درگ بنتلی کانتیننتال GT اسپید با پروتوتایپ برنده لمان!


درگ بنتلی کانتیننتال GT اسپید با پروتوتایپ برنده لمان!

اگر از دیدن خودروهای الکتریکی که با گشتاور فوری در مسابقات درگ پیروز می‌شوند خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این رقابت جالب را تماشا کنید. تاکنون درگ‌های زیادی را دیده‌ایم که بین خودروهای مختلف از یک شرکت برگزار می‌شوند اما رقابتی که در اینجا...

اگر از دیدن خودروهای الکتریکی که با گشتاور فوری در مسابقات درگ پیروز می‌شوند خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این رقابت جالب را تماشا کنید.

تاکنون درگ‌های زیادی را دیده‌ایم که بین خودروهای مختلف از یک شرکت برگزار می‌شوند اما رقابتی که در اینجا خواهید دید یک درگ خانوادگی معمولی نیست زیرا هرچند هردو خودرو بنتلی هستند اما اساساً هیچ شباهت و ارتباطی باهم ندارند. در یک سمت میدان، کانتیننتال GT اسپید لمان ادیشن قرار دارد. این نسخهٔ ویژه‌ای است که به مناسبت بیستمین سالگرد ششمین پیروزی بنتلی در مسابقات لمان فقط در ۴۸ دستگاه ساخته شد. زیر کاپوت این کانتیننتال ویژه همان نیروگاه آشنای ۶ لیتری W12 توئین توربوی بنتلی قرار گرفته است که ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. چنین ترکیبی برای مسابقهٔ درگ ایده‌آل به نظر می‌رسد اما باید توجه داشت که کانتیننتال GT با وزن ۲.۲ تن، فقط کمی از یک ناو هواپیمابر سبک‌تر است. چیزی که شرایط را برای گرند تورر لوکس بنتلی بدتر می‌کند، رقیبی است که آن سوی میدان ایستاده است. این یک خودروی مسابقه‌ای برنده لمان بنام اسپید ۸ است. البته این خودرو متعلق به بیست سال پیش است ولی با پیروزی در مسابقات لمان سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳، خودروی مسابقه‌ای بسیار موفقی بوده است.

علاوه بر این، اسپید ۸ اصلاً خودروی ضعیفی نیست و با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۰۰ اسب بخار، تقریباً هم‌اندازهٔ کانتیننتال قدرت دارد درحالی‌که با تنها ۹۰۵ کیلوگرم وزن، حدود ۶۰ درصد از رقیب هم‌خانوادهٔ خود سبک‌تر است. یکی دیگر از برتری‌های سوپرکار لمان بنتلی این است که می‌تواند با دنده یک به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ بنابراین، تنها برتری‌ کانتیننتال نسبت به رقیب مسابقه‌ای، فقط ۶۰ اسب بخار قدرت بیشتر و سامانهٔ چهارچرخ محرک است که کشش بهتری را فراهم می‌کند. البته اسپید ۸ هم در عوض به لاستیک‌های نرم و چسبنده‌ای مجهز است که بهتر از هر لاستیک جاده‌ای به آسفالت می‌چسبند.

در این ویدئو، مت واتسون برعکس همیشه عمل می‌کند و ابتدا مسابقهٔ رولینگ برگزار می‌شود. با این کار اما مت اساساً حکم باخت خود را امضا کرد زیرا مسابقه از حالت سکون تنها شانس او برای پیروزی بود. مسابقات رولینگ با سرعت‌های مختلفی آغاز شدند اما هیچ فایده‌ای نداشت و هر بار اسپید ۸ پیروز شد. سپس مسابقهٔ عجیبی بین این دو ماشین برگزار می‌شود و کانتیننتال با فاصلهٔ زیادی جلوتر از رقیب مسابقه‌ای حرکت را از حالت سکون آغاز می‌کند و فقط از این طریق است که می‌تواند اسپید ۸ را شکست دهد زیرا در درگ از حالت سکون هم کوپهٔ لوکس بنتلی در برابر برندهٔ لمان حرفی برای گفتن نداشت.



اعلام قیمت جدید سورن‌پلاس دوگانه‌سوز