پورشه 911 GT3 با تیونینگ 9FF، افزایش قدرت به 760 اسب بخار با توربوشارژر

منبع خبر / خودرو / 3 ساعت پیش

یک تیونر آلمانی اقدام به ارائهٔ کیت توربوشارژ برای پورشه ۹۱۱ GT3 کرده است که قدرت را از ۵۱۰ به ۷۶۰ اسب بخار افزایش می‌دهد. GT3 تنها عضو تنفس طبیعی خانوادهٔ ۹۱۱ محسوب می‌شود و این ویژگی یکی از بزرگ‌ترین جذابیت‌های آن به‌حساب می‌آید....

یک تیونر آلمانی اقدام به ارائهٔ کیت توربوشارژ برای پورشه ۹۱۱ GT3 کرده است که قدرت را از ۵۱۰ به ۷۶۰ اسب بخار افزایش می‌دهد.

GT3 تنها عضو تنفس طبیعی خانوادهٔ ۹۱۱ محسوب می‌شود و این ویژگی یکی از بزرگ‌ترین جذابیت‌های آن به‌حساب می‌آید. بااین‌حال، همین موضوع باعث شده GT3 قدرت خیلی بالایی نداشته باشد. حال یک تیونر آلمانی بنام 9FF Engineering برای حل این مشکل، یک کیت توربوشارژ را برای GT3 ارائه کرده است. با این کار، ۹۱۱ GT3 اساساً به یک GT2 RS تبدیل شده که توسط خود پورشه ساخته نشده است!

کیت 9FF شامل دو توربوشارژر، دو وست‌گیت، جعبه‌های جدید فیلتر هوا، یک اینترکولر و برنامه‌ریزی مجدد واحدهای کنترل گیربکس و موتور می‌شود. نتیجهٔ همهٔ این تغییرات، افزایش خروجی موتور ۴ لیتری شش سیلندر تخت پورشه از ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور به ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور است. این ارقام آن‌قدر افزایش پیدا کرده‌اند که گیربکس دوکلاچهٔ استاندارد پورشه توان تحمل آن را نداشت و به همین دلیل، 9FF از کلاچ‌های ارتقاءیافته‌ای در این گیربکس استفاده کرده است.

به گفتهٔ 9FF، این کیت GT3 را فقط سریع‌تر نمی‌کند بلکه خودرو را قابل‌استفاده‌تر هم خواهد کرد زیرا ازآنجایی‌که توربوشارژرها در دور ۲,۵۰۰ rpm اوج بوست خود را ارائه می‌کنند و این بوست تا ردلاین ۹ هزار rpm همچنان باقی می‌ماند، در دورهای پایین، قدرت و گشتاور بیشتری ارائه خواهد شد و مثل مدل استاندارد، موتور در دورهای بالا به‌طور ناگهانی قدرت بیشتری را ارائه نخواهد کرد. در ویدئویی که 9FF منتشر کرده می‌توان دید که GT3 توربو چقدر سریع است. این خودرو ظرف تنها پنج ثانیه از صفر به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که تقریباً نصف زمان مدل استاندارد است.

البته همان‌طور که در ابتدا گفته شد، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های ۹۱۱ GT3 پیشرانهٔ تنفس طبیعی است که از زمان معرفی اولین نسل آن در سال ۱۹۹۹ تاکنون وجود داشته است؛ بنابراین، چرا باید GT3 را توربوشارژ کرد و اصلی‌ترین ویژگی آن را از بین برد؟ ازآنجایی‌که فعلاً خبری از GT2 RS جدید نیست، این کیت برای کسانی در نظر گرفته شده که خواهان یک ۹۱۱ پیست محور با قدرت بیشتر هستند. 9FF قیمت این کیت را هم حدود ۵۲ هزار دلار اعلام کرده که چندان زیاد به نظر نمی‌رسد. همچنین به گفتهٔ این تیونر، این کیت قابل برداشتن خواهد بود و کسانی که قصد فروش خودرو را دارند می‌توانند ظرف چند روز GT3 خود را به حالت استاندارد بازگردانند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

معرفی خودرو برقی نبکا اسکای ول ET5 در نمایشگاه خودرو تهران