نقطه کور در رانندگى چیست؟
به گزارش شفاف، سرهنگ علی اصغر شریفی اظهار کرد: یکی از تذکرات خیلی جدی به رانندگان کامیون که در سطح راهها در حرکتند، این است که نباید در معابر مخصوصا محورهای بزرگراهی اقدام به دنده عقب کنند. وی با اشاره به تصادف فوتی در بزرگراه همدانی گفت:...
به گزارش شفاف، سرهنگ علی اصغر شریفی اظهار کرد: یکی از تذکرات خیلی جدی به رانندگان کامیون که در سطح راهها در حرکتند، این است که نباید در معابر مخصوصا محورهای بزرگراهی اقدام به دنده عقب کنند.
وی با اشاره به تصادف فوتی در بزرگراه همدانی گفت: صحبتی با راننده کامیونی که اقدام به دنده عقب در این بزرگراه کرده و باعث فوت سرنشین و مصدومیت شده بود، داشتیم .
وی اظهار داشت: حتی من قبل از دنده عقب پیاده شده و پشت سر خود را کنترل کردم و سپس اقدام به دنده عقب کردم.
سرهنگ شریفی گفت: در این حادثه در کسری از ثانیه پژو به کامیون نزدیک شده و این حادثه دلخراش را رقم میخورد. اتفاقی که نباید می افتاد، این که پژو در نقطه کور کامیون قرار داشته به همین دلیل منجر به فوت آن فرد شده است.
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: راننده کامیونی که در حال رانندگی و یا توقف است افرادی را که در نقاط کور ماشین هستند حتی اگر تعدادشان به ۱۰ نفر هم برسد نمیبیند. جالب این است که در زاویه نقاط کور (عکس) این افراد هم راننده را نمیبینند.
وی گفت: عابرین هم باید به این نکته توجه داشته باشند که از جلوی اتوبوسها و کامیونها رد نشوند چرا که راننده حضور شما را متوجه نمیشود.
سرهنگ شریفی گفت: هر چه وسیله نقلیه از نظر ارتفاع و حجم و پهنا بزرگتر وبیشتر باشند نقاط کور آنها برای راننده بیشتر خواهدبود
وی ادامه داد: البته در خودروهای جدیدتر که طراحی میشوند نقاط کور را از طریق اضافه کردن آیینهها و دوربینها به حداقل ممکن برسانند، ولی باز میبایست خیلی محتاط بود و در اطراف، جلو و عقب خودروهای سنگین تردد نداشت.
سرهنگ شریفی گفت: اگر خودرویی هم به کامیونها نزدیک میشود باید در زاویهای قرار بگیرد که بتواند جلوی خود را به راحتی دیده و فاصله باید بسیار زیاد باشد.
وی به رانندگان توصیه کرد که به هیچ عنوان در آزادراهها و بزرگراهها دنده عقب نگرفته و مسیر خود را به این روش اصلاح نکنید چرا که در این حوادث مقصر اصلی راننده متخلفی است که حرکت با دنده عقب را انتخاب کرده است