ما تابستان سال پیش پشت فرمان پورشه ۹۱۱ تارگای جدید نشسته و کاملاً تحت تأثیر آن قرار گرفتیم. هماکنون فرصت جدیدی برای تست نسخه خاصتر از این خودرو با پسوند هریتیج دیزاین ادیشن پیدا شده است.
تارگا ۹۱۱ محبوب افرادی است که میخواهند در زمان حرکت کمی هوای آزاد را حس کنند و البته درعینحال علاقهای به سقفی کاملاً باز ندارند. این خودرو فقط بهصورت چهار چرخ محرک عرضه میشود و قیمت پایه نسخه ۴ آن از ۹۸۱۷۰ پوند شروع شده و به ۱۰۹۷۲۵ پوند برای مدل ۴S تست شده میرسد. حرف S به معنی قدرت بیشتر پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو است بنابراین با خودرویی که قدرت ۴۴۴ اسب بخاری و گشتاور ۵۳۰ نیوتون متری دارد روبرو هستیم.
به جرات میتوان گفت تارگا سبکترین عضو خانواده ۹۱۱ نیست. مکانیسم پیچیده و مستحکم سقف باعث شده مهندسان دوباره روی بدنه خودرو کار کنند و همین امر وزن خودرو را به حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم رسانده است؛ اما حتی با این وجود نیز پیشرانه قدرتمند، سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته PDK باعث شدهاند تارگا ۴S خودروی کندی نباشد. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۰۴ کیلومتر در ساعتی دارد.
تارگا ۴S به اندازه سایر برادران خود در جاده سریع حس شده و نشان دهندهی علاقه پورشه به جلب نظر اکثر افراد در بازار است.
تارگا قطعاً میتواند خودروی اسپورتی باشد. این خودرو پر از چسبندگی بوده و در تنظیمات سیستم تعلیق استاندارد از تواناییهای سود میبرد که باعث میشود خودرویی بسیار سریع در جادههای گوناگون باشد. فرمان نیز چیزی جز بهترینهای ۹۱۱ نیست و سیستم چهار چرخ محرک نیز کار بینقص خود را انجام میدهد. خودروهای زیادی نیستند که دقت و پاسخ و توازن وزنی سیستم فرمان پورشه را داشته باشند.
سواری تارگا بینقص بوده و البته کار فوقالعادهای در روبرو شدن با بدترین ناهمواری انجام میدهد.
پیچیدگی مکانیسم سقف کاملاً حس میشود زیرا وقتی بسته باشد همان محیط مدلهای استاندارد ۹۱۱ تداعی میشود و اگرچه مکانیسم باز شدن آن جزو سریعترینهای بازار نیست اما زمانی که پانل مرکزی ناپدید شود شما همچنان حس مزاحمت باد زیادی در کابین نخواهید داشت.
پیشرانه هم گشتاور زیادی در دورهای پایین داشته و شما میتوانید با اندکی اشاره به پدال گاز گردوخاک به پا کنید. وقتیکه تنظیمات اگزوز نیز در حالت استاندارد قرار داشته باشد شاهد تواناییهای کروز کردن تارگا در جادهها و بزرگراهها خواهید بود. پورشه محصولی راحت برای مسافتهای طولانی ساخته و درعینحال کانورتیبلی لذتبخش هم میباشد. فضای بار این خودرو همچون سایر نسخههای ۹۱۱ خیلی قابلتعریف نیست و در بخش دماغه فضای ۱۳۲ لیتری وجود دارد.
شاید خریداران تارگا خیلی به فکر خودنمایی نباشند اما ما توصیه میکنیم حالت پر سر و صدای اگزوز به عنوان پیشفرض انتخاب شود که لذت بیشتری خواهد داشت.
خودروی حاضر در تست کاملاً به عنوان نسخه هریتیج دیزاین ادیشن قابلشناسایی است چراکه از برخی شاخصههای خاص خود سود برده و سقف تولید آن نیز ۹۹۲ دستگاه است.
این خودرو دارای رنگ جدید چری متالیک است که در زیر تابش آفتاب بسیار زیبا به نظر میرسد. همچنین نوشتههای طلاییرنگ روی بدنه دیده میشود و مهمترین آنها نیز گرافیک بخش جلویی است. داخل کابین نیز برند هریتیج و پشت آمپرهایی با طراحی رترو دیده میشوند.
در کل حس میشود هریتیج دیزاین ادیشن هماهنگی بهتری با تارگا ۴S بهمنظور سفرهای طولانی دارد. البته باید گفت که این خودرو ارزان نبوده و بیش از ۲۵ هزار پوند گرانتر از نسخه استاندارد تارگا ۴S میباشد. مجموعاً این خودرو ترکیبی لذتبخش از اشرافیت، کیفیت و هیجان است.
تارگا بیشک بیش از سایر نسخههای ۹۱۱ روی خریدارانی با سبک زندگی خاص تمرکز داشته و این موضوع را با اندکی افزایش وزن نشان میدهد اما تارگا همچنان محصولی پرفورمنس و قابلاعتناست که مناسب سفرهای طولانی میباشد. اگر قیمت بالاتر نسخه هریتیج دیزاین ادیشن را کنار بگذارید، این خودرو را محصولی همه کاری با نقصهای بسیار کم خواهید یافت.
مشخصات پورشه ۹۱۱ تارگا ۴S هریتیج دیزاین ادیشن
قیمت: ۱۳۶۶۴۳ پوند پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو قدرت/گشتاور: ۴۴۴ اسب بخار/۵۳۰ نیوتون متر گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۶ ثانیه حداکثر سرعت: ۳۰۴ کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: ۱۰.۹ لیتر در هر صد کیلومتر