به گزارش روابط عمومی اداره کل البرز این کارگاه در قالب کارگاههای مادر و کودک و با هدایت و راهنمایی دنیا یارمحمدی، مربی فرهنگی مرکز کانون به مناسبت گامی داشت «هفته پژوهش» در هشتکرد برگزار شد.
در این ویژه برنامه ضمن معرفی روز و هفته پژوهش، معرفی مشاغل « پژوهشگر »، معرفی و روخوانی کتابهای سه جلدی فسقلی، که به کشف و آشنایی با جهان اطراف کودکان می پردازد نیز انجام شد.
اعضای نوخوان کودک به همراه والدین، با روشهای ابتدایی و مراحل تحقیق کودکان به ویژه جمع آوری اطلاعات، مقایسه و تحقیق تحلیلی آشنا شدند.
در این کارگاه از اعضا خواسته شد برای شروع تحقیقات خود، به آنها فرصت داده شد تا از طریق جمع آوری اطلاعات ، تحلیل و مقایسه، به این پرسش پاسخ دهند که « چرا به هردو نعره ی شیر و صدای رعد غرش میگویند؟ ».
آشنایی با پژوهش عملی در هنر، بخش بعدی این ویژه برنامه بود که کودکان سعی کردند با راهنمایی فاطمه نظریپور، دیگر مربی مرکز و با استفاده از مواد دور ریختنی موجود ، تابلویی زیبا از زمستان بسازند.
دنیا یارمحمدی، مجری این برنامه گفت پژوهشگران تربیتی، میتوانند جهت ترغیب کودکان برای فاصله گرفتن از دنیای مجازی، بازی های کهن و جدید را ترکیب و به کودکان نسل جدید معرفی کنند و مربی، علاوه بر آموزش پژوهش به کودکان، خود نیز باید همواره به کشف جهان اطراف و پاسخ به سوالات خویش باشد.
این مربی اقدام پژوه، این فعالیت را به عنوان یکی از فعالیتهای راهگسای مربیان در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد.
لازم به توضیح است روزهای ۱۹ تا ۲۲ آذر ماه سال جاری به عنوان هفته پژوهش نام کذاری شده و فعالیتهای این هفته با شعار « با همدلی بیندیش و با مسئله شناسی عمل کن» در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اجرا شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل البرز این کارگاه در قالب کارگاههای مادر و کودک و با هدایت و راهنمایی دنیا یارمحمدی، مربی فرهنگی مرکز کانون به مناسبت گامی داشت «هفته پژوهش» در هشتکرد برگزار شد.
در این ویژه برنامه ضمن معرفی روز و هفته پژوهش، معرفی مشاغل « پژوهشگر »، معرفی و روخوانی کتابهای سه جلدی فسقلی، که به کشف و آشنایی با جهان اطراف کودکان می پردازد نیز انجام شد.
اعضای نوخوان کودک به همراه والدین، با روشهای ابتدایی و مراحل تحقیق کودکان به ویژه جمع آوری اطلاعات، مقایسه و تحقیق تحلیلی آشنا شدند.
در این کارگاه از اعضا خواسته شد برای شروع تحقیقات خود، به آنها فرصت داده شد تا از طریق جمع آوری اطلاعات ، تحلیل و مقایسه، به این پرسش پاسخ دهند که « چرا به هردو نعره ی شیر و صدای رعد غرش میگویند؟ ».
آشنایی با پژوهش عملی در هنر، بخش بعدی این ویژه برنامه بود که کودکان سعی کردند با راهنمایی فاطمه نظریپور، دیگر مربی مرکز و با استفاده از مواد دور ریختنی موجود ، تابلویی زیبا از زمستان بسازند.
دنیا یارمحمدی، مجری این برنامه گفت پژوهشگران تربیتی، میتوانند جهت ترغیب کودکان برای فاصله گرفتن از دنیای مجازی، بازی های کهن و جدید را ترکیب و به کودکان نسل جدید معرفی کنند و مربی، علاوه بر آموزش پژوهش به کودکان، خود نیز باید همواره به کشف جهان اطراف و پاسخ به سوالات خویش باشد.
این مربی اقدام پژوه، این فعالیت را به عنوان یکی از فعالیتهای راهگسای مربیان در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد.
لازم به توضیح است روزهای ۱۹ تا ۲۲ آذر ماه سال جاری به عنوان هفته پژوهش نام کذاری شده و فعالیتهای این هفته با شعار « با همدلی بیندیش و با مسئله شناسی عمل کن» در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اجرا شد.