به گزارش خبرنگار مهر، محمد نریمانی پیش از ظهر چهارشنبه در اولین همایش ملی «مدرسه فردا» که به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، عنوان کرد: پویایی مدارس نیازمند برخورداری از مشاوران و روانشناسانی مجرب و کارآزموده است.
وی با بیان اینکه نوجواانن نیازمند انگیزه و ترغیب برای عمل به اصول تربیتی هستند، ادامه داد: معلمان توانمند در کنار مشاوران و روانشناسان زبده میتوانند در مسیر صحیح تربیت آینده سازان جامعه گام برداشته و در این خصوص به خروجیهای مناسبی نیز دست یابند.
رئیس اولین همایش ملی «مدرسه فردا» یادآور شد: خروجی دانشگاهها باید به سمت تربیت مشاوران توانمندی حرکت کند که به پرورش مشاوران و مربیان تربیتی کارآزموده منتهی شود تا نتیجه آن به تولید محتوای آموزشی غنی برای مهارت افزایی جامعه هدف منجر شود.
نریمانی در ادامه یادآور شد: حضور دانشجویان و نخبگان جامعه در چنین برنامههای بر کیفیت اجرای همایش میافزاید تا به خروجی و عملکرد مناسبی در اهداف تعیین شده تربیتی دست یافته و از دستاوردهای آن برای بهبود شاخصهای آموزشی و تحول آفرینی در شخصیت فردی و اجتماعی دانش آموزان کمک گرفته شود.
باورهای اخلاقی در بین دانش آموزان تقویت یابد
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای استان اردبیل نیز در اولین همایش ملی «مدرسه فردا» یادآور شد: با توجه به اینکه شکل گیری تعلیم و تربیت صحیح از ارکانی همچون معلم، دانش آموز، مدرسه و خانواده تشکیل میشود، باید به تمامی ارکان و اصول تعیین شده توجه جدی انجام شود.
حسنی ادامه داد: تربیت نسلی سالم با تقویت باورهای ارزشمند اخلاقی امکان پذیر بوده و مشاوران و مربیان تربیتی باید برای دستیابی به این مهم با تمام قوا بکوشند.
به گفته وی هر جامعهای که از سرمایههای انسانی معتقد به آرمانهای اخلاقی و اصول مناسب تربیتی برخوردار باشد، از دستیابی به هدف غایی و پیشرفت نیز فاصله چندانی نخواهد داشت.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای استان اردبیل تصریح کرد: بنا به تأکید آموزههای دینی، برای موفقیت در تربیت باید والدین بیش از پیش به اصول تربیتی توجه کنند تا در ادامه مربیان و معلمان نیز با عدم ایجاد فاصله بین گفتار و کردار خود برای پرورش دانش آموزانی توانمند تلاش کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد نریمانی پیش از ظهر چهارشنبه در اولین همایش ملی «مدرسه فردا» که به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، عنوان کرد: پویایی مدارس نیازمند برخورداری از مشاوران و روانشناسانی مجرب و کارآزموده است.
وی با بیان اینکه نوجواانن نیازمند انگیزه و ترغیب برای عمل به اصول تربیتی هستند، ادامه داد: معلمان توانمند در کنار مشاوران و روانشناسان زبده میتوانند در مسیر صحیح تربیت آینده سازان جامعه گام برداشته و در این خصوص به خروجیهای مناسبی نیز دست یابند.
رئیس اولین همایش ملی «مدرسه فردا» یادآور شد: خروجی دانشگاهها باید به سمت تربیت مشاوران توانمندی حرکت کند که به پرورش مشاوران و مربیان تربیتی کارآزموده منتهی شود تا نتیجه آن به تولید محتوای آموزشی غنی برای مهارت افزایی جامعه هدف منجر شود.
نریمانی در ادامه یادآور شد: حضور دانشجویان و نخبگان جامعه در چنین برنامههای بر کیفیت اجرای همایش میافزاید تا به خروجی و عملکرد مناسبی در اهداف تعیین شده تربیتی دست یافته و از دستاوردهای آن برای بهبود شاخصهای آموزشی و تحول آفرینی در شخصیت فردی و اجتماعی دانش آموزان کمک گرفته شود.
باورهای اخلاقی در بین دانش آموزان تقویت یابد
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای استان اردبیل نیز در اولین همایش ملی «مدرسه فردا» یادآور شد: با توجه به اینکه شکل گیری تعلیم و تربیت صحیح از ارکانی همچون معلم، دانش آموز، مدرسه و خانواده تشکیل میشود، باید به تمامی ارکان و اصول تعیین شده توجه جدی انجام شود.
حسنی ادامه داد: تربیت نسلی سالم با تقویت باورهای ارزشمند اخلاقی امکان پذیر بوده و مشاوران و مربیان تربیتی باید برای دستیابی به این مهم با تمام قوا بکوشند.
به گفته وی هر جامعهای که از سرمایههای انسانی معتقد به آرمانهای اخلاقی و اصول مناسب تربیتی برخوردار باشد، از دستیابی به هدف غایی و پیشرفت نیز فاصله چندانی نخواهد داشت.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای استان اردبیل تصریح کرد: بنا به تأکید آموزههای دینی، برای موفقیت در تربیت باید والدین بیش از پیش به اصول تربیتی توجه کنند تا در ادامه مربیان و معلمان نیز با عدم ایجاد فاصله بین گفتار و کردار خود برای پرورش دانش آموزانی توانمند تلاش کنند.