انشا در مورد آینده + 7 انشا در مورد زندگی آینده و موفقیت ها


انشا با موضوع آینده در این بخش موضوع انشا در مورد آینده، زندگی در آینده، موفقیت و برنامه های آینده را در این بهش برای پایه های مختلف تحصیلی آماده کرده ایم. انشا و مقاله با موضوع چگونه یک آینده موفق داشته باشیم؟ مناسب پایه تحصیلی : متوسطه – دبیرستان مقدمه : یکی از نگرانی‌های همیشگی ما انسان‌ها آینده‌مان است، کاملا هم طبیعی است، همه ما دوست داریم...

انشا با موضوع آینده

در این بخش موضوع انشا در مورد آینده، زندگی در آینده، موفقیت و برنامه های آینده را در این بهش برای پایه های مختلف تحصیلی آماده کرده ایم.

انشا و مقاله با موضوع چگونه یک آینده موفق داشته باشیم؟

مناسب پایه تحصیلی : متوسطه – دبیرستان

مقدمه : یکی از نگرانی‌های همیشگی ما انسان‌ها آینده‌مان است، کاملا هم طبیعی است، همه ما دوست داریم آدم موفقی باشیم و زندگی خوب و لذت بخشی داشته باشیم، اما آینده موفق همین‌طوری اتفاق نمی‌افتد، بلکه باید آن را به وجود آورد، در این انشا و مقاله میخواهیم در این مورد صحبت کنیم که چگونه میتوانیم آینده موفقی را برای خود طراحی و برنامه ریزی کنیم ؟

اولین و مهم ترین گام این است که به آینده خود فکر کنید ، این که چه آینده ای از نظر شما خوب محسوب میشود و باید برای آن چه کارهایی انجام دهید موضوع بسیار مهمی است که باید مدت ها در مورد آن فکر و برنامه ریزی کنید .

دومین نکته کنار گذاشتن افکار منفی و نا امیدانه است ، همه ما در گذشته اشتباهات و شکست هایی داشته ایم ، این باعث نمیشود که امیدمان به آینده را از دست بدهیم و تصور کنیم در آینده حتما با شکست روبرو خواهیم شد .

این شکست یا اشتباه یک بار این اتفاق افتاده اما ممکن است ما هزاران بار به آن فکر کرده باشیم، دقیقا مانند این است که هزاران بار آن شکست یا اشتباه تکرار شده باشد، پس باید از همین الان فکر کردن به آن را متوقف کنید و اجازه ندهید بیشتر از این قدرتمند شوند.اگر می‌خواهید آینده موفق خود را تجربه کنید، باید فکرهایی که باعث می‌شود انگیزه‌ و روحیه‌تان را از دست بدهید، متوقف کنید، اینها فکرهای سمی هستند که ذهن شما را مسموم می‌کند.

حالا وقت آن اس که چند سوال مهم و کلیدی در مورد آینده از خودتان بپرسید :

قصد دارم با آینده‌ام چه کنم؟دوست دارم به چه اهدافی در زندگی‌ام برسم؟دوست دارم در آینده چه شغلی داشته باشم ؟دوست دارم در زمینه شغلی تا کجا پیشرفت کنم؟دوست دارم در آینده صاحب چه چیزهایی باشم ؟دوست دارم در آینده چه شخصیت و منشی داشته باشم ؟

سوالاتی که خواسته‌ها و رویاهایتان را شفاف‌تر می‌کند، آینده موفق شما را هم رقم می‌زند، هرچقدر که بیشتر این سوالات را مطرح کنید و به دنبال جواب آنها باشید، آینده‌تان واضح‌تر می‌شود، بهتر می‌دانید که دوست دارید با آینده‌تان چه کنید و به کجاها برسید . البته ممکن است مدتی طول بکشد تا جواب‌های خوبی پیدا کنید پس صبور باشید.

انشا در مورد تلاش و برنامه ریزی برای آینده ، انشا در مورد آینده ی بهتر

قدم بعدی این است که تا جایی که میتوانید با شور و نشاط و هیجان اهداف خود را برای اینده پیگری کنید . این مورد بدیهی ست که برای رسیدن به اهداف بزرگ و آینده بهتر باید تا جایی که میتوانید تلاش کنید ، این تلاش باید با تفکر و برنامه ریزی همزمان باشد مگر نه ممکن است مسیر را اشتباه بروید یا دچار سردرگمی و پریشانی بشوید .

قدم بعدی در مسیر رسیدن به اهداف آینده زندگی شما این است که تا جایی که میتوانید به خود انگیزه بدهید و انگیزه های خود را هر روز بیشتر و بیشتر کنید . فکر کردن به زحماتی که پدر و مادر برای شما کشیده اند ، فکر کردن به تلاش برای بهبود وضعیت کشور ، فکر کردن به آینده خوب و موفق میتواند به شما انگیزه بیشتری برای تلاش بدهد .

بنابراین در این مرحله باید بدانید چه چیزهایی هستند که به شما انگیزه می‌دهند، تا بتوانید در زمان لازم از آنها استفاده کنید، یافتن موارد انگیزه ‌بخش بسیار مهم است، زیرا ناامیدی و پشیمانی در کمین نشستند و هر لحظه ممکن است که حمله کنند و زهر خود را بریزند و پادزهر آنها همین موارد انگیزه‌بخش است.

مرحله نهایی تلاش برای پیشرفت و ثبت هر موفقیت کوچک است، این که تلاش ها و موفقیت های کوچک در مسیر موفقیت های بزرگ در آینده را ثبت کنید باعث میشود فراموش نکنید چه مسیر پر فراز و نشیبی را تا اینجا طی کرده اید پس میتوانید بقیه راه را هم قدم به قدم و آهسته آهسته طی کنید . به علاوه در این مرحله لازم است روی کارهایی که باعث می‌شود حرکت رو به جلو داشته باشیم، تمرکز کنیم و کارهایی را انجام دهیم که ما را به سمت آینده موفق که طراحی کردیم، هدایت کند. بنابراین ابتدا این کارها را مشخص کنید، لیست کنید و بعد شروع کنید از مهمترین آنها به انجام دادن.

نتیجه گیری : آینده موفق خودبه‌خود خلق نمی‌شود بلکه باید آن را ساخت و در این میان هر چقدر که بیشتر به آن فکر کنید، تمرکز کنید، سوالات درست و بنیادی مطرح کنید و به دنبال جواب آنها باشید، به خودتان انگیزه بدهید، دائم آینده موفق خود را جلو چشمانتان نگه دارید، احتمال رسیدن به آن را افزایش می‌دهید.

انشا در مورد آینده + 7 انشا در مورد زندگی آینده و موفقیت ها

انشا در مورد آینده + 7 انشا در مورد زندگی آینده و موفقیت ها

موضوع انشا : سفر به آینده ، سفر خیالی به ۲۰ سال بعد .

مناسب پایه تحصیلی : ششم هفتم هشتم نهم

مقدمه :

بعضی وقت ها فکر میکنم زندگی مانند یک فیلم است یکدفعه روی صفحه ی نمایش آن سیاه میشود ،

و یک متن کوتاه نمایان میشود: “بیست سال بعد”

شاید فکر کنید در سفر به آینده بیشتر افراد زندگی خوش و خرمی خواهند داشت

ولی تصور کنید که ممکن است اینگونه نباشد ،

ممکن است بعد از گذشت ۲۰ سال با اسراف و مصرف نادرست منابع انرژی و آب حالا در ۲۰ سال آینده زندگی به مراتب سخت شده باشد ،

مردم به خاطر کمبود های آب ، برق ، نفت زندگی سختی داشته باشند.

و از همه بدتر مردم مسئولیت کارهایی را که کرده اند را نمیپذیرند،

از جمله کار هایی چون ، نداشتن آب ،تمام شدن انرژی و نعمت های خدا دادی ،خسارت های شهری…

بیشتر که فکر میکنم کمی میترسم . اما اگر راستش را بخواهید همه مقصریم،

تک تک مردم دنیا فرقی نمیکند سفید باشیم یا سیاه عرب باشیم یا عجم همه مقصریم

من ، تو ، هر چقدرم انکار کنیم همه مقصریم .

و تازه این اخر ماجرا نیست ، سخت ترین قسمت ماجرا در آینده این است که کودکانمان از ما خواهند پرسید :

چرا زمین اینگونه است؟

آیازمانی آب فراوان بوده است؟

یعنی ما ایرانیان انرژی هایی طبیعی چون معادن ، آبشارها،چاه های نفت خیز،شهر هایی آباد و زیبا داشته ایم

که مردم جهان به داشتن انها غبطه می خوردند؟

پس چرا شما درست استفاده و مصرف نکرده اید؟

اما بیایید کمی مثبت تر فکر کنیم و با اینبار با امید بیشتری به آینده سفر کنیم .

دوستان عزیز لطفا چشمتان را با سه شماره من ببندید. ….

اینبار هم به بیست سال بعد امده ایم. اینجا از همه رنگ و نقش و طرح میتوان دید .

مردمان مهربان و خوش زبان هستند.

آب فراوان و نعمت هایمان ده برابر شده است.

مصرف انرژی ها نوین مثل انرژی آفتابی جایگزین مصرف نفت و گاز و بنزین شده .

کودکانمان بخاطر امانت داری از ما تشکر میکند .

و زندگی با کار و تلاش و پیشرفت علمی که نتیجه سعی گذشتگان بوده است بسیار بهتر و راحت تر و زیبا تر شده است .

اری دوستان من سرنوشت در دستان شماست.

همان دستانی که به آنها خیره شده اید.با همین دستان میتوانید اینده را از این رو به آن رو کنید.

ولی واقعا بیست سال دگر چگونه است؟

انشا درباره ی سفر به اینده

نتیجه گیری : آینده میتواند مثل سفر خیالی اول سخت و ترسناک باشد یا مثل سفر خیالی دوم زیبا و رویایی این موضوع بستگی به به همه ما دارد ، ما و شما که که چه مسیری را برای امروز مان انتخاب میکنیم .

انشا درباره شغل آینده من برای نوجوانان

اگر این سوال را مدتی قبل از من می پرسیدند می گفتم دوست دارم پزشک شوم و سعی کنم با علم و تحقیق درمان بسیاری از بیماری های سخت مانند سرطان را کشف کنم از سوی دیگر یک دکتر درآمد عالی دارد اما بعدها متوجه شدم روحیه من به درد پزشکی نمی خورد، یک پزشک با خون، بریدن گوشت بدن و هزاران چیزی سروکار دارد که من حتی با فکر کردن به آن ها حال بدی پیدا می کنم.

 

به همین دلیل مجبور شدم کشف درمان بیماری های سخت را به دوستانم محول کنم و البته قید آن همه پول و درآمد عالی را هم بزنم!

مادرم از زمان کودکی من دوست داشت من آموزگار شوم. او همیشه می گفت معلمی شغل خوبی است زیرا علاوه بر خدمت به مردم از نظر بسیاری چیزها ایده آل است، شرایط خوبی دارد، تعطیلات تابستان دارد و کارمند دولت می شوم. به قول مادرم معلمی شغلی است که می توانی دنیا و آخرتت را یک جا بخری!

با صحبت های مادرم موافقم، شغل معلمی یکی از بهترین شغل های دنیاست اما برخلاف ظاهر آن که مادرم برداشت کرده است به نظر من یکی از سخت ترین شغل های دنیا هم می باشد.

اگر بخواهی معلم واقعی باشی و با عشق و علاقه درس بدهی باید صبر و از خودگذشتگی زیادی داشته باشی تا بتوانی دانش آموزان را به سوی جهانی روشن هدایت کنی اما من این خصوصیت فوق العاده را در خودم نمی بینم و فکر نمی کنم بتوانم معلم خوبی شوم.

به تازگی در ذهنم جرقه هایی دیگر زده شده، دوست دارم طراح لباس شوم. دلم می خواهد زیباترین طرح ها را به تن آدم ها بزنم و به نظرم کار جالب و هیجان انگیزی است این که نمایی تازه تر به ظاهر آدم ها ببخشم.

طراحی لباس کاری خلاقانه است که نیاز به ذوق و سلیقه فراوانی دارد، فکرش را بکنید اندام انسان ها تقریبا یکسان است و فرمول واضحی دارد، اگرچه مثلا سایز آن ها با هم متفاوت است اما شکل همه آن ها یکی است، همه دست و پا و سر و تنه و … دارند و یک طراح لباس می توان به این فرم ثابت هزاران ظاهر متفاوت ببخشد.

من احساس می کنم عاشق این کار هستم و دلم می خواهد نماهای تازه تر و متفاوت تری به انسان ها ببخشم، هزاران مدل زیبا با هزاران رنگ زیبا. این خیلی جذاب است و من می خواهم یک دنیا طرح زیبا به مردمم هدیه کنم.

انشا درباره آینده زندگی ما و کسب موفقیت

آینده برای هر کدام از ما قطعا بسیار مهم است و همه تلاش می کنیم تا آن را به بهترین نحو ممکن بسازیم، این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که به تلاش هایمان نیروی مضاعفی بدهیم و این کا را مرتبا و هر روز تکرار کنیم تا به نتیجه دلخواه در زندگی برسیم، گاهی ممکن است اهداف دور تر از چیزی باشد که انتظارش را داشتیم، اما تمامی این مراحل سرانجام و در روزی به همان هدف و خواسته ای که در ذهن داریم می رسد.

همواره که تحصیل را به عنوان یکی از راه های مهم برای پیشرفت می دانیم باید فراموش نکنیم که عمل کردن به وظایف هر شخصی باعث می شود که او و استعداد هایش شکوفا شده و به مسیری که مد نظرش است برسد، تفاوتی ندارد که در این مسیر سخت چه چیز هایی در انتظار ماست، برای دستیابی به موفقیت های بزرگ، هر روز باید تلاشمان را چند برابر کنیم و از عطش موفقیت دست برنداریم.

در زندگی انسان ها شرایط سختی وجود دارد که اگر از آن گذر کنید سرانجام شما به هدفی واقعی تبدیل می شود، هدف هر شخصی ممکن است برای او متفاوت باشد، هر چه بیشتر تلاش کنید، زود تر موفق می شوید، هر چه مسیر شما سخت تر و دست نیافتنی تر باشد، قطعا این موفقیت ماندگار تر خواهد شد.

در واقع عده ای ممکن است یک شبه به هدف و خواسته شان برسند، اما ممکن است نتوانند آن موفقیت را همواره حفظ کنند. شغل شما می تواند مسیر موفقیت شما را ایجاد کند و باعث می شود که زندگی تان دگرگون شود.

نتیجه گیری:

بیاموزیم که هیچ گاه موفقیت اتفاقی نیست، ما ممکن است دیر به خواسته هایمان برسیم، اما این رسیدن باعث می شود که از خطرات، سختی ها، گرفتاری ها و مشکلات دور تر شویم، همان چیزی که یک انسان سال ها تلاش می کند به آن برسد و وقتی به نقطه آسایش در زندگی اش برسد، می تواند برای کسب موفقیت های بزرگ تر ریسک کرده و زندگی خود را دگرگون سازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انشا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید