شرکت صنایع سنگین کاوازاکی با آزمایش بالگرد آزمایشی بدون خدمه خود به نام K-RACER-X۲ به نقطه عطف مهمی دست یافته است و رکورد قابل توجه حمل بار ۲۰۰ کیلوگرمی را به ثبت رسانده است.
به نقل از آیای، این دستاورد، بزرگترین محمولهای است که تاکنون توسط یک هوانورد بدون سرنشین توسعه یافته در ژاپن انجام شده است.
این آزمایش در میدان آزمایشی ربات فوکوشیما توانایی این بالگرد را برای مقابله با چالشهای حمل محمولههای سنگین که پهپادهای استاندارد قادر به انجام آن نیستند، نشان داد.
مناطق کوهستانی ژاپن به دلیل کاهش نیروی کار و عوامل دیگر برای حفظ ظرفیت حمل و نقل تلاش میکنند. با وجود این، تقاضای قابل توجهی برای تحویل محمولهها به کلبههای کوهستانی و حفظ زیرساختهای عمومی در این مناطق وجود دارد.
بالگرد بدون سرنشین K-RACER-X۲ مجهز به موتور سوپرشارژ ۳۰۰ اسب بخاری هایپربایک H۲R کاوازاکی است که این مشکلات را حل میکند.
کاوازاکی کاربرد این بالگرد را در تحویل تجهیزات به کلبههای کوهستانی، رسیدگی به چالشهای حمل و نقل در فجایع و بلایای طبیعی و تسهیل جابجایی محموله در شرایط چالش برانگیز میبیند.
گسترش قابلیتها با فناوری K-RACER
کانسپت K-RACER که در سال ۲۰۲۰ با مدل X۱ معرفی شد، اکنون با معرفی مدل X۲ تکامل یافته است. X۲ دارای موتور اصلی بزرگتری است که ظرفیت بارگیری آن را به ۲۰۰ کیلوگرم در سطح دریا افزایش میدهد.
این بالگرد همه کاره بدون سرنشین دارای برد ۱۰۰ کیلومتری و استقامت پروازی بیش از یک ساعتی است.
تعهد کاوازاکی به رسیدگی به نیازهای اجتماعی در آزمایشهای نمایشی در دنیای واقعی مسبوق به سابقه و مشهود است.
سری K-RACER به طور منحصر به فردی مهارت مهندسی موتور سیکلت کاوازاکی را با تخصص هوانوردی این شرکت ترکیب میکند. مدل X۲ که از یک موتور رفت و برگشتی با بنزین با اکتان بالا بهره میبرد، تعهد این شرکت را به نوآوری نشان میدهد.
موتور رفت و برگشتی یا موتور پیستونی، یک ماشین گرمایی است که با استفاده از یک یا چند پیستون که حرکت رفت و برگشتی انجام میدهند، فشار را به حرکت دورانی تبدیل میکند.
همچنین انتخاب موتور سوپرشارژ هایپربایک H۲R نشان دهنده تعهد کاوازاکی به پیشبرد مرزهای فناوری و ایجاد راه حلهای غیر متعارف است.
نگاه به آینده
دستاوردهای اخیر کاوازاکی، به ویژه نمایش بلند کردن این بار ۲۰۰ کیلوگرمی، بالگرد K-RACER-X۲ را به عنوان یک بازیگر قدرتمند در حوزه هواپیماهای باری بدون خدمه قرار داده است.
کاوازاکی با آزمایشهای مداوم خود و توسعه سیستم بارگیری و تخلیه خودکار، راه را برای خدمات حمل و نقل محموله بدون دخالت انسان هموار میکند.
این شرکت تعهد خود را برای پیشرفت بیشتر این فناوری با هدف ارائه نسخه تولید انبوه شده K-RACER-X۲ به بازار ابراز میکند.
در پایان، بالگرد بدون سرنشین K-RACER-X۲ کاوازاکی گواهی بر تعهد این شرکت برای رسیدگی به چالشهای اجتماعی از طریق ابزارهای نوآورانه و غیر متعارف است. ادغام نیروی موتور سیکلت با نبوغ هوانوردی، امکانات جدیدی را در حمل و نقل محموله بدون خدمه فراهم کرده است و گامی مهم رو به جلو در تکامل لجستیک هوایی است.
۵۸۵۸