به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این سیستم ابتدا باید قبل از پرواز صندلی های K-۳۷ زِوزدا کاموف، پره های روتور بالگرد از آن جدا شوند تا خلبانان به اجکت موفق برسند، در آخر ویدئو هم پس از آنکه تمامی پره ها جدا می شود دود سیاهی را مشاهده میکنیم که مربوط به موتور های صندلی های پران است و خلبانان از بالگرد خارج شده اند، ویدئو آهسته شده، اما زمان آغاز جداسازی پره های روتور تا روشن شدن موتور صندلی های پران ۳ ثانیه می باشد.
اگر بالگرد کاموف پس از اصابت دوشپرتاب آسیبی مربوط به سیستم های کنترل و پیشران ندیده باشد به پرواز به همراه آتش سوزی در بدنه میتواند ادامه بدهد مانند نمونه ماه آگوست ۲۰۲۲ که کاموف ۵۲ پس از آتش سوزی در بدنه و طی مسافتی به سمت منطقه خودی رفته و در آنجا فرود اضطراری انجام داده بود.
«کاموف ۵۲» که از قابلیتهای رزمی قابل توجهی برخوردار است، جزو معدود بالگردهایی است که توانایی اجرای نبرد هوایی را با استفاده از موشکهای هواپایه «ایگلا» دارد.
کاموف ۵۲ یک نوع بالگرد چند منظوره تهاجمی و قدرتمند است؛ که در شرایط آب و هوایی مختلف قابلیت پروازی دارد و با توجه به چابکی و مانورپذیری که در میادین رزم از خود نشان داده است، میتواند گزینه مناسبی برای تجهیز و ارتقای ناوگان بالگردی کشورها محسوب شود.
این بالگرد که در سالهای اخیر در شهرهای حلب، حمص، تدمر و... مورد استفاده قرار گرفته است، تاکنون کارنامه قابل قبولی را از خود در پشتیبانی هوایی از نیروهای زمینی ارتش سوریه و گروههای همپیمانش به جای گذاشته و بسیاری از ادوات و خودروهای زرهی و سنگرهای بتنی و دیگر اهداف جبهه تکفیریها را در سوریه مورد اصابت قرار داده است.
طراحی این بالگرد به گونهای است که قابلیت رهگیری و انهدام اهداف اعم از انواع خودروهای زرهی و تانکهای سنگین و سبک را دارد. کاموف ۵۲ که به راکت قدرتمند «ویخر» مجهز است، قادر است اهداف خود را در شعاع ۱۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دهد.
۲۲۷۲۲۷