رولزرویس کولینان منصوری جدید؛ تخیل زیاد و طراحی اضافه؟
چرخهای آیرودینامیکی، طاقهای برجسته، رنگبندی آیندهنگرانه و نورپردازی رنگی جلوپنجره بخشی از ویژگیهای این رولزرویس به شمار میرود. هر وقت یکی از خودروسازان به نام جهان، نسخه جدیدی از محصولاتش را معرفی میکند، طولی نمیکشد که برند منصوری...
چرخهای آیرودینامیکی، طاقهای برجسته، رنگبندی آیندهنگرانه و نورپردازی رنگی جلوپنجره بخشی از ویژگیهای این رولزرویس به شمار میرود.
هر وقت یکی از خودروسازان به نام جهان، نسخه جدیدی از محصولاتش را معرفی میکند، طولی نمیکشد که برند منصوری هم یک کیت تازه را برایش رونمایی میکند تا مالکان متمول این خودروها را به خرج بیشتر تشویق کند. آخرین تلاش این برند آلمانی برای خالیکردن جیب ثروتمندان، یک دستگاه رولزرویس تازه است که منطق تولید خودروهای لوکس را بهطور کامل زیر سوال میبرد.
این شاسیبلند فوقلوکس از آن جهت به سایر محصولا منصوری شباهت دارد که در طراحی آن، زیادهروی شده و بیشک مخالفان بسیار زیاد خواهد داشت. کولینان که همیشه یکی از مهمترین خودروهای موردتوجه منصوری بوده است، باز هم به المانهای خیرهکننده و گاه زنندهای مزین شده که بیشک توجه زیادی را در خیابان به خود جلب خواهد کرد. هر چند که پسندیدن این خودرو به سلیقه شخصی برمیگردد اما شکی در آن نیست که مسیر حرکت منصوری، دراماتیک است!
هواکشهای پایین سپر بخش بالایی آن کمی تغییر کردهاند و چراغهای LED روشنایی روز هم کشیدهتر شدهاند. اگر این موارد تغییرات منصوری با به رخ مشتریان نکشیده باشد، حتما متوجه طرح یکسان هواکشها و جلوپنجره لوکس رولزرویس و نورپردازی دو رنگ آنها خواهند شد. اسپیلتر جلوی خودرو از جن فیبرکربن تهیه شده و با سایر اجزای مانند طاق چرخها، گلگیرهای جانبی، بادشکن پشت ستون C، اسپویلر سقفی، پنل بالای صندوق و سپر و دیفیوزر عقب هماهنگی دارد.
مهمترین نشانهای که در نمای جانبی این کولینان جلب توجه میکند، چرخهای پهن آیرودینامیک و ارتفاع بسیار کم این خودرو است که آن را به یک استیشن بلندقامت تبدیل میکند.
این پروژه منصوری تازه منصوری با تغییرات دینامیکی هم همراه شده است. مهندسان آلمانی با بهبود پیشرانه استاندارد V12 تویین توربوی کولینان قدرت آن را به ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۱,۰۵۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. نظر شما درباره این مدل تازه چیست؟