تویوتا GT86 با پیشرانه 8 سیلندر فراری و گیربکس 6 سرعته دستی!
چند سال پیش رایان تورک به عنوان یکی از مشهورترین رانندگان چند سال اخیر یک دستگاه تویوتا GT 86 مجهز به پیشرانه 8 سیلندر 4.5 لیتری تنفس طبیعی فراری 458 ایتالیا را ساخت و کاملاً هم خبرساز شد. البته این تنها تویوتا از این دست نیست و به تازگی خودروی تقریباً مشابه دیگری نیز رؤیت … The post تویوتا GT86 با پیشرانه 8 سیلندر فراری و گیربکس 6 سرعته دستی!...
چند سال پیش رایان تورک به عنوان یکی از مشهورترین رانندگان چند سال اخیر یک دستگاه تویوتا GT 86 مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری تنفس طبیعی فراری ۴۵۸ ایتالیا را ساخت و کاملاً هم خبرساز شد. البته این تنها تویوتا از این دست نیست و به تازگی خودروی تقریباً مشابه دیگری نیز رؤیت شده است. یکی از کاربران شبکههای اجتماعی که مالک شرکت تیونینگ با نام Sideways Fab Customs است یک تویوتا GT 86 با پیشرانه فراری را معرفی میکند. همانند خودروی تورک، این تویوتا نیز برای دریفت کردن طراحی شده و علاوه بر تغییر پیشرانه تغییراتی نیز در بدنه GT 86 دیده میشود.
نیروبخش این تویوتا پیشرانه F136 فراری و مزراتی است. این پیشرانه اولین بار در سال ۲۰۰۱ معرفی شد و در طیف متنوعی از محصولات مزراتی و فراری بکار رفت. اولین خودروهای مجهز به این پیشرانه ۳۸۵ اسب بخاری مزراتی و کوپه و اسپایدر بودند و فراری ۴۵۸ اسپچیاله نیز از آن سود برد. اگرچه به نظر میرسد این پیشرانه از فراری کالیفرنیا قرض گرفته شده است اما در واقع نسخه تولید مزراتی بوده و از منیفولد فراری کالیفرنیا استفاده میکند. البته قدرت این پیشرانه مشخص نیست.
به جرات میتوان گفت پیشرانه موردبحث از روی یک مزراتی اوراقی برداشته شده است. بجای هماهنگ کردن F136 با گیربکس اصلی، شرکت موردبحث از گیربکس ۶ سرعته T56 دستی ساخت ترمک برای انتقال نیرو به چرخ های عقب استفاده میکند. نکته جالب اینکه این تویوتا ۸۶ صدایی کاملاً متفاوت نسبت به آنچه انتظار داریم تولید میکند. احتمالاً این خودرو از سیستم اگزوز و ورودی خاص خود استفاده کرده است و بجای شنیدن صدای نرمال یک مزراتی یا فراری صدایی شبیه به محصولات ۸ سیلندر آمریکایی به گوش میرسد.