آخرین جیپ V۸ تاریخ، ۱۰۰ هزار دلار قیمتگذاری شد!
نسخه نهایی رنگلر روبیکان برای گرامیداشت آخرین موتور V۸ جیپ، بلندتر و زیباتر خواهد شد. جیپ با افزودن موتور ۶.۴ لیتری V۸ همی به رنگلر ۲۰۲۰ بسیاری را شوکه کرد چون دستیابی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در کمتر از ۴.۵ ثانیه و پیمودن مسافت ۴۰۰ متر در...
نسخه نهایی رنگلر روبیکان برای گرامیداشت آخرین موتور V۸ جیپ، بلندتر و زیباتر خواهد شد.
جیپ با افزودن موتور ۶.۴ لیتری V۸ همی به رنگلر ۲۰۲۰ بسیاری را شوکه کرد چون دستیابی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در کمتر از ۴.۵ ثانیه و پیمودن مسافت ۴۰۰ متر در کمتر از ۱۳ ثانیه، هدف اصلی عمده خریداران این خودرو قلمداد نمیشد. رنگلر روبیکان ۳۹۲ با باقی محصولات این شرکت تفاوت داشت و همچنان هم بهعنوان یک حکمران متمایز شناخته میشود؛ حکمرانی که بهزودی به پایان خود خواهد رسید.
رنگلر V۸ با نام رسمی رنگلر روبیکان ۳۹۲ فاینال ادیشن با بازار خودرو خداحافظی خواهد کرد. جیپ تنها ۳,۷۰۰ دستگاه از این شاسیبلند را روانه بازار میکند که ۳,۶۰۰ دستگاه از آنها در آمریکای شمالی به فروش خواهند رسید. خریداران برای تملک آخرین رنگلر V۸ مجبور به پرداخت مبلغ ۱۰۱,۸۹۰ دلار خواهند بود. این خودرو به همان موتور ۶.۴ لیتری مدل روبیکان ۳۹۲ عادی مجهز میشود که ۴۷۰ اسب بخار قدرت خود را از طریق جعبهدنده ۸ سرعتی خودکار به چهار چرخ منتفل میکند. این پکیج بههمراه ۶۳۷ نیوتنمتر گشتاور عرضه میشود که روبیکان را مانند همیشه به گزینهای عالی برای آفرود تبدیل میکند.
البته که روبیکان فاینال ادیشن تنها یک نام نیست و شامل بهبودهای دیگری چون افزایش نیم اینچی ارتفاع خودرو، رکاب جانبی، محافظ جلوپنجره، وینچ ۳,۶۲۸ کیلوگرمی و پکیج «اکستریم ۳۵ تایر» بههمراه لاستیکهای ۳۵ اینچی میشود. سازنده برای تمایز ظاهری این مدل با سایر نسخههای روبیکان ۳۹۲، از طرح بدنه مخصوص روی کاپوت و طاق چرخها استفاده کرده است. صندلیها به چرم ناپا سیاهرنگ، زیرهکاریهای طلایی و نشان مخصوص فاینال ادیشن مجهز شدهاند.
البته جیپ پکیج اکستریم ۳۵ تایر را بهصورت استاندارد در اختیار تمام خریداران روبیکان ۳۹۲ ۲۰۲۴ قرار میدهد که خود شامل گرمکن ۱۲ حالته صندلیهای جلو، گرمکن فرمان و دوربین جلو مخصوص آفرود میشود. نسخه استاندارد این خودرو قیمتی حدود ۹۳ هزار دلار دارد که چندان ارزانتر از نسخه فاینال ادیشن نیست.
پیشخرید آخرین جیپ V۸ تاریخ هماکنون آغاز شده است و بهزودی وارد خط تولید میشود. خوشبختانه هرچند این خداحافظی جیپ با موتورهای مجهز به بیش از هشت سیلندر محسوب میشود اما هنوز شرکت دیگری از موتور همی استفاده میکنند؛ آخرین پرچمدار مجهز به این پیشرانه دوج دورانگو خواهد بود که نمونه نهایی آن هم با نام «لست کال» معرفی شده؛ انگار که مرگ تدریجی موتورهای درونسوز زودتر از انتظارمان به حقیقت پیوسته است. نظر شما درباره این تغییر بزرگ چیست؟