بررسی فواید و خواص گوجی بری و آشنایی با ارزش غذایی آن


گوجی بری به دلیل دارا بودن خواص ارزشمندی مانند سرشار بودن از آنتی اکسیدان و آمینو اسید ها امروزه از محبوبت خاصی برخوردار می باشد، چرا که از آن به عنوان یک میوه ضد پیری یاد می کنند، از این رو شما می توانید برای آشنایی با تمام خواص گوجی بری در ادامه مطلب همراه ما باشید. گوجی بری چیست؟ گوجی بری یک نوع میوه کوچک بدون هیچ گونه چربی و کالری است که به...

گوجی بری به دلیل دارا بودن خواص ارزشمندی مانند سرشار بودن از آنتی اکسیدان و آمینو اسید ها امروزه از محبوبت خاصی برخوردار می باشد، چرا که از آن به عنوان یک میوه ضد پیری یاد می کنند، از این رو شما می توانید برای آشنایی با تمام خواص گوجی بری در ادامه مطلب همراه ما باشید.

بررسی فواید و خواص گوجی بری و آشنایی با ارزش غذایی آن

گوجی بری چیست؟ گوجی بری یک نوع میوه کوچک بدون هیچ گونه چربی و کالری است که به رنگ قرمز و گاهی نارنجی می باشد و از خانواده تمشک ها، بلوبری ها محسوب می شود، و همچنین بومی منطقه چین شناخته می باشد، این میوه به دلیل دارا بودن خواص درمانی و دارویی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار می باشد، میوه گوجی بری با مقایسه با سایر میوه ها دارای پروتئین بسیار بالایی می باشد. علاوه بر این فیبر موجود در این میوه تاثیرات بسیار زیادی در حفظ تناسب اندام دارد.

آشنایی با خواص گوجی بری

تحقیقاتی که بر روی این موضوع صورت گرفته نشان داده است میوه گوجی بری برای سلامت هر چه بیشتر فعالیت های مغز و سلامتی جسمی بسیار مفید می باشد، زیرا گوجی بری تمامی اسید آمینه های ضروری بدن را تامین می کند، این میوه حتی قادر به مبارزه و از بین بردن سلول های سرطانی است به همین دلیل نمی توان به سادگی از کنار این همه خواص گوجی بری گذشت.

کمک به کاهش وزن

گوجی بری به دلیل دارا بودن میزان کالری کم و سرشار بودن از مواد غذایی می تواند به روند کاهش اشتها و وزن کمک زیادی بکند، علاوه بر این ماده با ارزش به دلیل گلوکز کمی که در خود دارد می تواند به سرعت روند چربی سوزی شما کمک کند. همچنین میوه گوجی به دلیل داشتن فیبر فراوان می تواند برای مدت طولانی شما را سیر نگه دارد که خود عاملی برای کاهش وزن می باشد.

بررسی فواید و خواص گوجی بری و آشنایی با ارزش غذایی آن

سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان

به جرات می توان گفت که میوه گوجی بری یکی از بهترین مواد غذایی پروتئین دار شناخته می شود، که مهم ترین این منبع وجود آنتی اکسیدان ها می باشد، وجود این آنتی اکسیدان ها باعث می شود تا بدن با رادیکال های آزاد به مبارزه بپردازد که در نتیجه ما را از ابتلا به بیماری های مختلف در امان نگه می دارد، زمانی که شما به مصرف این میوه شگفت انگیز می پردازید حدود ۱۸ نوع اسید آمینه و همچنین به اندازه ۲۰ نوع مواد معدنی شامل فسفر، روی، آهن و ریبوفلاوین وارد بدنتان می کنید، و همچنین کسانی که از کمبود آهن رنج می برند استفاده از این میوه یک راه بسیار ساده برای جبران این ماده معدنی می باشد.

حفظ سلامت پوست

بتاکاروتن موجود در گوجی بری می تواند باعث حفظ سلامت پوست در مقابل هر گونه بیماری و مشکل باشد، همچنین این میوه می تواند به درمان سرطان پوست هم کمک کند. شما برای بهره مندی از خواص گوجی بری می توانید روزانه به مصرف حدود ۵ درصد آب این میوه بپردازید تا پوست در مقابل اثرات محیطی مانند تابش نور خورشید در امان نگه دارید.

بررسی فواید و خواص گوجی بری و آشنایی با ارزش غذایی آن

تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از مهم ترین خواص گوجی بری تقویت سطح سیستم ایمنی بدن می باشد و این موضوع باعث می شود تا بدن ما در مقابل بیماری های مانند سرماخوردگی و حتی سرطان در امان بماند، بالا بودن میزان سطح آنتی اکسیدان های قوی مانند زیگزانتین و کاروتنوئیدها می تواند با رشد تومور های بدخیم، سرطان مبارزه می کند و به طور کلی به سم زدایی بدن بپردازد. به طور کل می توان گفت که این میوه خاصیت ضد سرطانی و ضد توموری دارد.

حفظ سلامت چشم

میوه گوجی بری می تواند چشم های شما را در مقابل ابتلا به تمام بیماری ها در امان نگه دارد، به خصوص بیماری هایی که با افزایش سن به سراغتان می آید، این میوه به دلیل دارا بودن ماده ای به نام زیگزانتین می تواند چشم شما را در مقابل آسیب های ناشی از اشعه های نور خورشید در امان نگه دارد و مانع از آسیب دیدن چشم شما شود. از این میوه می توان برای درمان بیماری دژنراسیون ماکولا که یکی از علل نابینایی در افراد مسن است جهت بدست آوردن مجدد بینایی شان استفاده کرد. شما برای بهره مندی از خواص گوجی بری باید حدود ۳ ماه به مصرف آب این میوه بپردازید تا چشم هایتان در کهنسالی از سلامت کاملی برخوردار باشد.

بررسی فواید و خواص گوجی بری و آشنایی با ارزش غذایی آن

افزایش قدرت باروری

میوه گوجی بری قادر است تا میزان قدرت باروری را هم در مردان و هم در زنان افزایش دهد. مصرف این میوه در مردان باعث می شود تا تعداد اسپرم هایشان افزایش پیدا کند و آنان را تحریک نماید، همچنین گوجی بری می تواند برای زنانی که دچار نازایی و عدم تخمک گذاری هستند کمک کند، شما با جای دادن این میوه مغذی می توانید هورمون های بدن خود را به تعادل برسانید.

کنترل قند خون

یکی از مهم ترین مسائلی که برای دیابتی ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد کنترل میزان قند خون و کاهش علایم دیابت می باشد، تحقیقات نشان داده است میوه گوجی بری تاثیرات بسیار سودمندی در کاهش و تثبیت میزان قند خون دارد. به همین دلیل این میوه برای افرادی که دچار مشکل تنظیم خون هستند می تواند بسیار مفید باشد، از این رو شما می توانید از این میوه به عنوان یک میان وعده استفاده نمایید.

بررسی فواید و خواص گوجی بری و آشنایی با ارزش غذایی آن

سم زدایی کبد

یکی دیگر از خواص بی نظیر گوجی سم زدایی کبد و محافظت از آن می باشد، این میوه نه تنها بر روی کبد تاثیرات مفیدی بر جای می گذارد بلکه برای حفظ سلامت و عملکرد کلیه ها هم بسیار مفید می باشد، گوجی بری می تواند به عنوان یک درمان کننده سنگ کلیه برای فرد عمل کند.

افزایش سطح انرژی

نداشتن انرژی رابطه مستقیمی با خلق خو دارد، تحقیقاتی که بر روی این موضوع صورت گرفته نشان داده است این میوه می تواند سطح انرژی را در فرد به میزان قابل توجهی بالا ببرد، اگر شما برای مدت ۱۴ روز به مصرف آب این میوه بپردازید خواهید دید که سطح انرژی شما تا چندین برابر افزایش پیدا خواهد کرد، همچنین باعث می شود تا دستگاه گوارشتان به بهترین نحوه عمل کند. افراد ورزشکار می توانند از این میوه برای بالا بردن میزان انرژی خود استفاده نمایند.

بررسی فواید و خواص گوجی بری و آشنایی با ارزش غذایی آن

کسانی که موارد زیر شامل حالشان می شود باید از مصرف گوجی بری خودداری نمایند:

کسانی که دارای قند خون پایینی هستند. کسانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند. کسانی که در دوران شیر دهی و یا بارداری به سر می برند. کسانی که به مصرف این میوه حساسیت نشان می دهند. کسانی که دارای فشار خون بالا و یا پایینی هستند.

ارزش غذایی ۱ فنجان گوجی بری خشک شده:

۱۰۰ کالری ۰ گرم چربی ۳ گرم فیبر ۱۰۰ ویتامین B ۱۳ گرم شکر ۴ گرم پروتئین ۹۱ درصد سلنیوم ۱۰-۴ درصد کلسیم ۱۴۰درصد ویتامین A ۱۶۳-۳۵ درصد ویتامین C ۲۴ درصد پتاسیم ۱۰۰-۱۰ درصد آهن ۱۸ آمینو اسید ۵ منبع اسید چرب اشباع شامل آلفا لینولنیک اسید و اسید لینولئیک

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سلامت و خواص مواد غذایی بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت