تویوتا، سنچوری را به برندی فوق لوکس بالاتر از لکسوس تبدیل میکند
طبق گزارشات غیررسمی، تویوتا در حال بررسی امکان تبدیل سنچوری به برندی فوق لوکس برای عرضهٔ خودروهایی گرانتر و لوکستر از لکسوس است. هرچند تویوتا برند لوکس لکسوس را دارد که با خودروسازان لوکس آلمانی رقابت میکند اما ممکن است خیلی از خریداران...
طبق گزارشات غیررسمی، تویوتا در حال بررسی امکان تبدیل سنچوری به برندی فوق لوکس برای عرضهٔ خودروهایی گرانتر و لوکستر از لکسوس است.
هرچند تویوتا برند لوکس لکسوس را دارد که با خودروسازان لوکس آلمانی رقابت میکند اما ممکن است خیلی از خریداران تمایلی نداشته باشند که بیش از ۲۰۰ هزار دلار را برای خرید یک لکسوس بپردازند. تویوتا اما مدل سنچوری را با قیمتی نزدیک به این به بازار عرضه میکند و ظاهراً در حال بررسی امکان تبدیل سنچوری به یک برند فوق لوکس است. البته سنچوری در حال حاضر فقط در ژاپن بهعنوان یک خودروی لوکس واقعی شناخته میشود و در دیگر بازارها خریداران آشنایی چندانی با این نام ندارند اما طبق گزارشها، تویوتا قصد صادرات شاسیبلند جدید سنچوری را به بازارهای سراسر جهان مثل اروپا، خاورمیانه و آمریکا دارد.
انتظار میرود این شاسیبلند فوق لوکس وظیفهٔ معرفی نام سنچوری را به خریداران بینالمللی داشته باشد و پسازاین مرحله، سنچوری به یک برند مستقل تبدیل خواهد شد که چندین خودروی لوکس را به بازار عرضه خواهد کرد. این اطلاعات را یکی از مدیران اجرایی تویوتا در نمایشگاه خودروی توکیو در مصاحبهای با فوربس اظهار داشته است. ظاهراً قرار است سنچوری خودروهای لوکستر و گرانتری از لکسوس تولید کند. تویوتا اما فعلاً در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است.
هرچند این حرکت میتواند ریسک بزرگی برای تویوتا به همراه داشته باشد اما این اولین باری نیست که غول خودروسازی ژاپن سعی در ایجاد برند جدیدی دارد و قبلاً با لکسوس تجربهٔ موفقی داشته است. علاوه بر این، سنچوری نام بسیار باسابقهای است که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۶۷ بازمیگردد یعنی زمانی لیموزین لوکسی با این نام معرفی شد. سدان باشکوه سنچوری ابتدا با پیشرانهٔ V8 به بازار عرضه شد اما تویوتا بعداً موتور V12 را برای آن ارائه کرد و جدیدترین نسل آن امروزه از پیشرانهٔ V8 هیبریدی استفاده میکند. سنچوری هماکنون در نسل چهارم خود قرار دارد و برای اولین بار یک شاسیبلند بزرگ هم به خانوادهٔ آن اضافه شده است.
تویوتا برای برند سنچوری برنامههای ویژهای دارد و محصولات این برند صرفاً برخی مدلهای لکسوس با کروم و چرم بیشتر نخواهند بود. در حال حاضر نیز سنچوری شاسیبلند توسط گروهی متشکل از ۴۰ کارگر بهصورت دستساز تولید میشود. این کارگران برای ورود به تیم تولید باید امتحاناتی را پشت سر بگذارند. وظیفهٔ هرکدام از این کارگران در خط تولید ۱۲ برابر بیشتر از دیگر کارگران تویوتا طول میکشد تا بهطور دستی تمام پیچها را سفت کنند و قطعات را بهدرستی مونتاژ کنند. همین توجه به جزئیات باعث شده قیمت پایهٔ سنچوری شاسیبلند به حدود ۱۷۰ هزار دلار برسد درحالیکه این رقم در نسخهٔ GRMN به حدود ۲۲۰ هزار دلار افزایش میابد.