اولین خودروی مسابقهای و الکتریکی هیوندای یعنی ولوستر N ETCR در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 معرفی شد.
این خودرو که توسط مقر موتور اسپورت هیوندای در آلمان طراحی و ساخته شده در سری مسابقات جدید ETCR که سال آینده میلادی آغاز می شود شرکت خواهد کرد.
ولوستر N ETCR بر پایهی نسخهی جادهای ولوستر N شکل گرفته ولی از نظر مهندسی تفاوتهای قابلتوجهی با مدل استاندارد دارد زیرا از پیشرانههای الکتریکی نصب شده در میانهی خودرو سود برده و خودرویی دیفرانسیل عقب است که هر دوی این موارد برای اولین بار در پروژههای هیوندای موتور اسپورت دیده میشوند.
هیوندای کار روی این خودرو را از نوامبر سال 2018 آغاز کرده و اولین پروتوتایپ آن در آگوست سال 2019 تکمیل شده است. برنامهی تست کامل این خودرو از اواخر ماه جاری میلادی شروع خواهد شد و مهندسان متخصص هیوندای موتور اسپورت کمکحال این شرکت خواهند بود. هدف هیوندای تولید دو دستگاه ولوستر N ETCR برای اولین فصل سری مسابقات ETCR است.
بنا به گفتهی این خودروساز کرهای، توسعهی پروژهی ETCR نشاندهندهی استراتژی گستردهتر هیوندای برای تولید خودروهای الکتریکی جادهای و نمایش تواناییهای پرفورمنس هیوندای موتور اسپورت میباشد. این خودرو همچنین از تخصص شرکت در تولید خودروهای مسابقهای تورینگ سود میبرد. هیوندای با مدلهای i30 N TCR و ولوستر N TCR به موفقیتهایی در این کلاس مسابقات دست یافته است.
هیوندای چیز زیادی دربارهی مشخصات فنی این خودرو منتشر نکرده اما گفته که ولوستر N ETCR دارای باتری 65 کیلووات ساعتی و وزن 1700 کیلوگرمی میباشد. از آنجایی که این خودرو به مصاف رقبایی همچون کوپرا e خواهد رفت بنابراین انتظار میرود قدرت آن حدود 700 اسب بخار باشد و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت حدود 3 ثانیهای داشته باشد.
پروژهی ولوستر N ETCR با تعهد هیوندای به حضور در مسابقات رالی جهانی گره خورده است. مهمتر اینکه تمامی تجارب مسابقهی به دست آمده از ولوستر N ETCR با تأسیسات تحقیق و توسعهی این شرکت در نامیانگ کره جنوبی به اشتراک گذاشته خواهد شد تا در خودروهای تولیدی آینده بکار رود.