تنها در خانه را از دید گردشگر سینما ببینید!
آندره آ دیوید از هامبورگ کاری را دارد که هر کسی آن را یک شغل رویایی میداند: سفر به مکانهای فیلم افسانهای در سراسر جهان، گرفتن عکس و اشتراکگذاری آنها در اینستاگرام.
در 18 سال گذشته، او به دنبال اشتیاق خود بوده است، جایی که از بسیاری از مکانهای دوردست بازدید میکند و صحنهای از یک صحنه فیلم معروف را در مقابل محیط اصلی آن قرار میدهد. پیج او خیلی جالب است و بیش از هشت صد هزار نفر را در اینستاگرام از جمله ویل اسمیت دنبال کننده دارد. OMR با دیوید صحبت کرد که چگونه سرگرمی خود را به یک تجارت تبدیل کرد، چگونه توانست بیش از 800000 دنبال کننده در اینستاگرام داشته باشد و آیا می تواند از طریق آن امرار معاش کند.
گاهی از آندره دیوید به خاطر شغلش به شوخی به عنوان یک جت ستتر یاد می شود. انگار با یک هواپیمای شخصی از صحنه به فیلم دیگر پرواز می کرد. چقدر خوب است، اما درست است که اینطور نیست. دیوید مانند بقیه ما تبلیغاتی می کند و او نیز از مجموعه فیلم ها دیدن نمی کند، «فقط» از مکان هایی که فیلم در آن فیلمبرداری شده است. او به OMR گفت: من از مکانهای تولید فیلم بازدید میکنم .
هیچ منبع موثقی در مورد تعداد افرادی که به مکان های فیلم سفر می کنند وجود ندارد. واقعیت این است که کشورها و شهرها به شدت از تولیدات بین المللی در کشورهای خود سود می برند. بر اساس گزارش هیئت گردشگری کرواسی، تنها شهر دوبرونیک کرواسی، با جمعیت 40000 نفر، جایی که بخشهایی از فانتزی حماسی بازی تاج و تخت فیلمبرداری شد، بیش از 1.4 میلیون گردشگر را در سال 2019 به ثبت رساند که تقریباً دو برابر سال 2013 بود. درآمد این کشور تقریباً 12 میلیارد دلار از سال قبل از گردشگری بود.
دیوید وبلاگ خود را در سال 2007 تأسیس کرد سالها قبل از اینکه بازی تاج و تخت دوبرونیک را به یک مکان توریستی برای طرفداران فانتزی در سراسر جهان تبدیل کند. در آن زمان، او برای ایالت بایرن در زمینه بازاریابی گردشگری کار می کرد.
او دو چیز را دوست دارد: مسافرت و سینما. او می خواهد با وبلاگ خود اولین پایگاه داده از مکان های فیلم را ایجاد کند. هر کسی که به یک فیلم خاص علاقه دارد باید بتواند لیستی از تمام مکان هایی که در آن فیلم تولید شده است پیدا کند. لوکیشن های فیلم موضوعی است که یک دهه پیش کمتر از امروز به آن علاقه مند بودند. و با کمبود وب سایت، کمبود منابع، به سود دیوید است. از آنجایی که تقریباً چیزی در مورد آن آنلاین وجود نداشت، من به سرعت در رتبه بسیار بالایی در گوگل قرار گرفتم.
امروز او با محتوای خود به میلیون ها نفر دسترسی پیدا می کند. او علاوه بر اکانت اینستاگرامش با 800000 فالوور، یک گروه فیسبوک با تقریبا 25000 طرفدار نیز دارد. وبلاگ او ماهانه 150000 بازدیدکننده دارد.
اگر در کانالهای رسانههای اجتماعی او ورق بزنید، کارت ویزیت دیوید را همه جا خواهید دید: وقتی او از یک مکان فیلم دیدن میکند، عکسی از صحنه فیلم در منظره نگه میدارد. در واقع آنقدر ماهرانه است که خطوط معمولاً در یکدیگر محو می شوند. دیوید می گوید: «من مجذوب نوستالژی چنین مکان هایی هستم. بسیاری از مکانهایی که او بازدید میکند مربوط به فیلمهایی است که در جوانیاش، در دهههای 80 و 90 دیده است. او می خواهد بداند: امروز محله چگونه است؟ آیا آن خانه هنوز آنجاست، آن خیابان؟