تیونینگ نیسان ۳۵۰Z با پیشرانه W۱۲ توئین توربوی بنتلی!

خلاقیت در دنیای خودرو حد و مرزی ندارد و این نیسان ۳۵۰Z مجهز به پیشرانه ۱۲ سیلندر بنتلی با ۸۱۸ اسب بخار قدرت مثال جالبی خواهد بود! تاکنون اخبار متنوعی از خودروهای کوچک و ساده با پیشرانههای پرقدرت در پدال منتشر شدهاند اما این بار میخواهیم...
خلاقیت در دنیای خودرو حد و مرزی ندارد و این نیسان ۳۵۰Z مجهز به پیشرانه ۱۲ سیلندر بنتلی با ۸۱۸ اسب بخار قدرت مثال جالبی خواهد بود!
تاکنون اخبار متنوعی از خودروهای کوچک و ساده با پیشرانههای پرقدرت در پدال منتشر شدهاند اما این بار میخواهیم یکی از دیوانهوارترین آنها را خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم. خودرویی که مشاهده میکنید یک نیسان ۳۵۰Z مدل ۲۰۰۴ با پیشرانه ۱۲ سیلندر توئین توربوی بنتلی و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF است که هزینههای مربوط به تعویض پیشرانه آن حدود ۲۵ هزار دلار بوده است.
خودروی موردبحث که به فروش میرسد برای مسابقات دریفت در لهستان آماده شده و پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری آن از بنتلی کانتیننتال GT گرفته شده است. به این پیشرانه دو توربو اضافه شده و تغییراتی نیز در سایر بخشها از جمله گیربکس اعمال شده تا توانایی هندل کردن چنین قدرتی را داشته باشد. نیروگاه آهنین نیسان ۳۵۰Z هماکنون ۸۱۸ اسب بخار قدرت و ۱۲۱۳ نیوتون متر گشتاور تولید میکند.
این خودروی ژاپنی به رول کیج مجهز است هرچند احتمال عدم تائید آن برای مسابقات معتبر وجود دارد. از نظر ظاهری نیز تغییراتی وجود دارد که از جمله آنها میتوان به میلههای محافظ درب H شکل اشاره کرد. نکته جالب درباره ۳۵۰Z استفاده از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF است که با استفاده از واحد کنترل الکترونیکی افترمارکتی میتواند به گونهای برنامهریزی شود که کلاچ همانند گیربکس دستی درگیر شده و تعویضها نیز همانند گیربکسهای سکونشئال انجام شود. کیت بدنه گیرا و بال بزرگ عقب به همراه بازوهای سیستم تعلیق سفارشی نیز جزو دیگر تغییرات این نیسان پرقدرت هستند. نظر شما درباره این هرکول جیبی چیست؟