حضور رنو تندر ۹۰ در مسابقات ۲۴ ساعته نوربرگرینگ، خودنمایی بین برندهای بزرگ


حضور رنو تندر 90 در مسابقات 24 ساعته نوربرگرینگ، خودنمایی بین برندهای بزرگ

چهل و نهمین دوره از مسابقات ۲۴ ساعته نوربرگرینگ با رویدادهای مختلفی همراه بود. پورشه ۹۱۱ GT۳ R یکی از خودروهای شگفت‌انگیز این دوره از مسابقات بود اما حضور نسل اول داچیا لوگان یا رنو تندر ۹۰ در این مسابقات بیشترین توجهات را به خود اختصاص...

چهل و نهمین دوره از مسابقات ۲۴ ساعته نوربرگرینگ با رویدادهای مختلفی همراه بود. پورشه ۹۱۱ GT۳ R یکی از خودروهای شگفت‌انگیز این دوره از مسابقات بود اما حضور نسل اول داچیا لوگان یا رنو تندر ۹۰ در این مسابقات بیشترین توجهات را به خود اختصاص داد.

مسابقات ۲۴ ساعته نوربرگرینگ به اندازه مسابقات ۲۴ ساعته لمانز معروف نیست اما سخت‌ترین و تماشایی‌ترین مسابقات استقامتی است. همان‌طور که می‌دانید، پیست نورگرینگ در آلمان قرار دارد و این مسابقات نیز ترکیبی از دو سری مسابقه Nordschleife و Grand Prix هستند. پیست نوربرگرینگ ۲۵ کیلومتر طول دارد و هر ساله بیش از ۲۰۰ اتومبیل و ۷۰۰ راننده در این مسابقات ۲۴ ساعته شرکت می‌کنند که تنها تعداد کمی از آن‌ها موفق به عبور از خط پایان مسابقه می‌شوند.

امسال در میان دریایی از خودروهای مشهور با برندهای پورشه، آئودی، بی ام و و مرسدس بنز، حضور یک داچیا توجهات را به خود جلب کرد. نسل اول داچیا لوگان به عنوان خودرویی کوچک و اقتصادی در سال ۲۰۰۴ معرفی شد و علاوه بر شرق اروپا، به بازار آلمان و فرانسه نیز راه یافت. این خودرو با نام تندر ۹۰ از سال‌های میانی دهه هشتاد تا اواخر دهه نود خورشیدی در کشورمان و توسط دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو به تولید رسید.

حضور رنو تندر 90 در مسابقات 24 ساعته نوربرگرینگ، خودنمایی بین برندهای بزرگداچیا لوگان

داچیا لوگان برای حضور در این مسابقه استقامت ۲۴ ساعته، تغییرات مختلفی را تجربه کرد. نخست آن‌که موتور ۱,۶ لیتری تنفس طبیعی آن با پیشرانه دو لیتری ۱۶۳ اسب‌بخاری تعویض شد. سیستم تعلیق و سیستم ترمز خودرو نیز به شدت اصلاح شدند تا پاسخگوی فشار یک مسابقه ۲۴ ساعته باشند.

موارد اضافی کابین خودرو نیز حذف شدند و تجهیزات ایمنی همچون صندلی مسابقه‌ای، فرمان اسپرت و رول کیج به کابین خودرو اضافه شد. برای بهبود آیرودینامیک فاجعه بار لوگان، یک بال به صندوق عقب خودرو اضافه شد. داچیا لوگان مذکور مسابقه را در جایگاه آخر آغاز کرد اما با حذف برقی رقبا به دلیل مشکلات فنی و بهبود جایگاه در طول مسابقه، توانست به عنوان اتومبیل ۹۸ ام از خط پایان عبور کند. این جایگاه بهتر از خودروهایی همچون پورشه ۷۱۸ کیمن با رتبه ۱۴۲ بود که به عنوان آخرین خودرو این مسابقه از خط پایان عبور کرد. در ابتدا کسی رنو تندر ۹۰ را جدی نمی‌گرفت اما این خودرو توانست با عبور از ۴۱ دور، شایستگی خود را به همه ثابت کند.



منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نقش تولید ملی در مقاوم سازی اقتصاد