بازار فروش داخلی محصولات دانش بنیان باید توسعه پیدا کند!
رضا بخشی آنی در گفتگو با خبرنگار دیباچه در خصوص نمایشگاه اخیر ایران ساخت با بیان اینکه در این دوره بیش از ۲۷۵ شرکت دانش بنیان محصولات دانش بنیان و فناور خود را عرضه کردند،گفت: شاهد رونمایی و حضور بیش از ۱۰ هزار محصول دانش بنیان و فناور در...
رضا بخشی آنی در گفتگو با خبرنگار دیباچه در خصوص نمایشگاه اخیر ایران ساخت با بیان اینکه در این دوره بیش از ۲۷۵ شرکت دانش بنیان محصولات دانش بنیان و فناور خود را عرضه کردند،گفت: شاهد رونمایی و حضور بیش از ۱۰ هزار محصول دانش بنیان و فناور در این نمایشگاه بودیم که رشد حدود ۲۰ درصدی نسبت به دوره قبل داشتیم.
معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه این اتفاق، یعنی تنوع و طیف محصولات ارائه شده در نمایشگاه امسال،نقطه عطفی خواهد بود گفت: امیدواریم با ایجاد سازوکار لیزینگ برای فروش محصولات شرکتهای دانش بنیان به مجموعههای صنعتی برای اولین بار،بتوانیم بازار فروش داخلی محصولات دانش بنیان را توسعه بدهیم.
وی در ادامه در خصوص نقش و تاثیری که ارتباط بین صنعت و دانشگاه در توسعه اقتصاد دانش بنیان میتواند داشته باشد،گفت: رویکردی که معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در سالهای اخیر دنبال کرده است، اتصال بازار و اقتصاد به حوزه فناوری از طریق حمایت و توسعه شرکتهای دانشبنیان بوده است.
بخشی آنی ادامه داد: شرکت در اینجا، یک واحد اقتصادی است که توانسته محصول خود را از حالت تحقیقاتی به یک محصول قابل استفاده در بازار تبدیل کند.
این مسئول ادامه داد: معاونت علمی،فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، همه حمایتهای خود را به ورود محصولات فناورانه به بازار متمرکز کرده تا شرکتها بتوانند فروش و سطح درآمدی خود را افزایش بدهند.
وی تصریح کرد: بنابراین به صورت یک نظام خیلی هدفمند، ما ارتباط سیستماتیکی بین بخش علمی و تحقیقاتی و دانشگاهی و بخش اقتصادی کشور برقرار کردیم.
گفتگو از : نسرین هاشمی