هیوندای ولوستر N ETCR، محصولی مسابقه‌ای با ویژگی‌های قابل‌توجه


هیوندای ولوستر N ETCR، محصولی مسابقه‌ای با ویژگی‌های قابل‌توجه

اولین خودروی مسابقه‌ای و الکتریکی هیوندای یعنی ولوستر N ETCR در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 معرفی شد. این خودرو که توسط مقر موتور اسپورت هیوندای در آلمان طراحی و ساخته شده در سری مسابقات جدید ETCR که سال آینده میلادی آغاز می شود شرکت خواهد کرد. ولوستر N ETCR بر پایه‌ی نسخه‌ی جاده‌ای ولوستر N... The post هیوندای ولوستر N ETCR، محصولی...

اولین خودروی مسابقه‌ای و الکتریکی هیوندای یعنی ولوستر N ETCR در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 معرفی شد.

هیوندای ولوستر N ETCR، محصولی مسابقه‌ای با ویژگی‌های قابل‌توجه
این خودرو که توسط مقر موتور اسپورت هیوندای در آلمان طراحی و ساخته شده در سری مسابقات جدید ETCR که سال آینده میلادی آغاز می شود شرکت خواهد کرد.

هیوندای ولوستر N ETCR، محصولی مسابقه‌ای با ویژگی‌های قابل‌توجه
ولوستر N ETCR بر پایه‌ی نسخه‌ی جاده‌ای ولوستر N شکل گرفته ولی از نظر مهندسی تفاوت‌های قابل‌توجهی با مدل استاندارد دارد زیرا از پیشرانه‌های الکتریکی نصب شده در میانه‌ی خودرو سود برده و خودرویی دیفرانسیل عقب است که هر دوی این موارد برای اولین بار در پروژه‌های هیوندای موتور اسپورت دیده می‌شوند.

هیوندای ولوستر N ETCR، محصولی مسابقه‌ای با ویژگی‌های قابل‌توجه
هیوندای کار روی این خودرو را از نوامبر سال 2018 آغاز کرده و اولین پروتوتایپ آن در آگوست سال 2019 تکمیل شده است. برنامه‌ی تست کامل این خودرو از اواخر ماه جاری میلادی شروع خواهد شد و مهندسان متخصص هیوندای موتور اسپورت کمک‌حال این شرکت خواهند بود. هدف هیوندای تولید دو دستگاه ولوستر N ETCR برای اولین فصل سری مسابقات ETCR است.

هیوندای ولوستر N ETCR، محصولی مسابقه‌ای با ویژگی‌های قابل‌توجه
بنا به گفته‌ی این خودروساز کره‌ای، توسعه‌ی پروژه‌ی ETCR نشان‌دهنده‌ی استراتژی گسترده‌تر هیوندای برای تولید خودروهای الکتریکی جاده‌ای و نمایش توانایی‌های پرفورمنس هیوندای موتور اسپورت می‌باشد. این خودرو همچنین از تخصص شرکت در تولید خودروهای مسابقه‌ای تورینگ سود می‌برد. هیوندای با مدل‌های i30 N TCR و ولوستر N TCR به موفقیت‌هایی در این کلاس مسابقات دست یافته است.

هیوندای ولوستر N ETCR، محصولی مسابقه‌ای با ویژگی‌های قابل‌توجه
هیوندای چیز زیادی درباره‌ی مشخصات فنی این خودرو منتشر نکرده اما گفته که ولوستر N ETCR دارای باتری 65 کیلووات ساعتی و وزن 1700 کیلوگرمی می‌باشد. از آنجایی که این خودرو به مصاف رقبایی همچون کوپرا e خواهد رفت بنابراین انتظار می‌رود قدرت آن حدود 700 اسب بخار باشد و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت حدود 3 ثانیه‌ای داشته باشد.

هیوندای ولوستر N ETCR، محصولی مسابقه‌ای با ویژگی‌های قابل‌توجه
پروژه‌ی ولوستر N ETCR با تعهد هیوندای به حضور در مسابقات رالی جهانی گره خورده است. مهم‌تر اینکه تمامی تجارب مسابقه‌ی به دست آمده از ولوستر N ETCR با تأسیسات تحقیق و توسعه‌ی این شرکت در نامیانگ کره جنوبی به اشتراک گذاشته خواهد شد تا در خودروهای تولیدی آینده بکار رود.


منتخب امروز

قتل خونین همسر با دستور زن خیانتکار+گفتگو با متهم