایی همچون رادار جلو و عقب، دوربین جلو، دوربین با زاویه دید وسیع، دید در شب، رادار برد بلند (کروز کنترل تطبیقی) و حسگرهای فراصوت را به این خودرو اضافه کرده که هدف آن‌ها ایجاد ایمنی حداکثری است.

تایکان دارای گیربکس دو سرعته است

22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید
پیشرانه جلوی تایکان تنها یک سرعته است اما پیشرانه عقب دارای گیربکس دو سرعته به همراه قفل پارک می‌باشد.

دنده یک این خودرو نسبت کوتاهی داشته و برای ایجاد حداکثر پرفورمنس طراحی شده است. دومین دنده هم برد بلند است که برای ایجاد حداکثر راندمان و حداکثر سرعت بکار می‌رود. اینکه تایکان چه زمانی دنده دو را انتخاب کند بستگی به چگونگی رانندگی راننده و حالت سواری خواهد داشت. در حالت اسپورت شاهد تعویض زودتر برای ایجاد راندمان بالا و تعویض دیرتر برای پرفورمنس خواهیم بود. در حالت نرمال است که دنده دو اولویت بالاتری داشته و دنده یک تنها در مواقع ضروری بکار می‌رود. در حالت Range هم تنها دنده دو استفاده می‌شود.

منبع: autoguide


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

کپشن در مورد چتر ؛ جملات کوتاه عاشقانه و غمگین برای چتر