به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، سیزدهمین نشست مجازی انجمنهای ادبی و هفتمین جلسه شعر کانون پرورش فکری اردبیل، با حضور زهرا پردل کارشناس ادبی کانون استان سیستان و بلوچستان، شاعر و پژوهشگر، مربیان و اعضای ادبی در فضای مجازی برگزار شد.
پردل ضمن نقد و بررسی آثار اعضا و ارائه راهکارهای کاربردی درباره اندیشه در شعر، گفت: اندیشه درواقع زیرساخت عاطفه و خیال در یک شعر قوی است که اگر از شعر حذف شود آنچه بر جا میماند اگرچه ممکن است در حد یکبار خوانش، زیبا باشد اما در مخاطب اشتیاق ثبت و ضبط در حافظه و تکرار را ایجاد نمیکند.
او بابیان اینکه اندیشه خمیرمایهی اصلی شعر است، افزود: اندیشه جهانبینی شاعر را مشخص میکند و این جهانبینی معیار ارزشهای معنایی شعر است و ناگفته نماند که اندیشه نیز بهتنهایی هرچند ارزش معنایی دارد اما هویت شاعرانه نخواهد داشت و در پیوستگی با خیال و عاطفه ارزش ادبی پیدا میکند.
کارشناس ادبی کانون استان سیستان و بلوچستان درباره تصاویر عمودی در شعر گفت: تصاویر در محور عمودی شعر مثل دانههای تسبیح باید کنار هم چیده شوند و با ریسمان واحدی که همان ارتباط محتوایی و معنایی است تا پایان شعر به هم متصل بمانند.
بر اساس این گزارش، از آثار ارسالی به واحد آفرینشهای ادبی استان، آثار الهه کشاورز، حانیه تفرجی، اسما حسینیزاده و مهدیه نوعی در انجمن شعر مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، سیزدهمین نشست مجازی انجمنهای ادبی و هفتمین جلسه شعر کانون پرورش فکری اردبیل، با حضور زهرا پردل کارشناس ادبی کانون استان سیستان و بلوچستان، شاعر و پژوهشگر، مربیان و اعضای ادبی در فضای مجازی برگزار شد.
پردل ضمن نقد و بررسی آثار اعضا و ارائه راهکارهای کاربردی درباره اندیشه در شعر، گفت: اندیشه درواقع زیرساخت عاطفه و خیال در یک شعر قوی است که اگر از شعر حذف شود آنچه بر جا میماند اگرچه ممکن است در حد یکبار خوانش، زیبا باشد اما در مخاطب اشتیاق ثبت و ضبط در حافظه و تکرار را ایجاد نمیکند.
او بابیان اینکه اندیشه خمیرمایهی اصلی شعر است، افزود: اندیشه جهانبینی شاعر را مشخص میکند و این جهانبینی معیار ارزشهای معنایی شعر است و ناگفته نماند که اندیشه نیز بهتنهایی هرچند ارزش معنایی دارد اما هویت شاعرانه نخواهد داشت و در پیوستگی با خیال و عاطفه ارزش ادبی پیدا میکند.
کارشناس ادبی کانون استان سیستان و بلوچستان درباره تصاویر عمودی در شعر گفت: تصاویر در محور عمودی شعر مثل دانههای تسبیح باید کنار هم چیده شوند و با ریسمان واحدی که همان ارتباط محتوایی و معنایی است تا پایان شعر به هم متصل بمانند.
بر اساس این گزارش، از آثار ارسالی به واحد آفرینشهای ادبی استان، آثار الهه کشاورز، حانیه تفرجی، اسما حسینیزاده و مهدیه نوعی در انجمن شعر مورد نقد و بررسی قرار گرفت.