ایستگاه‌های بی آر تی با روش روسازی بلوکی بهسازی می‌شوند


ایستگاه‌های بی آر تی با روش روسازی بلوکی بهسازی می‌شوند

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: ایستگاه‌های بی آر تی با روش روسازی بلوکی بهسازی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجتبی شفیعی با اعلام اینکه روسازی آسفالت تعدادی از ایستگاه‌های بی‌آرتی که عموماً به دلیل شدت نیروی افقی ناشی از تکرار ترمزگیری، دچار خرابی زیادی شده بودند، تحت اجرای عملیات بهسازی و روسازی بتنی قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: مراحل مختلف اجرایی شامل تراش و برداشت سطح آسیب‌دیده، روسازی با استفاده از بتن مسلح و اجرای کف‌پوش بتنی در این ایستگاه‌ها آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات بهسازی و روسازی ۴۰ ایستگاه در خطوط مختلف بی‌آرتی پایتخت در دستور کار این سازمان قرار دارد، اظهار کرد: تا کنون در ۷ ایستگاه که دچار آسیب‌های اساسی نظیر شیارشدگی، انواع ترک‌خوردگی و جمع‌شدگی در سطح لایه آسفالت بودند، عملیات مذکور به این روش با موفقیت به اتمام رسیده که مسافران و رانندگان از آن ابراز رضایت کرده‌اند.

شفیعی در مورد روش بتن مسلح با روکش موزاییکی بتنی، توضیح داد: از مهم‌ترین مزیت‌های این روش نسبت به روش‌های دیگر، مقاومت بالا در برابر نیروهای افقی، سرعت بالا در اجرا و کاهش هزینه‌های ساخت و نگهداری است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با برشمردن ویژگی‌های مثبت عملیات روسازی بلوکی گفت: این روش در شرایط مختلف جوّی و ترافیکی، از وضعیت نسبتاً یکسانی برخوردار بوده و به دلیل دوام و طول عمر بیشتر، ضمن بهبود کیفیت خدمت‌رسانی در خطوط بی‌آرتی، باعث کاهش قابل توجه آسیب‌های وارده به اتوبوس‌های تندرو و تقلیل هزینه‌های نگهداری آنها نیز می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بهترین فیلم‌ها و سریال‌های سال 2024 به انتخاب مجله تایم