ملاقات با سوپر اسپرت‌های بسیار کمیاب و گران‌قیمت فراری XX


ملاقات با سوپر اسپرت‌های بسیار کمیاب و گران‌قیمت فراری XX

ملاقات با محصولات بسیار خاص و تولید محدود XX فراری جذابیت‌های زیادی خواهد داشت. خودروهای فراری از نظر میزان تولید و انحصاری بودن تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در واقع هر فردی نمی‌تواند وارد نمایندگی فراری شده و جدیدترین محصول این شرکت را خریداری...

ملاقات با محصولات بسیار خاص و تولید محدود XX فراری جذابیت‌های زیادی خواهد داشت.

خودروهای فراری از نظر میزان تولید و انحصاری بودن تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در واقع هر فردی نمی‌تواند وارد نمایندگی فراری شده و جدیدترین محصول این شرکت را خریداری کند چراکه باید از طرف ایتالیایی‌ها برای خرید محصولات گران‌قیمت و ویژه شرکت تائید شود. این موضوع درباره اکثر محصولات XX فراری صدق می‌کند.

مجله تاپ گیر شانس ملاقات با خاص‌ترین فراری‌های چند دهه اخیر را داشته است. پروژه موردبحث در سال ۲۰۰۵ و با معرفی مدل FXX به عنوان نسخه پیست محور انزو شروع شد. مرحله بعدی در این سفر هیجان‌انگیز معرفی مدل FXX اولوزیونه در سال ۲۰۰۸ بود و چند سال بعد هم نوبت به تولید مدل پیشرانه جلوی ۵۹۹X رسید. ایتالیایی‌ها در سال ۲۰۱۴ خودروی FXX-K را به عنوان نسخه خاص و وحشی‌تر لافراری تولید کردند و همین خودرو در سال ۲۰۱۷ با پسوند اولوزیونه نیز پدیدار شد.

فراری تنها ۱۱۶ دستگاه از محصولات سری XX خود را تولید کرده و قرار است در سال‌های پیش رو بر تعداد آن‌ها اضافه کند. مثلا ۱۳۹۸ دستگاه SF90 XX استراداله تولید خواهد شد که از این تعداد ۷۹۹ دستگاه کوپه و ۵۹۹ دستگاه اسپایدر خواهند بود. البته SF90 XX استراداله برخلاف مدل‌های پیشین فقط مختص پیست نخواهد بود و همان‌طور که نامش نشان می‌دهد امکان رانندگی با آن در معابر عمومی وجود خواهد داشت. هرچندکه این خودرو نمی‌تواند در مراسم ویژه مالکان مدل‌های XX شرکت کند اما تمام ظرفیت تولید، قبلاً پیش‌فروش شده‌ است.

خودروهای XX فراری در اتاقی مشترک با خودروی پیروز لمان ۴۹۹P حضور دارند. البته خودروی یاد شده به مدل گران‌قیمت ۴۹۹P مودیفیکاتا تبدیل شده و مهندسان فراری در طراحی آن هیچ محدودیتی برای رعایت قوانین فیا نداشته‌اند. خودروی موردبحث به کوچک‌ترین پیشرانه بین تمامی خودروهای XX مجهز است، خودروهایی که یا از پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی و یا نیروگاه ۸ سیلندر توئین توربو استفاده می‌کنند. خودروی پیست محور جدید فراری به پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی مشترک با ۲۹۶ GT3 مجهز است و قدرت آن در زمان فعال بودن سیستم push to pass به ۸۵۸ اسب بخار می‌رسد. البته در صورت عدم استفاده از این سیستم، قدرت پیشرانه هیبریدی ۴۹۹P مودیفیکاتا به ۶۹۷ اسب بخار محدود خواهد شد. بوست اضافی یاد شده فقط برای ۷ ثانیه در دسترس راننده خواهد بود و در هر سرعتی می‌توان از آن استفاده کرد. باید دانست موتور برقی نصب شده در بخش جلوی مدل مسابقه‌ای اصلی در سرعت‌های زیر ۱۹۰ کیلومتر در ساعت وارد مدار نخواهد شد.

۴۹۹P مودیفیکاتا گران‌ترین خودروی سری XX فراری است و بهای آن به ۵.۶ میلیون دلار می‌رسد. این پرچم‌دار مخصوص پیست بخشی از برنامه ویژه فراری برای مالکان خودروهای XX و فرمول یک است و خریداران آن شانس رانندگی با محصول گران‌قیمت یاد شده را در پیست‌های مشهور موگلو ایتالیا، لاگونا سکا آمریکا، بالاتون مجارستان، سوزوکا ژاپن و نوربرگ رینگ آلمان خواهند داشت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

برخورد پلیس راهور با امداد خودرو‌های خصوصی در بزرگراه‌های تهران